Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen betaling og Fjendtlighed

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld jeg er så direkte, men for xxxxx det er da for dumt at arbejde i 1½ år uden at få andet en et par lovenden ord om det ene og det andet.

Vi er altså lidt ude i, at det er tilladt at tænke sig om.

Du er ude i et lovbrud, når du har udleveret materiale til en og du så lukker hans side ned. Du er også ude i, at du hænger en person ud på Amino ved at fremvise link til hans website.

Hvis du vil noget med din sag, så tag fat i en advokat i stedet - eller som andre skriver, kom videre og lær noget af hvad du har oplevet.

Tilmeldt 19. Aug 06
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

chhoje:

Fashion-Seller:

Christoffer Tornbjerg:

Det jo som sådan ikke udleveret? han har ingen betaling fået, så tager man som regel produktet tilbage?

Yes og jorden er flad, og månen er en grøn ost... Men loven er nu og engang, som loven er...

Jeg gider ik forholde mig til sagen, når man kun kender den ene version... Men som trådstarter selv har fremført, så har han ik haft styr på noget, og det er meget uklart, hvad der er aftalt, og hvad der ikke er aftalt. Så jeg ville da let kunne forstå hans ven, hvis han heller ik har kunne finde hoved og hale i evt aftaler...

det er på ingen måde uklart hvad der er aftalt.

Første side og første logo = var en hjælp = gratis
2,3,4,5 side samt andet logo, alt grafik, alt programmering , alt derefter. betaling = 20% overskuddet pr salg før moms og skat.
opsætning af den 6 side = betaling = 150 pr time + moms. dog max 25 timer, derefter 420 kr pr time + moms 

Har du det på skrift, hvor modparten har accepteret betingelserne?

Hvis ja, hvorfor spilder du så tiden på en tråd her, når du bare kan sende sagen til inkasso mm?

Helt ærligt, tag dig nu sammen Fashion-Seller. Du bliver ved med at forsvare dine tidligere indlæg og fortælle at loven er som den er osv. Denne sag er da soleklar og trådstarter kan da uden problemer fjerne websiden uden, at der sker ham noget som helst. Loven er måske som loven er, men sagen er nu også  som sagen er: Soleklar!

www.ClubTanSoroe.dk - CLUBTAN Sorø, dit solcenter i Sorø!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis jeg var dig, ville jeg, i nævnte rækkefølge:

1) Få websitet op igen
2) Sparke mig selv i skridtet 5-10 minutters tid for at lade det køre så langt som det har gjort
2) Samle alt dokumentation, og prøve at sende det til en advokat, og høre om der er en sag

Håber at du får nogle penge ud af det, får sagen lukket og kommer videre.

Mvh Carsten



Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Stefan:

Helt ærligt, tag dig nu sammen Fashion-Seller. Du bliver ved med at forsvare dine tidligere indlæg og fortælle at loven er som den er osv. Denne sag er da soleklar og trådstarter kan da uden problemer fjerne websiden uden, at der sker ham noget som helst. Loven er måske som loven er, men sagen er nu også  som sagen er: Soleklar!

Er den nu også så soleklar? Prøv at gå til en advokat, så får du nok et andet syn på det... Hvis trådstarters version er sand, så er det da synd for ham/hende, men der er ik rigtig noget at gøre.

Og der er altid 2 sider af en sag, så at påstå en sag er soleklar ud fra historien fra den ene part, det er meget naivt... Im out!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Aug 06
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Faktum er at trådstarter har udviklet en webshop til ham i flere omgange. Han har alle kildekoder, filer, mails, informationer osv (gætter på han har dynger med mails og diverse togbilletter og alt muligt andet). Han har oven i købet domænet på sin DNS server. Dvs. det er jo tydeligt at bevise at han har arbejdet for manden. En mundtlig aftale er desuden lige så gyldig som en skriftlig (jeg er klar over at den er sværere at bevise). Men sagen er soleklar idet han har arbejdet for manden uden at få betaling. Så er det jo i bund og grund ligemeget hvordan den anden side af historien er.

www.ClubTanSoroe.dk - CLUBTAN Sorø, dit solcenter i Sorø!

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej chhoje

Jeg vil anbefale dig straks at fakturerer ham for det arbejde du har haft samt for de faktuelle omkostninger (togbillet, eventuel kørsel mv.) - jeg går selvfølgelig udfra, at du er istand til at sende en fakture.

Herefter kører du er normal rykkerprocedure for at få dine penge - 1., 2. og 3. rykker, hvis han sender krav eller gør indsigelser af nogen art overhører du blot dem men sørger for meget nøje at overholde regler for rykkere.

Hvis du ikke får dine penge eller indgår en aftale med ham som du kan leve med - så har jeg kontakten til et godt inkassofirma som kan hjælpe dig alternativt en advokat.

Vi bruger også eksterne udviklere men sørger for nøje at betale vores udviklingspartnere.

Hvis du vil have en snak er du velkommen til at skrive (er bedst) til mig på php@itnvision.dk.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Og nej man ejer intet, når man har udleveret det til kunden...

Jo, man ejer da stadig ophavsrettighederne til materialet, med mindre, at man udtrykkeligt aftaler, at udvikleren frasiger sig ophavsretten til materialet. I enhver handel med design, kode, tekster, mv. så vil udvikleren/designeren stadig have ophavsretten, med mindre den frasiges udtrykkeligt i forbindelse med handlen.

Jeg er dog enig med dig i, at det er en dum idé at lukke siden grundet manglende betaling (og det er under alle omstændigheder dumt at skrive det på siden, hvorfor sitet er lukket, da det netop er brud på lovgivningen).

Men det er dog ikke ulovligt for trådstarter at gå ind og opdatere index-siden, og så komme til (selvfølgelig ved et uheld) at lægge noget uheldig kode ind på siden, så index-siden ikke kan afvikles i en browser. Det er kun ulovligt, hvis det kan bevises, at den fejlagtige opdatering er gjort bevidst.

Efter fejlopdateringen kan trådstarter sagtens nægte, at udføre fremtidigt samarbejde for kunden, indtil der er betalt for det hidtil udførte arbejde.

Men at skilte på hjemmesiden med, hvorfor den er lukket er dumt.

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke dem der siger at du bare skal slette det du har lavet på hans side: det er ulovligt, lige meget hvad andre siger. Har du afleveret det til ham og lagt det op på HANS server, så må du ikke bare fjerne det. Lå det på din egen server, ja så måtte du lukke det ned.

Ford må heller ikke komme og hente din bil fordi du ikke har betalt, de må sende dig rykkere, så inkasso og så i retten!

Til gengæld forstår jeg heller ikke dem som siger at du bare skal droppe alt. Det bliver svært for dig at få penge for det i aftalte mundtligt, en mundtligt aftale gælder ligeså meget som en skrevet aftale, men det er meget sværere at bevise.
Alt det du har på skrift kan du dog gå videre med, og der vil jeg da mene at sagen er rimelig klar, hvis det er som du siger, altså at du har alle aftaler på skrift mht. at du skal have 20% af alt salg, jamen så skal du da have det. Så er problemet bare at du skal til at finde en advokat, og det koster jo selvfølgelig penge. Går ud fra at du kan gå ind og se hans salg(du siger du stadig har en bruger), så se hvor meget han skylder dig for de 20% der, og gør det op mod det du skal betale for en advokat, måske det slet ikke kan betale sig. 
Så alt i alt: Alt det du har på skrift, regn det sammen og find ud af om det kan betale sig med en advokat!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Martin E. Jensen:

Fashion-Seller:

Og nej man ejer intet, når man har udleveret det til kunden...

Jo, man ejer da stadig ophavsrettighederne til materialet, med mindre, at man udtrykkeligt aftaler, at udvikleren frasiger sig ophavsretten til materialet. I enhver handel med design, kode, tekster, mv. så vil udvikleren/designeren stadig have ophavsretten, med mindre den frasiges udtrykkeligt i forbindelse med handlen.

Jeg er dog enig med dig i, at det er en dum idé at lukke siden grundet manglende betaling (og det er under alle omstændigheder dumt at skrive det på siden, hvorfor sitet er lukket, da det netop er brud på lovgivningen).

Men det er dog ikke ulovligt for trådstarter at gå ind og opdatere index-siden, og så komme til (selvfølgelig ved et uheld) at lægge noget uheldig kode ind på siden, så index-siden ikke kan afvikles i en browser. Det er kun ulovligt, hvis det kan bevises, at den fejlagtige opdatering er gjort bevidst.

Efter fejlopdateringen kan trådstarter sagtens nægte, at udføre fremtidigt samarbejde for kunden, indtil der er betalt for det hidtil udførte arbejde.

Men at skilte på hjemmesiden med, hvorfor den er lukket er dumt.

Det var en fejl formulering fra min side, men som jeg skriver senere, så har trådstarter selvfølgelig copyright rettighederne, men han kan ligesom ik anklage vennen for krænkelser, når han selv har udleveret og givet tilladelse til at bruge materialet... 

Men ellers er vi enige!

PS tak til Stefan for den ene stjerne... Den varmer :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Det var en fejl formulering fra min side, men som jeg skriver senere, så har trådstarter selvfølgelig copyright rettighederne, men han kan ligesom ik anklage vennen for krænkelser, når han selv har udleveret og givet tilladelse til at bruge materialet... 

Men ellers er vi enige!

Ok, så er vi helt enige! Yes

...og det er så min fejl, at jeg (til en afveksling fra min normale aktivitet på Amino) ikke har fået læst alle indlæg i denne debat, inden jeg kommenterede. Big Smile

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)