det svarer jo helt til det jeg skrev. Du små og desværre ind imellem usikre banker har svært ved at funde sig og giver derfor bedre vilkår på højrentekonti end de store sikre banker. Det er en af uretfærdighederne ved at bankerne fælles garanterer 750.000 kr for privat kunder Jeg tror det højeste man kan få pt er 2,5% i alm brand bank og djursland f.eks http://www.mybanker.dk/sammenlign/opsparing/opsparingskonto/?form_id=MybankerComparisonForm_296&MybankerComparisonForm_296_tab_name=custom&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_apply_filter=yes&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_special_conditions=on&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_current_amount=250.000&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_months=36 DDB og Nordea giver 2% - men du kan selv se listen -Jeg ved ikke hvad det er for en andelskasse, men du ser københavns andelskasse pt kun giver 1,322%. Det vil variere, de små vil ind imellem kunne ha tilbud på op til 3% også i disse dag ind imellem - det er typisk sådan noget Maxbank o.l. når de virkeligt mangler penge. Man kan kun sammenligne den slags rente ud fra helt samme dag (med mindre man som kunde i banken kan forhandle noget specielt, hvad man bestemt kan i en del banker) vh |
Jeg tror det højeste man kan få pt er 2,5% i alm brand bank og Djursland
Jeg var lige inde og tjekke min webbank, og kan se at jeg får 3.25% på en højrente konto i Vestjysk bank. Den var sgu ikke gået i DDB, i hvert fald ikke den filial jeg havde tilknytning til før. Men som i skriver om, er det jo nok fordi jeg er for lille og ubetydelig i deres øjne. Det er da godt, synes jeg, at der er stadig er mindre banker der gider at servicere almindelige mennesker.
Bliv gratis medlem