Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen betaling og Fjendtlighed

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

så læser du ikke rigtig.

Første side og logo var gratis.

Da han skulle have anden side, og et nyt logo og alt det andet der er lavet var aftalen jeg fik 20% af overskudet, men det har jeg aldrig fået og jeg stolede blindt på ham fordi vi var enormt gode venner.

Min computer blev ved en tur over til ham beskadiget (køleren knak) og var nød til at gøre et eller andet, og da han sælger vandkøling til computere kunne jeg få det gratis af ham.

Nu vil han så ha penge for det og så da han sendte mig en faktura sendte jeg en tilbage på de timer jeg mener jeg vil ha for 

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 00:52

Træls sag. Lav aldrig nogensinde arbejde for venner og familie. Jeg tror, at det er noget, rigtig mange herinde kan bakke op om.

Det gode råd er at lade sagen ligge. Betragte det som lærepenge. Komme videre og være den store.

Er du den hævngerrige type - og har du ophavsret til de ting, din ven benytter - fjerner du siden og alle filer fra server og gemmer dem i skuffen. Og næste gang du laver noget, sørger du for at have underskreven kontrakt, som revideres løbende og efter behov.

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 00:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jamen jeg beklager hvis jeg har trådt nogen over tæerne, men spurgte ikke om hvad jeg har gjort galt, for det jeg godt klar over. jeg er for flink af mig og stoler for meget på folk.

jeg mener ikke det er særlig brugbart at få at vide jeg kan tænde op i pejsen med min faktura.

så ville det være lidt smartere og skrive noget ala. der er nok ikke meget du kan gøre da du har lavet nogle dumme fejl. så du skal nok regne med at må se det som tabt og komme videre  

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 00:56

Det må man sige jeg har lært på den hårde måde, arbejdede engang for en skiltemand der lovede mig læreplads som grafiker, hvis jeg viste mit værd hen over sommeren mod betaling selvfølgelig, da vi nåede august var jeg ikke en team spiller på trods af han var på ferie 5 uger hen over sommeren hvor jeg stod alene med alting.

Jeg ved ikke om jeg syntes det er hævngerrigt at fjerne siden, han har jo aldrig betalt for den og jeg har ophavsretten til det hele.

jeg må tænke over hvad jeg gør. 

det piner mig mere at jeg har ladet mig røvrende af en jeg betragtede som en af mine bedste venner end det piner mig at jeg har tabt tid og penge 

tak for dit svar

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 00:59

chhoje:

Jeg ved ikke om jeg syntes det er hævngerrigt at fjerne siden, han har jo aldrig betalt for den og jeg har ophavsretten til det hele.

det piner mig mere at jeg har ladet mig røvrende af en jeg betragtede som en af mine bedste venner end det piner mig at jeg har tabt tid og penge 

Slet ikke hævngerrigt :-)
Jeg havde gjort det UDEN at tøve.
Der er bestemt intet at tænke over hvis du mener du har lavet ydelser til værdi af 100.000+ kr.

Ja, det træls, men nu når han bare gør det, så giver du forhåbentlig igen! :-)

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 01:03

Jeg er elendig til at være et svin, deraf sikkert også problemet.

den tidligere nævnte trykker røvrendte mig for små 60000 kr efter skat i løn

og nu det her. 

jeg ser det bedste i folk og stoler blindt på folk indtil det modsatte er bevist, de har det dog med at gøre det på en måde så jeg ender på bunden af kisten.

Når jeg gør "svinagtige" ting , krænger min mave fuldstændigt. og jeg får det sygt dårligt , både helbredsmæssigt men også mentalt. fordi det bare ligger så fjernt fra mig og min opdragelse at være så usympatisk og svingagtig overfor mine medmennesker.

men som flere siger, jeg må bide det i mig og så aldrig lave for folk uden at få en kontrakt på plads og så lade vær og stole på nogen eller noget overhovedet

Jeg overvejer at slette siden.

han har dog ændret alle andgangskoder til serveren på nær kodeordet til brugeren på selve siden så kan fjerne alt andet fra den 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:03

Christoffer Tornbjerg:

chhoje:

Slet ikke hævngerrigt :-)
Jeg havde gjort det UDEN at tøve.
Der er bestemt intet at tænke over hvis du mener du har lavet ydelser til værdi af 100.000+ kr.

Ja, det træls, men nu når han bare gør det, så giver du forhåbentlig igen! :-)

Jeg håber du overvejer meget konsekvenserne af sådan en handling... For så går det fra at være en uenighed om pris/manglende betaling til en direkte lovovertrædelse, som kan straffes... 

Selvtægt er og bliver ulovligt, lige meget hvor træls situationen er. Og hvis din "ven" er sådan der nu, så kan jeg godt forudse, hvordan han bliver, hvis du piller siden ned... 

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 01:06

men ligger man ikke også som man har redt . altså jeg har jo mails på nu hvor han siger jeg aldrig har lavet noget for ham, hvis det er tilfældet så har jeg jo heller ikke pillet noget ned, for har jo ikke lavet noget?

jeg mener hvis man er stor nok i slaget til at være en deucebag, burde man så ikke os være stor nok i slaget til at tage hvad der måtte komme uanset lovgivningen ?

ikke dermed sagt at man skal skide på lovgivningen, men nu er det jo sådan at man nogle gange får nogle slag over næsen man er nød til at tage til sig og få ændret på. hvis jeg sletter den er min holdning at så har han reddet som han har sadlet 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:09

chhoje:

men ligger man ikke også som man har redt . altså jeg har jo mails på nu hvor han siger jeg aldrig har lavet noget for ham, hvis det er tilfældet så har jeg jo heller ikke pillet noget ned, for har jo ikke lavet noget?

jeg mener hvis man er stor nok i slaget til at være en deucebag, burde man så ikke os være stor nok i slaget til at tage hvad der måtte komme uanset lovgivningen ?

ikke dermed sagt at man skal skide på lovgivningen, men nu er det jo sådan at man nogle gange får nogle slag over næsen man er nød til at tage til sig og få ændret på. hvis jeg sletter den er min holdning at så har han reddet som han har sadlet 

Du bestemmer helt selv, hvad du gør... Jeg gør dig bare opmærksom på, at du bevæger dig ind på et felt, som kan få konsekvenser for dig, også selvom du måtte have ret i jeres problemstilling...

Og går han videre med sagen, så kan du vise alle mails, dokumenter, arbejde osv, men det er stadigvæk dig, som vil få problemerne...

Man skal vælge sine kampe med omhu...

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 01:09

Tag dig ikke af Mikkels facon. Det er hans alene :) Lidt grov og firkantet, men meningen er god nok. Du har været for flink, for nem osv. Og ja, det siger noget om dig, men det siger noget positivt om dig. Men skal du klare dig i den her del af branchen, må du få hård hud mellem tænderne og sige fra. Det tjener din forretning bedst muligt. Og det bygger dig op som person. Ingen skal røvrende andre. Og venner kommer og går. De rigtige bliver - de andre siver væk. Sådan er det. Du har lært af det.

Var det mig, der stod i din situation, ville jeg ikke tøve ret mange sekunder, før jeg satte en spand kaffe over og gik i gang med at fjerne siderne (og evt. sætte en anden op, hvor der stod, at man ikke skal lave forretning med din "ven"). Du skal ikke lade dig udnytte og det skal han vide, at du ikke gør.

Held og lykke med det. 

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)