Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen betaling og Fjendtlighed

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg Ved ikke om dette indlæg er præcis hvor det skal være men går ud fra det.

Hej Amino.

Jeg har hjulpet en kammerat med at lave hans hjemmeside da han åbnede virksomhed.

Aftalen var jeg ville lave hans første side og logo gratis.

Det gjorde jeg også og var over ved ham flere gange hvor jeg selv har betalt togrejsen.

Da siden stod mere eller mindre klar ville han have noget andet, og et andet logo selvom det var godkendt.

Jeg har så flink som jeg var hjulpet ham siden og lavet 4 x prestashop løsninger og et nyt logo. uden betaling..

aftalen blev til jeg fik noget vandkøling til min computer i bytte for det jeg lavede for ham.

jeg har siddet i hans support og hjulpet kunder uden betaling. aftalen var jeg skulle have noget af overskuddet når han begyndte og sælge 

og at jeg skulle kunne købe mig ind som partner for ca 20000. dvs det skulle gå mere eller mindre op med overskuddet.

da jeg så ville købe mig ind var det pludselig 100000 kr jeg skulle give og har ikke set skyggen af overskuddet.

Nu har han for 5 gang ville opgradere sin prestashop, hvilket resultere i en ny opstart af en prestashop.

det har ikke kunne lade sig gøre inden for tidsrammen og vi har brugt yderligere en freelancer der er dygtig til det som skulle have betaling.

ifb. med den nye prestashop skulle jeg have 150 kr i timen.

nu er vi blevet uvenner og han vil have penge for sit vandkøling, og han kan ikke huske jeg har arbejdet for ham nogensinde.

landet ligger sådan at jeg har arbejdet +- 2000 timer for ham og har lavet 2 logo'er og 4 komplette prestashop samt et custom cms system.

jeg har lagt ud for 37 tog billet af 224 kr pr stk. han vil imidlertid ikke betale noget som helst.

jeg har sendt en faktura på 220 timer samt logoer og togbilletter, men han siger fakturaen ikke er gyldig fordi vi ikke har aftalt noget beløb.

fakturaen runder næsten 100000 kr jeg har mistet på at hjælpe ham , og han har ikke de penge.

Hvad gør jeg nu ?

Dette gælder også ham der har arbejdet freelance, han har ligeledes sendt en faktura og fået svaret med den ikke er gyldig og han aldrig har arbejdet for vedkomne.

Jeg vil selvfølgelig have mine penge. men jeg kan nøjes med det jeg har lagt ud for togrejser og for logoer. og at han betaler freelanceren,. mens jeg godt kan stryge de timer der er brugt hvis det skulle komme til et kompromis.

har i nogle forslag?

Mvh En meget frustereret programmør/designer 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

chhoje:
Aftalen var jeg ville lave hans første side og logo gratis.

Første fejl!

chhoje:
Jeg har så flink som jeg var hjulpet ham siden

Anden fejl!

chhoje:
jeg fik noget vandkøling til min computer i bytte

Wtf???

chhoje:
aftalen var jeg skulle have noget af overskuddet når han begyndte og sælge

Tredie fejl!

chhoje:
jeg har arbejdet +- 2000 timer for ham

Arrrhhh ... 2000 timer svarer til mere end et år med 37 timer om ugen?

chhoje:
Hvad gør jeg nu ?

Bruger din faktura til at tænde op i pejsen, og så tager du det her som en lærestreg.

chhoje:
har i nogle forslag?

Stop screwing up! Det her er 100% dig der har dummet dig, du har ladet dig udnytte ... og ja, det var dumt. Nu har du lært det, op på hesten og kom videre :-)

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 00:35

det var ellers ikke et brugbart svar. og ja det passer med 1.5 års arbejde lige ned i helvede.

så du mener der er intet jeg kan gøre ? jeg skal bare se til han render med mine kreationer?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

chhoje:
det var ellers ikke et brugbart svar

Jammen tak! Så kan du sq få lov at sejle i din egen sø!

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 00:39

Hvad vil du have jeg skal sige? tak for dit svar og for rådet om at tænde op i pejsen med 100000 kr

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 00:40

Har du bevis på det dit system, så kan du måske få noget ud af det ved en sag et sted? :)

Og ellers, så vil jeg også mene det er et par lærestrege og en mistet "ven" :-)

Vennetjenester er gode og ok, men hvorfor overhovedet gøre næste ting uden at have fået noget overskud som aftalt :-) 

Videre i livet, eventuelt brug shoppen som fremvisning til fremtidige kunder ;) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

chhoje:
det var ellers ikke et brugbart svar. og ja det passer med 1.5 års arbejde lige ned i helvede.

Som jeg læser det, har Mikkel givet dig et YDERST brugbart svar. Fulgte du det, ville du gøre dig selv en kæmpe tjeneste!

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:44

Forstår jeg det rigtigt at du oprindeligt ville hjælpe ham gratis, men da han ikke gav dig noget retur sender du en faktura på det du har lavet gratis? Det lyder lidt underligt...

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 00:46

Slettet..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 6. Jan 10
Skrevet kl. 00:47

Tak :)

nu er det jo så prestashop den køre idag, så ved ikke hvor meget sag der er i det.

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)