Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskatteordningen

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der har forstand på virksomhedsskatteordning? Sagen er følgende;

Jeg har opstartet virksomhed (stadig i opstartsfasen men det går godt fremad)

Jeg er enlig forsøger og på SU da jeg også læser ved siden af.

Jeg har en lejlighed jeg er nødt til at leje ud da jeg ikke kan bo i den og ikke kan sælge den. Denne vil også indgå i ordningen sammen med mit firma.

Jeg tænker at bruge virksomhedsskatteordning, fordi jeg har brug for så mange penge i lommen så muligt pt, fordi der nok ikke er det store overskud i virksomheden da jeg har mange startudgifter (indkøb af forskellige ting og sager). Samt at hvis jeg skulle tjene godt vil jeg ikke have det går ud over SU lige nu da det er min eneste faste sikring for at jeg har til dagen og vejen for ungerne og jeg (min virksomhed er variable ift jobs og kan derfor ikke regne med indtægt).

Er der noget jeg har overset, kan jeg bruge det som jeg har tiltænkt?

Jeg vil være meget taknemmelig for indput!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46

Majse:
Jeg tænker at bruge virksomhedsskatteordning, fordi jeg har brug for så mange penge i lommen så muligt pt, fordi der nok ikke er det store overskud i virksomheden da jeg har mange startudgifter (indkøb af forskellige ting og sager). Samt at hvis jeg skulle tjene godt vil jeg ikke have det går ud over SU

Jeg er ikke helt med - hvis du har brug for penge i lommen så er VSO vel ikke sagen, for der skal pengene jo netop spares op i virksomheden, derimod er det jo helt korrekt, at du kan holde SU fri for den indtjening du kan få i virksomheden. Hvad lejligheden angår, så tror jeg du skal tage en revisor ind over, med mindre nogen her byder på et svar, men du kan godt ha lejligheden inde i VSO i alle fald.

Du kan jo i princip vælge VSO lige når det passer dig, bare du fra starten kører det som VSO med seperat økonomi - og så vælge om når det passer dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:23

Hvis du holder din private og virksomhedøkonomien adskilt som cookie skriver, er der ikke det store problem i det ( dvs separate bank konti mv). Herudover skal du lave løbende bogføring og årligt lave et regnskab. Hvis du tjener godt er der nok også noget moms som skal tages hånd om hvert kvartal.

Virksomhedsordningen har sin styrke for dig i forhold til, at du kan lade pengene stå i virksomheden og kun blive beskattet af 25% (a conto), som senere bliver tilskrevet når du faktisk hæver pengene. De penge som bliver stående (hensat) i virksomheden bliver ikke medregnet ved opgørelse af indtægt i forhold til su mv. Derved kan du styre hvor meget du reelt tjener årligt - op til su grænsen. Altså du bliver alene beskattet af de penge som du faktisk hæver.
Herudover har det den fordel, at hvis du har lejligheden med i VSO kan du fratrække renter af lånene med 100% værdi, fremfor kun 33% værdi, hvis de bliver betalt af dig personligt. Yderligere har du mulighed for fratrække øvrige omkostninger til forsikring, vedligeholdelse og andre driftsomkostninger.

Jeg vil anbefale dig at få en revisor ind over, så alt bliver oprettet korrekt fra start og du får lavet de korrekte b skatte rater. Det kan være et helvede på su hvis ikke du får betalt den korrekte a conto(B) skat løbende fremfor at komme i restance. Herudover så før separate bpgføringsbalancer for hhv. Din virksomhed og for lejligheden. Det giver mere overblik.
Til sidst, sørg for at få noget hjælp af fag folk i forhold til bogføring, skat - som enlig forsørger på su har man nok om ørene i forvejen (uden jeg overhovedet ved hvor stor dit/dine barn/børn er). En god bogholder eller mindre revisor kan du komme langt hos for et mindre beløb. Spørg omkring i din omgangskreds om nogen kan anbefale en - revisorer er en tillids sag og lad være med st vælge den første den bedste. Der er for mange sultne hajer rundt omkring.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:54

Den går ikke Smile Det er ikke helt rigtigt hvad der bliver sagt i sidste indlæg

1) Renteudgifter kan altid fratrækkes 100% og med 100% værdi men skatteværdien som fradrag i kapitalindkomsten er ca. 33%. Der taler vi om ca. 51% i virksomhedsordningen og altså ikke 100%.

2) Det er korrekt at den opsparede indkomst i virksomhedsordningen ikke indgår i beregningsgrundlaget for SU men her får vi jo netop oplyst at hver en krone skal bruges privat.

Hvis udgangspunktet er at de penge der tjenes i virksomhedordningen hives ud er det alene renteudgifterne som får betydning i relation til virksomhedsordningen. Der vil det, når vi taler om udlejning ofte være en fordel at bruge kapitalafkastordningen. Særligt hvis der ikke er så meget gæld i ejendommen.

Men det er her og nu. Et evt. valg af virksomhedsordning skal ske for begge virksomheder under et. Det der kan tale for at bruge virksomhedsordningen er at du i tilfælde af underskud på ejendommen efter renteudgifter reelt set skyder penge ind i udlejningsvirksomheden og derved kan oppebære et "tilgodehavende" i virksomhedsordningen i form af en mellemregningskonto. Det kan du drage fordel af hvis der senere kommer gang i din virksomhed i form af en øget opsparingsmulighed fordi der rent teknisk kan hæves af denne mellemregningskonto fremfor af overskuddet. Dvs. der kan opsparing af en større del af overskuddet.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Skrevet kl. 17:14

Det er naturligvis skatteværdien jeg henviser til ovenfor.
Som ovenstående henviser til vil KAO være mere hensigtsmæssigt, hvis alt skal hæves. Pas dog på grænsen for SU ikke overstiger så man skal til og betale en andel retur - hvis alt hæves.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 17:23

Jamen skatteværdien er jo ikke 100% jf. at der forhåbentlig ikke er nogle som betaler 100% i skat. Og rigtigt. Selvom udgangspunktet er at alt hæves fordi der er behov for det så giver det bagslag hvis det påvirker SUen. Der kan man også sige at betaling af udgifter og renteudgifter på lejligheden som formentlig ikke modsvares 100% af lejeindtægten er "gratis". Man skal ikke hæve til det.   

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Skrevet kl. 17:59

Deri bliver vi så ikke enige.
Renterne har en skattemæssig fradragsværdi svarende til 100 % under VSO, i og med de kan fradrages direkte i indkomstopgørelsen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 18:05

Alle renteudgifter kan da fratrækkes direkte i indkomstopgørelsen. Det er udelukkende et spørgsmål om skatteværdien og der er den eneste forskel arbejdsmarkedsbidraget og topskatten på den personlige indkomst = 8%+(15%*0,92) i alt 21,8%. Big Smile

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Skrevet kl. 18:13

Vi snakker om vidt forskellige ting.
Hvis virksomheden beskattes efter PSL alene bliver renterne kun fratrukket i personens kap. Indkomst modsvarede 100% fradragsværdi i virksomhedens resultatopgørelse under VSO efter VSL.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 18:17

Nej - Det er et spørgsmål om kapitalindkomst eller personlig indkomst hvor renteudgifterne vil have en skattemæssig værdi på hhv. ca  33% og ca. 55 % men renteudgifterne fratrækkes 100% i begge situationer 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)