På Amino har vi en garvet bogholder, der virkelig har styr på tingene. Vores revisor har selv foreslået at vi kan fravælge hans påtegning, da vi ikke har revisionspligt. Dermed sparer vi 10.000 kr og det er jo gode penge.
Men hvad går vi glip af? Er der større chance for torskegilde? Vi har intet at skjule, det er bare spild af tid. Er der andet?
På Amino har vi en garvet bogholder, der virkelig har styr på tingene. Vores revisor har selv foreslået at vi kan fravælge hans påtegning, da vi ikke har revisionspligt. Dermed sparer vi 10.000 kr og det er jo gode penge.
Men hvad går vi glip af? Er der større chance for torskegilde? Vi har intet at skjule, det er bare spild af tid. Er der andet?
De bedste hilsner
Martin
Hej Martin
Generelt er det min opfattelse, at mindre selskaber m.v. med fordel kan fravælge revisionen og i givet fald anvende revisionshonoraret mere målrettet på noget egentlig rådgivning m.v..
Der er absolut ikke nogen forøget chance for såkaldte "torskegilder" eller andet i denne forbindelse ligesom banker m.v. ikke tillægger revisionen samme betydning, som var tilfældet før i tiden.
Iøvrigt vil det jo altid være muligt at tilvælge revisionen når som helst, hvis der skulle opstå et behov eller krav herom fra interessegrupper m.v..
Jeg anbefaler efterhånden også fravalg af revision i rigtig mange tilfælde, da omkostningen til revisionen nødvendigvis også må afspejle en vis værdi for kunden.
Tonny lever jo af at være revisor, så jeg ville helt trygt følge hans råd. Vi fravælger hvor vi kan ( 3 selskaber men 1 holding), men det betyder ikke at vi ikke lader revisor om at opstille regnskabet og indgive (han er meget bedre til at vise korrekt med bruttoavance i stedet for omsætning osv) og mon ikke han, hvis han falder over noget tosset, lige pipper op, lige som revisor er helt lige så meget "tilknyttet" til hjælp hvis behov opstår under året. Klart at man ikke sparer et helt honorar, men det bliver naturligvis billigere end når der skal fuld revision og påtegning på i alt - så - det er for mig at se et godt råd, helt specielt når du som du skriver Martin, har god bogholder og intet "tvivlsomt" har - så spar den egentlige revision
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Generelt er det min opfattelse, at mindre selskaber m.v. med fordel kan fravælge revisionen og i givet fald anvende revisionshonoraret mere målrettet på noget egentlig rådgivning m.v..
Dette er min opfattelse.
Der er nogen der mener at banker bliver mere tilbageholdne med at låne penge ud. Min opfattelse er at det mere kommer an på hvor godt banken kender en i forvejen.