Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Bank aka danske gebyrgribbe

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46797
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

UlrikLarsen:
Nu sammenligner jeg bare med Danske Banks's højrente konto og deres vilkår for sådan en konto som jeg har er betydeligt dårligere end Andelskassen's

det svarer jo helt til det jeg skrev. Du små og desværre ind imellem usikre banker har svært ved at funde sig og giver derfor bedre vilkår på højrentekonti end de store sikre banker. Det er en af uretfærdighederne ved at bankerne fælles garanterer 750.000 kr for privat kunder

Jeg tror det højeste man kan få pt er 2,5% i alm brand bank og djursland f.eks http://www.mybanker.dk/sammenlign/opsparing/opsparingskonto/?form_id=MybankerComparisonForm_296&MybankerComparisonForm_296_tab_name=custom&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_apply_filter=yes&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_special_conditions=on&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_current_amount=250.000&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_months=36 

DDB og Nordea giver 2% - men du kan selv se listen -Jeg ved ikke hvad det er for en andelskasse, men du ser københavns andelskasse pt kun giver 1,322%. Det vil variere, de små vil ind imellem kunne ha tilbud på op til 3% også i disse dag ind imellem - det er typisk sådan noget Maxbank o.l. når de virkeligt mangler penge. Man kan kun sammenligne den slags rente ud fra helt samme dag (med mindre man som kunde i banken kan forhandle noget specielt, hvad man bestemt kan i en del banker)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 18:27

Jeg tror det højeste man kan få pt er 2,5% i alm brand bank og Djursland

Jeg var lige inde og tjekke min webbank, og kan se at jeg får 3.25% på en højrente konto i Vestjysk bank. Den var sgu ikke gået i DDB, i hvert fald ikke den filial jeg havde tilknytning til før. Men som i skriver om, er det jo nok fordi jeg er for lille og ubetydelig i deres øjne. Det er da godt, synes jeg, at der er stadig er mindre banker der gider at servicere almindelige mennesker.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15010
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:17

Cookie:

Fremtiden, som selv John Norden fra mybanker, en mand der ikke generelt er på bankernes side, indser, er, at små lønmodtagere kommer i klemme, for det koster at drive en bank og en lønkonto koster dem penge at drive, og med sit skiftende indestående, giver det ikke banken nogen indtægt. 

Fremtiden er, at en bankkonto kommer til at koste. Netbank kommer til at koste og kort kommer til at koste. Vil man ikke det, må man holde pengene i madressen, og det er totalt umuligt, så det kommer til at være os brugere, der betaler for, at bankerne kan øge deres indtjening.

Og igen vælger du ik at læse mine indlæg her i tråden, men at skyde en fordom efter mig. Sjovt nok betaler jeg ALLEREDE for en konto, og jeg er tilfreds, fordi beløb vs service matcher. Så stop nu med at prøve at belære mig om noget, som jeg allerede er en del af, og har været en del af i mange år!

I stedet for at have så travlt med at fortælle mig, hvor tosset jeg er, så skulle du måske læse lidt op på Austrian Economics og Keynesian Economics. Så vil du opdage, at vil tilhøre hver vores tilgang til tingene, men at din "økonomiske tro" nu har fejlet i de sidste 30 år, hvor min har forudsagt samtlige af fejlene... 
Nogle gange skal man ik være så skide forudtaget af en ting, men være en smule åben overfor andres budskaber. Jeg har sagt, hvordan bankkrisen kunne løses med den mindst mulige omkostning, mens du mere er til en anden måde, som ender med at blive meget dyre og omkostningsfuld enten i form af inflation eller biiiiip (jeg har slet ik lyst til at skrive dette, så derfor et biiiip.)...

Men du får ret, og så fortsætter jeg foundingen af de penge, som du siger jeg mangler :) 

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 19:36

Frederik Knudsen:

Jeg må sige at 120 kr/kvartalet ikke er meget. I bliver også nødt til at se det fra bankens synspunkt. De bliver nødt til at skabe en rentabel forretning. Især efter ejendomsmarkedsboblen bristede. Jeg vil personligt hellere betale 40 kroner om måneden, for at være mere sikker på, at mine penge står i en "sikker" bank. Vi ser at banker krakker som aldrig før, dette er en god måde at få skabt ekstra indtægter på. Jeg synes slet ikke det er så dårlig en idé og da slet ikke noget man kan hidse sig så meget op over :-) Det er skrevet udfra det nyindførte gebyr og ikke om at man bliver opkrævet 600 kr. pr. kvartal pr. konti eller hvad det var der stod i debatten. Det har jeg ikke taget stilling til.

Det er kun et spørgsmål om tid før flere store banker følger i Danske Banks fodspor, medmindre de erhverver sig så mange nye kunder, fordi de flygter fra DB.

Et andet alternativ er at fyre medarbejdere i DB. Og den metode synes jeg ikke rigtig om. 

Det holder ikke helt! :) De har kæmpe overskud og ligger en masse banker sammen, hvilket giver endnu mere overskud. Så de har jo en god forretning og hvorfor ikke blive ved med det?

Mvh Lasse

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 21:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ser ikke det store problem for i bund og grund er det en forretning og ja deres største opgave er at tjene penge lige som vi alle prøver uanset om de har et overskud eller ej.

Jeg prøver da også at få så mange penge for mine vare som muligt og i den anden ende forsøger jeg at betale så lidt for de ting jeg skal købe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40

Morten Lassen:
Jeg var lige inde og tjekke min webbank, og kan se at jeg får 3.25% på en højrente konto i Vestjysk bank. Den var sgu ikke gået i DDB, i hvert fald ikke den filial jeg havde tilknytning til før. Men som i skriver om, er det jo nok fordi jeg er for lille og ubetydelig i deres øjne. Det er da godt, synes jeg, at der er stadig er mindre banker der gider at servicere almindelige mennesker.

enig- det er da godt, men bemærk lgie igen - at dels kan du ikke idag få 3,25 på en højrente i Vestjysk - dels er det jo præcis - igen igen - en af de banker som hænger/har hængt med røven i vandskorpen og derfor giver en rente som de faktisk ikke burde - af NØD fordi de ikke kan funde sig på normal vis, OG deres kunder er dækket ind af, at alle de andre banker garanterer de første 750.000 kr for Vestjysk banks kunder.  De bruger sikkerhedsnettet spændt ud af bankerne generelt til i perioder at give en rente, de ikke som sund bank kan leve af desværre

Husk i øvrigt, at garantien kun dækker hvis det er en privatkonto, ellers kan pengene være tabt + at garantien for 750.000 kr KUN dækker hovedstolen og ikke eventuelle renter. Enig dog - det er da skønt der er lokale pengeinstitutter 

Idag tilbyder Vestjysk bank i øvrigt mindre på højrente konto end DDB - (og jeg har INTET med DDB at gøre) - det svinger med behovet for penge, og det tror jeg alle ved, Vestjysk bank havde mere end stort behov for. Jeg tror ikke faren er så overvældende i Vestjysk idag (har faktisk haft den som firmabank for min holstebro virksomhed tidligere)

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25

En anden sag er, at da man ikke kan leve uden bank, skulle regeringen måske gøre det lovpligtigt for bankerne at stille EN konto som nem-konto til rådighed med netbank - men det er jo indgreb i det private, og der KAN jo være kunder der har snydt banken som der så måtte være undtagelse for, så det er ikke helt let - 

det er en trøst at prisen nok går at klare selv på kontanthjælp, men samfundet har jo indrettet ting (sammen med bankerne) så uden netbank og dankort er man ret håbløst stillet og man kan jo så sige, at uden internet er man mindst lige så dårligt stillet, og det er jo ikke en gratis ting som samfundsret.

Jeg ville nok leve med en sådan tvang som en betaling for tilladelse til at drive pengeinstitut - måske med en regel for de kunder som evt havde påført banken tab

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er en trøst at prisen nok går at klare selv på kontanthjælp, men samfundet har jo indrettet ting (sammen med bankerne) så uden netbank og dankort er man ret håbløst stillet og man kan jo så sige, at uden internet er man mindst lige så dårligt stillet, og det er jo ikke en gratis ting som samfundsret.

Du kan gå på biblioteket og bruge internet gratis, ligesom der vist er noget de kalder Borgerservice Kvik, hvor du kan få hjælp til de ting du skal klare online. Så jo, det er gratis at bruge.

Det kan godt være at det er et indgreb i det private, at tvinge bankerne til at stille en grats konto til rådighed, med de basis ting man skal have i dag. Men mange af de private virksomheder (bankerne), havde vist ikke eksisteret i dag, hvis de ikke havde fået bankpakker stillet til rådighed af det offentlige. Jeg er klar over at de ikke var gratis, men hvis alternativet var at lukke, er det jo valg de har truffet. Der er tale om et afhængighedsforhold der går begge veje.

Alternativet er at staten laver egen bank (gerne uden de sindssyge bonusordninger, der må koste bankene en formue hvert år). Lur mig om bankerne så ikke vil begynde at råbe op om ulige konkurrence, og vil kunne finde mange grunde (læs: mistet indtægt) til at det ikke bør gennemføres?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15010
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:10

Cookie:

En anden sag er, at da man ikke kan leve uden bank, skulle regeringen måske gøre det lovpligtigt for bankerne at stille EN konto som nem-konto til rådighed med netbank - men det er jo indgreb i det private, og der KAN jo være kunder der har snydt banken som der så måtte være undtagelse for, så det er ikke helt let - 

Hvorfor er det et indgreb i det private? Bankerne er jo på statsstøtte, så hvor private er de egentlig, når alt kommer til alt?

Hvor mange kunder snyder bankerne? Mit gæt er, at det antal kan tælles på 2 hænder! Det er ik kundernes skyld, at grådighed og imkompetance har været en fast del af bankerne i årevis, og det hele endte galt til sidst... 

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:12

igang:
Alternativet er at staten laver egen bank
Basalt set er jeg enig i dit indlæg, også i betydningen af bankpakkerne -og afhængighedsforholdet begge veje er vi 100% enige om -  men jeg har dog tilgode at se enhedslistens og lignende forslag om statsbanker eller noget som helst lignende statsxxx det ene eller andet blive en succes desværre  - som med så mange andre statsdrevne virksomheder desværre

vh

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)