Man er vel også i dag mere eller mindre tvunget til internet for bare at kunne kommunikere med det offentlige, lave skat, modtage beskeder fra det offentlige, og andet.
Man er vel også ind imellem nød til at transportere sig - og spise mad - men det må åbenbart trods alt godt koste.
Hvorfor er det lige et bankgebyr der skal være gratis i en privat bank - som selv Mybanker har udregnet de koster ca 600 kr om året at lade folk have en alm. lønkonto (rent tab altså)
Hvorfor ikke gratis internet til kontanthjælpsmodtagere - og mad er vel mindst lige så vigtigt - alt koster desværre og internet og mad er vel ikke nemmere at undvære for en kontanthjælpsmodtager.
Jeg er enig i, at det ikke er let at klare sig som kontanthjælpsmodtager og påstår ikke det er så let at få job for alle, og jeg kan sagtens føle med arbejdsløse men jeg undrer mig bare over, at lige præcis en privat virksomhed skulle være forpligtet at forære varer bort, når man stadigt betaler for internet, tog og - ja - mad faktisk uden at kræve det gratis?
Jeg tror der ligger en eller andet historisk modstand mod store virksomheder som bare kunne forære bort - endskønt det er helt klart, at ex DDB tjener klart for lidt (ja det er store tal, men alt for lidt i forhold til det de SKAL tjene for at være en sikker bank)
Til de som skriver de håber alle der nu skal betale gebyr vil søge bort fra DDB vil jeg bare sige, I skal ikke skrive det som hævn over DDB, for den vil ikke tabe på det.
Spørgsmålet er hvor lang tid der går før de andre følger trop bare - jeg tror mange banker tager penge for netbank til basiskunder f.eks.
Jeg er dog ikke mere religiøs, end hvis staten mener at pengeinstituter som del af få lov at drive virksomhed skal stille ÉN basis konto uden netbank og uden dankort (men måske type visa elektron uden overtræk - eller ligende statskort uden overtræksmulighed) til rådighed gratis - så lever jeg med et sådan indgreb
vh