Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi fravælge revision?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amino har vi en garvet bogholder, der virkelig har styr på tingene.
Vores revisor har selv foreslået at vi kan fravælge hans påtegning, da vi ikke har revisionspligt.
Dermed sparer vi 10.000 kr og det er jo gode penge.

Men hvad går vi glip af?
Er der større chance for torskegilde? Vi har intet at skjule, det er bare spild af tid.
Er der andet?

De bedste hilsner

Martin

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Martin Thorborg:

På Amino har vi en garvet bogholder, der virkelig har styr på tingene.
Vores revisor har selv foreslået at vi kan fravælge hans påtegning, da vi ikke har revisionspligt.
Dermed sparer vi 10.000 kr og det er jo gode penge.

Men hvad går vi glip af?
Er der større chance for torskegilde? Vi har intet at skjule, det er bare spild af tid.
Er der andet?

De bedste hilsner

Martin

Hej Martin

Generelt er det min opfattelse, at mindre selskaber m.v. med fordel kan fravælge revisionen og i givet fald anvende revisionshonoraret mere målrettet på noget egentlig rådgivning m.v..

Der er absolut ikke nogen forøget chance for såkaldte "torskegilder" eller andet i denne forbindelse ligesom banker m.v. ikke tillægger revisionen samme betydning, som var tilfældet før i tiden.

Iøvrigt vil det jo altid være muligt at tilvælge revisionen når som helst, hvis der skulle opstå et behov eller krav herom fra interessegrupper m.v..

Jeg anbefaler efterhånden også fravalg af revision i rigtig mange tilfælde, da omkostningen til revisionen nødvendigvis også må afspejle en vis værdi for kunden.

Tonny

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 15:40

Hej Thorborg

Min umiddelbare tanke er, at så længe resultatet kan bære en sikkerhedsomkostning på 10.000 kroner, vil denne omkostning at være at foretrække.

Det er trods alt noget rarere at have et overskud, der er 10.000 kroner mindre hvert år end pludselig at blive hakket for en større omgang.

Men er der 100 % styr på sagerne og du/I ingen risiko føler, er det naturligvs et direkte spild.

Rart med sikkerhed. Det slipper bekymringer!

God vind og tak for Amino!

Med venlig hilsen
Lars Horsbøl Sørensen
Tie-shoppen.dk

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 15:52

Hej Martin

Min klare opfattelse er, at de fleste mindre virksomheder fravælger revisionen af samme årsag, som du skriver.

De spare pengene. Hvis der er styr på tingene, så ville jeg også fravælge revisionen.

Hvis i senere hen skulle få brug for en påtegning eller revisor erklæring kan pengene bruges her.

Men så længe der ikke er brug for det, er der ingen grund til, at smide penge efter en revisorpåtegning.

Mvh Camilla

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:08

Man skal være klar over at der kan være virksomheder eller forening (skulle man ønske at handle med disse :)), der kræver revisorpåtegning.

Jeg har selv oplevet det med blandt andet sikkerhedsbrandchen (forening) og indløseren Euroline.

Blot så det ikke kommer bag på Jer.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 16:53

Yderst interessant emne. Jeg har selv overvejet samme løsning, men har hidtil valgt den "sikre" løsning.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 17:00

Jeg har fravalgt, da jeg fik en pris på skriftligt tilbud og en 4 gange større på faktura.

Laver ALT selv. Liberal erhverv er ikke mig/os.

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04

Der er vel ikke noget farligt i et torskegilde, så længe der er styr på regnskabet.

Brug de 10.000 kr. på at fortælle nye brugere at de skal tegne et plus abonnement (før de må poste tilbud).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09

Tonny lever jo af at være revisor, så jeg ville helt trygt følge hans råd. Vi fravælger hvor vi kan ( 3 selskaber men 1 holding), men det betyder ikke at vi ikke lader revisor om at opstille regnskabet og indgive (han er meget bedre til at vise korrekt med bruttoavance i stedet for omsætning osv) og mon ikke han, hvis han falder over noget tosset, lige pipper op, lige som revisor er helt lige så meget "tilknyttet" til hjælp hvis behov opstår under året. 
Klart at man ikke sparer et helt honorar, men det bliver naturligvis billigere end når der skal fuld revision og påtegning på i alt - så - det er for mig at se et godt råd, helt specielt når du som du skriver Martin, har god bogholder og intet "tvivlsomt" har - så spar den egentlige revision

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 17:15

Tonny Skov Pedersen:
Generelt er det min opfattelse, at mindre selskaber m.v. med fordel kan fravælge revisionen og i givet fald anvende revisionshonoraret mere målrettet på noget egentlig rådgivning m.v..

Dette er min opfattelse.

Der er nogen der mener at banker bliver mere tilbageholdne med at låne penge ud. Min opfattelse er at det mere kommer an på hvor godt banken kender en i forvejen. 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)