CPA (cost pr action) bliver du betalt når en bruger foretager en "ønsket" handling. dvs. køber et produkt eller udfylder et skema. CPM (cost pr mille) bliver du betalt pr. 1000 sidevisninger. Man kan ikke sige at den ene model er bedre end den anden, da det hele afhænger af de faktorer som tidligere nævnt, samt hvilken avance der er på det pågældende produkt. Ved en CPM kan du bedre beregne din omsætning, da der er tale om en fast takst, samt sikkerhed for at du bliver betalt for din markedsføring. |
The OfFISH:TOBIAS: Det må du da: Boligcious.com
Det er en super fin side du har og den passer jo perfekt til affiliate!
Dine læsere vil jo gerne købe de produkter du skriver om og hvorfor så ikke tjene penge på, at henvise dem til shops, hvor de kan købe dem?
Du kan fx. se på denne oversigt fra partner-ads http://www.partner-ads.com/dk/partnerprogrammer.php - de har vildt mange bolig, tøj osv shops og det samme har tradedoubler.com. Hvis du så fx. tager udgangspunkt i de shops og linker til dem, så tjener du penge på hvert salg.
Ved at have affiliate aftaler på dine tekst links udelukker du ikke muligheden for. at have CPM reklamer på siden. Så vil du både tjene pr. visning og når der klikkes.
Men hvordan du kan sammenligne om CPM eller CPA er bedst?
Det er bare et spørgsmål om, at måle, hvad du tjener hvergang dit affiliate banner har fået 1000 visninger og er det over/under 75 - så er det ene bedre end det andet.
Men prøv at undersøg affiliate og affiliate som tekst links (det er sådan de fleste bruger det).
Mvh