Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhedsform for selvstændige (Iværksætterselskab IVS)

Side 8 ud af 8 (76 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes derimod det er alt for lavt et niveau at nogen beskylder de som advarer - for jantelov - alt for lav argumentation - hvorfor så ikke også bruge "gammeldags" "fedterøv" og modstræber, hvis det er argumentationer?. Det kan da sagtens være reelle bekymringer af den ene eller art, som kan modargumenteres - uden at ha spor med jantelov at gøre

Du forstår da at køre enhver diskussion udover kanten for almindelig sund fornuft...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tambou.dk:
Du forstår da at køre enhver diskussion udover kanten for almindelig sund fornuft...
Hvorfor - det er da et letkøbt argument at sige det er JANTELOV som det blev gjort - der er ikke spor jantelov i min opfattelse af risikoen - og det gider jeg da ikke ha beskyldning om - Nå du og jeg er jo konstant på kant så du er opgivet af migAngry

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Germana Group GmbH:
Bo Schønemann:
 Det at starte et firma "billigt" og uden hæftelse, er jo blot et udtryk for at man gerne vil noget hvor man blot ønsker at andre tager risiko for en
Det er en meget kraftig udtalelse. Det lyder meget som efter dansk Jantelov
Mere for at man skal forstå, at jeg synes janteloven er misbrugt her. Det er ikke fordi man ikke ønsker nogen andre skal prale med noget de ikke er - eller noget som helst i den stil - du skal ikke tro du er noget agtigt. Det er bare et angreb som er svært at forsvare og derfor lidt tarveligt synes jeg.

Jeg mener som nævnt en del gange IKKE at risikoen er svindlere, de har råd til bedreSmile Nej risikoen er mange der tror det er let og nu risikofrit. Se selv hvor mange der skriver at så slipper man for udvidet selvangivelse - men NEJ man får indberetningspligt for selskabets regnskab - ikke kun hvis skat beder om det - nej hver gang - årsrapport ledelseserklæring + sikkert revisor behov på linje med VSO 

Germana Group GmbH:
Der kan ikke komme noget tab medmindre at en leverandør hovedløst har leveret til en kunde uden sikkerhed. Så risikoen har man som leverandør altså selv.

Den tror jeg slet ikke på.

Der kan komme tab ind fra folk/kunder der har betalt, men ikke får leverance OG der vil kunne komme tab i moms og skat sammenhæng - så det er ikke kun et spørgsmål om hovedløse leverandører. (og selv der ved jeg ikke om jeg synes alle leverandører der taber på kreditorer bare er hovedløse, så der skal nok være nogen der ryger uden at ha været hovedløse)

Jeg mener stadigt en god mellemvej havde været, at sige at IVS stiftes for 1 kr men stifter hæfter personligt for max 50.000 kr - indtil det kan omdannes til ApS - når kapitalen er 50.000 kr og dermed erstatter forpligtelsen. Stifter skal bare ha 1 kr op men har max risiko 50.000 ?

Det ville betyde, at stifter trods alt havde fingeren på varmepladen hvis noget gik galt og ikke så let risikerer at glemme risikovurderinger. Jeg tror risikovurderinger er meget vigtige, og mange nystartede, det ser vi herinde - har knapt fattet moms og import osv - inden de kaster sig ud i det -

En lille risiko - og at ha den i baghovedet vil være fint - også uanset hvad man har ment i andre lande (som ikke er 100% sammenlignelige i risiko og ikke har personlige virksomheder generelt)

Samlet, er jeg ikke så negativ - Det skal nok blive OK, og hvad vi mener er ligemeget, høringen er slut og så bliver beslutning truffet - måske med lidt stramninger - som også gerne må komme på kontrol af APS tak - men vi får se. Om 5 år ved vi mere.

vh og god nat Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså nu er der så mange ting man skal have kurser og certifikater for at gøre. Skal sælge pølser ved idrætsforeningens årlige sommerarrangement skal man have hygiejnekursus mv. Hvorfor ikke kræve at man for at kunne starte et IVS selskab enten skal kunne dokumentere en relevant uddannelse for at drive virksomhed (handelsskole, handelshøjskole eller iværksætterkursus) eller at der blev indført et obligatorisk weekendkursus. Jeg er stødt på folk der har startet en online børnetøjsbutik uden at ane hvad moms er. Jeg vil mene at det er meget fair at enten lægger man en sum penge eller også stilles der krav om at man ved hvad man gør.

Fra Flensburg Schleswig-Holstein -Deutschland
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Germana Group GmbH Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Ja. Når man ikke er dansk, men kun taler og skriver dansk (dansk med stavekontrol i pc), så er der mange som jeg selv (tysker) der undrer sig over de mange indlæg med alle mulige dårligdomme, der er ved de nye selskabskonstruktionen. Folk der ikke betaler, folk der svindler, folk der ikke vil tage risiko, folk der sikkert ikke betaler moms og skat, og folk der ikke vil det ene og det andet. Måske er det bare den kultur og mentalitet, der er skyld i at der ikke er ret mange iværksættere der i det hele taget gider starte. Og er de med på denne tråd, er der sikkert mange der end ikke tør tage hen til revisor eller advokat og spørge, fordi de måske har haft et ønske om at lave egen forretning gennem længere tid. Jeg skrev tidligere Jantelov. Det er måske ikke det helt rigtige udtryk, hvad ved jeg. Det virkede bare på mig selv som en rigtig Jantelov. Tag da og vær glad for at Danmark nu får en selskabskonstruktion der ligger på niveau med resten af verden. Jeg skal dog tilføje at der ligeledes har været en del meget positive indlæg. Dem støtter jeg op omkring. Nu vil jeg på weekend. Håber i alle får en god weekend. Simon Mrowka

Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm. Skal der så betales 1 krone ind i banken ved stiftelse og banken skal godkende kapitalen? Så er det jo helt væk
Side 8 ud af 8 (76 indlæg)