Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhedsform for selvstændige (Iværksætterselskab IVS)

Side 7 ud af 8 (76 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo lovende, hvis det kan lade sig gøre at administrere den nye selskabstype og de har gode erfaringer i tyskland og england. De store plattenslagere kan sagtens skaffe midler til at starte en hvilken som helst type selskab og de vil gå efter et A/S med holding og datterselskaber og det hele - ser mest troværdigt ud og giver flest muligheder. Fx Stein Bagger momskarrusseller og andet godt fra de mange kreative timer brugt på at springe en uddannelse, flid og erfaring over ;) Des større løgn des nemmere er det at få folk til at tro på den.

Og hvis man mener at ansvarlighed og mængden at penge der indsættes som hæftelse i et selskab hænger sammen bedes man forklare, hvordan i alverden finanskrisen så startede. Der findes nok stadig hæderlige folk som egentlig bare gerne vil starte småt og se om det kan blive en forretning en dag.

Jeg vil især ønske at IVG'ere og overførselsindkomster kom til at spille sammen. Hvis man kan stykke indtægter sammen som modregnes selvfølgelig lige med tilstrækkelig fordel til at det kan betale sig, så kan det være at nogen kan sammenstykke sig en freelancetilværelse startet fra scratch, hvis ellers de får lov at prøve.

Jeg synes ikke man skal have skattefrihed den første periode man starter et firma op. Så starter man bare et nyt op hvert år og beholder navnet.  Jeg husker min dyrehandler der med rette brokkede sig over en konkurrent var startet med det som hed iværksættertilskud dengang. Tilskudene skal ikke bruges som en slags beskæftigelsesterapi for danskere uden evner.

Jeg ser hellere at man kan låne direkte af staten med personlig hæftelse op til et beløb som man må forventes at kunne og ville afdrage, hvis det går galt - der findes sådanne iværksætterlån allerede nu og de er dyrere end almindelige lån.

Hvis der skal gives tilskud så skal det ske til projekter som man ved batter noget på jobfronten - her vil jeg pege på min elskede videnpilotordning. Kort sagt så giver det jobs til både akademikeren og andre faggrupper fordi en virksomhed med få eller ingen akademiske medarbejdere får et tilskud i op til et år på 12,500 kr.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Det er korrekt, og det er fordi, at gud og hver mand ik kan få en konto til et UG selskab. Dvs der er nogle reguleringer hos bankerne, som gør, at de holder de værste slyngler væk... 

Det samme gælder LTD i UK, og derfor skal man i DK blot oprette samme reguleringer, så er det faktisk et meget godt alternativ...

Hej Fashion-Seller

Som jeg forstår dig så er det bankerne i UK og D som beslutter om man kan få en bankkonto.

Jeg ved at det har været et problem tit når vi har talt om disse firmaet her på Amino. Ja de har fået oprettet et firma i udlandet men de har ikke kunne få en bankkonto i det pågældende land. Og så er de lige vidt.

Men bank loven i DK gør jo at bankerne ikke kan sige nej til at oprette en bankkonto. Også fordi at det offentlige kræver man har en nem konto i virksomheden. Dette med at man har krav på oprettelse af bank konto mener jo ikke kun gælder for privat personer det gælder vel også for virksomheder.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Ph.:
Regeringen vil gøre det muligt at oprette et selskab for 1,- så vi slipper for at miste hus, bil og båd, hvis det skulle gå galt.

Ja - det giver "coinoffer" en helt ny mening...

Ha' en fantastisk dag

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tambou.dk:
Ja - det giver "coinoffer" en helt ny mening...

Wink nemlig- Det at starte et firma "billigt" og uden hæftelse, er jo blot et udtryk for at man gerne vil noget hvor man blot ønsker at andre tager risiko for en.

- God pointe at lade folk hæfte personligt for et beløb på eks. 50.000. hvis firmaet går konkurs, og et antal af firmaer man kan stifte under IVS.

 

Fra Flensburg Schleswig-Holstein -Deutschland
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Germana Group GmbH Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ethvert Tysk UG kan få en bankkonto. Det gælder også både England og USA. Skulle en bank eller sparekasse give afslag på en kontooprettelse, skyldes alene at direktøren eller direktørerne står opført i Handelsregister med en Tysk konkurs bag sig og et 5 årigt forbud mod at deltage i selskab eller selskaber. Det nævnes også i et andet indlæg, at der vil komme en masse useriøse firmaer, og at der skal en begrænsning på antal selskaber. Det giver vist lidt sig selv. Er en person gået konkurs som direktør med et selskab og som har skyldt det offentlige mere end 50.000, kan ikke få et andet selskab momsregistreret uden at der afsættes økonomisk sikkerhed. Der er ligeledes lov på vej mod konkursryttere. Med hensyn til useriøse selskaber, skal man nok se på resten af verden, der i mange år har haft selskabslovgivning efter samme kapital princip, altså 1 £ , 1 $, eller nu 1 €. Det er jo næsten hele verden, så er jeg sikker på at der også i Danmark vil blive en accept af selskaberne, selvom det kun er en lille kapital. Som leverandør kan man jo selv træffe beslutning om man vil levere til et selskab med kun en lille kapital, og dermed om der vil komme et eventuelt tab. 

Fra Flensburg Schleswig-Holstein -Deutschland
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Germana Group GmbH Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Schønemann:
 Det at starte et firma "billigt" og uden hæftelse, er jo blot et udtryk for at man gerne vil noget hvor man blot ønsker at andre tager risiko for en
Det er en meget kraftig udtalelse. Det lyder meget som efter dansk Jantelov. Der er mange der ikke kan eller vil sætte 80.000 kroner på kant. Det er altså ikke det samme som at man vil lade andre tage risikoen. Der vil hvis man kikker til udlandet være en meget stor gruppe iværksættere, der vil komme i gang nu hvor de kan det uden den store kapital, som ellers ikke ville have startet. Men som Martin Thorborg skriver, bare så ikke regeringen laver en masse kringlede regler. Efter min opfattelse gælder det om at få så mange virksomheder  i gang som overhovedet muligt, og igen: Der kan ikke komme noget tab medmindre at en leverandør hovedløst har leveret til en kunde uden sikkerhed. Så risikoen har man som leverandør altså selv.

Fra Flensburg Schleswig-Holstein -Deutschland
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Germana Group GmbH Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og ikke nok med det: De som er gået konkurs af en eller anden årsag, med de nuværende selskabssystemer og kapitalstørrelser, bliver efterfølgende typisk forsørget af det offentlige, og så koster det hele alle skatteborgere en masse penge. Så heller et selskab med en lille kapital, så eventuelle problemer løses, før hele familien står på gaden.

Tambou.dk:
så vi slipper for at miste hus, bil og båd, hvis det skulle gå galt.

Fra Flensburg Schleswig-Holstein -Deutschland
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Germana Group GmbH Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

kaffedrikker:
De store plattenslagere kan sagtens skaffe midler til at starte en hvilken som helst type selskab og de vil gå efter et A/S med holding og datterselskaber og det hele
Ja det har du bestemt ret i. Gad vide hvor mange små iværksættere, der har skullet lukke og slukke for at nå op på det beløb som storsvindlerne har lavet de sidste par år. Det er da ikke kun i Danmark. Det er det samme i Tyskland og England. Summerne er så store at det er svært at forholde sig til.

Fra Flensburg Schleswig-Holstein -Deutschland
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Germana Group GmbH Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

brådne kar i SMBA som er gratis
Det er slet ikke så slemt som mange måske har en opfattelse af. Prøv at kikke på de her tal: I Nordrhein-Westfalen og Schleswig-Holstein har der været 160 og 108 konkurser indgivet per 10.000 virksomheder var i Baden-Württemberg og Bayern, kun 51. Der er mere på dette link: http://www.pressetext.com/news/20130116023. Bemærk lige at det er tal per. 10.000 virksomheder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Germana Group GmbH:
Det er slet ikke så slemt som mange måske har en opfattelse af. Prøv at kikke på de her tal: I Nordrhein-Westfalen og Schleswig-Holstein har der været 160 og 108 konkurser indgivet per 10.000 virksomheder var i Baden-Württemberg og Bayern, kun 51

Jeg forholder mig kun til at det jo er på grund af problemer med SMBA at man vil stoppe med at tillade nye og istedet lave IVS. Det ligger der jo klare danske undersøgelser af. Det beslutters nu og vore skriv her har ingen betydning. Jeg frygter slet ikke at snydere laver IVS kun at ukyndige slet ikke har nogen risiko og ikke hånden på kogepladen, og koster moms tab og lignende, men det kan ikke ophidse mig, kommer de så kommer de.

Jeg synes derimod det er alt for lavt et niveau at nogen beskylder de som advarer - for jantelov - alt for lav argumentation - hvorfor så ikke også bruge "gammeldags" "fedterøv" og modstræber, hvis det er argumentationer?. Det kan da sagtens være reelle bekymringer af den ene eller art, som kan modargumenteres - uden at ha spor med jantelov at gøre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 7 ud af 8 (76 indlæg)