Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhedsform for selvstændige (Iværksætterselskab IVS)

Side 3 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Helsinge
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan gøre en forskel i situationer hvor flere parter, som måske ikke har godt kendskab til hinanden, skal starte sammen. Eller i situationer hvor nogle parter ikke er i stand til at finde tilstrækkelig kapital, fx studerende.

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se hvad man skal bruge denne virksomhedsform til.

Sådan som jeg ser på det så sender det et signal om at jeg ikke kan/vil smide penge i selskabet og jeg vil heller ikke hæfte for noget.

Hvorfor skulle andre så som banker, samarbejdspartnere, leverandører osv så risikere noget som helst ? 

Argumentet om at det er nemmere at finde investorer tror jeg heller ikke helt på, for for det første så vil de fleste investorer gerne se at man selv risikere noget. For det andet så hvis man finder en som ikke har mulighed for at lægge 80.000 kr. eller derover, hvor meget er de så værd ?

Jeg tror at hvis man starter sådan et selvskab så bliver det ekstremt meget om af bakke alene at bevise omverdenen på at du mener det her seriøst.

Jeg vil altid enten hæfte for det eller smide 80.000 kr. for at min troværdighed er lidt større.
Og så er 80.000 kr. heller ikke mere når vi snakker opstart af en virksomhed som kan blive ens levebrød de næste mange år efter min mening.

Mvh.
Rasmus 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg syntes det er en brand god ide og jeg tror ikke på der kommer flere eller færre selskabssvindlere af dette. Dem der vil svindle, gør det alligevel.

Det jeg syntes er interessant er, at man har mulighed for at starte op som iværksætter billigt, men siger ja til at ens overskud på 25% gemmes til man har 50.000,- så man kan konventere til et APS. Sådan har jeg forstået det. 

Jeg er sikker på at der er mange kvinder som vil finde dette interessant, for jeg har snakket med en del og de syntes at de 80.000 de skal skaffe er for meget og de vil f.eks ikke gå ud og låne dem, hvor mange mænd er klar til at satse mere. 

Jeg tror på, at det vil betyde vi ser en anden form for iværksætteri end i dag på den gode måde ;-) 

Vh Jimmi

 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan forestille mig at kreditvurderingsvirksomheder får ekstra travlt. Selvom jeg mener ordningen er en positiv udvikling, er jeg også bange for konkursrytternes nye muligheder.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian...Hvilke nye muligheder ser du?? For dem kan jeg ikke se, at de ikke har nu:

Vh Jimmi

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi :
Hvilke nye muligheder ser du?? For dem kan jeg ikke se, at de ikke har nu:

Det er blevet væsentligt billigere at opstarte et selskab, så jeg forestiller mig at langt flere vil "tage chancen". Nu skal du trods alt stampe 80.000,- kontant eller i værdier op af jorden, før du kan starte et ApS. Nu skal du bare finde 1,-

Jeg tror dog også, at det vil hjælpe mange andre godt på vej ud i det selvstændige liv, og det vil opveje de tosser, som jeg mener vil dukke op sammen med.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46438
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

den ekstra mulighed ligger vel også, hvis loven som jeg TROR bliver som med ApS = alle kan oprette alle de selskaber de vil, så kan der altså køres nogle afdækkede konkurs per person, uanset det ikke er for at svindle, men i blind tro på en række forskellige projektet. 

10 x 1 kr = 10 kr - 10 x 80.000 = 800.000 kan gøre en forskel, men jeg ved ikke om der tillades mere end 1 per stifter - tror det dog.

Vi får se, kreditgivere kan jo i alle fald bare være meget opmærksomme på at checke et IVS inden de bare giver los

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil glæde mig til at læse denne tråd igen om et par år for at se hvem der fik ret Wink

Selvfølgelig bliver forslaget vedtaget- der har været så meget snak om det i medier nu så det plejer jo at gå sin gang og falde i hak med sådan noget...

Men min holdninger er stadig- "sikker noget møg" - det kan aldrig skabe noget positivt og stabil nytteværdig iværksætteri at kunne gøre noget uden særlige konsekvenser for en selv hvis ikke man er dygtig nok til det man laver, men kun mulighed for at skade/pådrage andre et tab.... samtidig er loven jo også på den måde med til at skabe samme mistillid til eksisterende aps, disse som jo har kæmpet for at skrabe 80 eller 125.000 sammen.- pludselig falder al respekt for et aps.

hvad der kommer let, går let- mon ikke også her.

Hvorfor skal ALLE pludselig have den mulighed som en folkelig tradition - vi lever ikke et samfund hvor vi alle er ens - ikke alle har talent for at være selvstændige, ikke alle kan være piloter, direktører osv.

Det har jo INTET med iværksætteri at gøre - hvis du ikke kan starte et APS nu fordi det er ALT for svært- HALLO, hvordan vil du tror du så er dygtig nok til at drive et firma hvor der er LANGT flere udfordringer i livet!- du kan sagtens starte som enkeltmands firma I/s osv. for 0 kr så du er ikke lukket af for at JOIN THE CLUB hvis du virklig brænder for det, men folk er sku så forkælet at de gerne vil en masse uden at skulle sætte hånden på kogepladen engang imellem- det er så usympatisk at brænde andres hænder for at se om den er varm.

hvornår kommer der mon en lov om at andre skal deles om at betale for min bil eller hus hvis jeg alligevel får købt noget jeg ikke har råd til-----

Jeg har lige forøget min skulder brede med 1/2 meter- til hver side- så jeg er sikker på at kunne klare alle de hug for min åbenlyse mening Cool

ATb/Bo

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne ikke fatte mig i korthed så jeg smed sku' mit op på min blog.

Selvom jeg arbejder med tænkte eksempler synes jeg det er interessant om dette her bliver en fordel for den nye iværksætter. Eller om det blot bliver endnu en udfordring.

Jeg har ligeledes tendens til at give Bo ret i at noget af "æren" vi endelig er ved at opnå som iværksættere ved at have taget chancen fjernes til fordel for at iværksætter er noget alle kan være.

Læs gerne mit indlæg: Nyt iværksætterselskab for bangebukse og fuskere

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo.....Du skriver"Det har jo INTET med iværksætteri at gøre - hvis du ikke kan starte et APS nu fordi det er ALT for svært-" Det er jo ikke det, dette handler om. Det handler om, at få nogle flere iværksættere som måske ikke har modet til at gå ud og låne de 80.000,- og jeg syntes det er fint de nu også har muligheden. Det gode i dette er, at de comitter sig til at "binde" 25% af overskuddet til på et tidspunkt at konventere til et APS. 

Og fordi du har 80.000 og kan starte et APS betyder det ikke at du er bedre til at drive et firma, hvor du kun har 1 kr til det. 

Men jeg kan godt være enig i, at folk er forkælede her i Danmark og man burde hæfte personligt eller ikke kunne købe på kredit.

Denne mulighed som dette giver, som jeg også har skrevet tidligere er, at jeg tror der kommer nogle flere kvinder ind i billedet som tør at starte op og det syntes jeg vil være guld værd.

Mvh Jimmi

Side 3 ud af 8 (76 indlæg)