Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annonce på blog bør koste?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

CPA (cost pr action) bliver du betalt når en bruger foretager en "ønsket" handling. dvs. køber et produkt eller udfylder et skema. 

CPM (cost pr mille) bliver du betalt pr. 1000 sidevisninger.

Man kan ikke sige at den ene model er bedre end den anden, da det hele afhænger af de faktorer som tidligere nævnt, samt hvilken avance der er på det pågældende produkt.

Ved en CPM kan du bedre beregne din omsætning, da der er tale om en fast takst, samt sikkerhed for at du bliver betalt for din markedsføring.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:44

The OfFISH:

TOBIAS: Det må du da: Boligcious.com

Det er en super fin side du har og den passer jo perfekt til affiliate!

Dine læsere vil jo gerne købe de produkter du skriver om og hvorfor så ikke tjene penge på, at henvise dem til shops, hvor de kan købe dem?

Du kan fx. se på denne oversigt fra partner-ads http://www.partner-ads.com/dk/partnerprogrammer.php - de har vildt mange bolig, tøj osv shops og det samme har tradedoubler.com. Hvis du så fx. tager udgangspunkt i de shops og linker til dem, så tjener du penge på hvert salg

Ved at have affiliate aftaler på dine tekst links udelukker du ikke muligheden for. at have CPM reklamer på siden. Så vil du både tjene pr. visning og når der klikkes.

Men hvordan du kan sammenligne om CPM eller CPA er bedst?

Det er bare et spørgsmål om, at måle, hvad du tjener hvergang dit affiliate banner har fået 1000 visninger og er det over/under 75 - så er det ene bedre end det andet. 

Men prøv at undersøg affiliate og affiliate som tekst links (det er sådan de fleste bruger det).

Mvh

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 10:39

The OfFISH:

Janus

Ved at vælge CPA, får man så penge pr klik? Jeg bliver lidt forvirret fordi du i samme forbindelse nævner Affiliate, og der får man jo kun en procetndel hvis "klikkeren" også køber?

HVordan vil regnestykket se ud? det regnestykke som skal fortælle mig hvor vidt det kan betale sig at vælg CPA frem for CPM?

Hej igen...

Dit spørgsmål til mig kan jeg se allerede er blevet besvarret af både Daniel K og Kristian Konradsen.

For hvis du tilmelder dig et netværk som f.eks. partner-ads.com (hvilket jeg kun kan anbefale), så vil du kunne få en masse brugbar data.

Det er data du blandt andet kan bruge overfor dig selv, men også potentielle annoncører.

F.eks. kan du hurtigt se hvad du tjener pr. 1000 visninger via en CPA løsning så som Partner-Ads. Det giver dig en idé om hvordan de annoncer på din side performer og hvor meget der omsættes for i markedet, i snit, pr. klik.

Dvs. at du faktisk kan gå ud og lære en del om hvad dine potentielle CPM annoncører egentlig ville tjene på at ligge ved dig. Når du ved hvad de vil tjene, kender den gennemsnitlige brutto-avance i branchen - Ja så kan du let regne dig frem til hvad en annoncør har råd til at betale dig i CPM pris. Hvis du ikke kender noget til brutto-avancen, så prøv at spørge brancheforeninger og ring/skriv til nogen du kender inden for branchen. Find ud af hvad de skal omsætte for pr. krone brugt i markedsføring, for at tjene penge.

Kan du finde ud af det, så kan du også tilbyde nogle CPM-priser, som gør at kunderne har lyst til at annoncere ved dig, løbende. Så slipper du for hele tiden at skulle jagte nye kunder - I stedet for vil de komme til dig.

Kort sagt, du kan udregne hvad din CPM bør være, ikke bare gætte dig frem til det.

Til at sælge din bannerplads kan du også få nogle gode data ud af din CPA løsning. Blandt andet din sides CTR, hvilket er meget afgørrende for om en CPM annonce kan tjene sig hjem.

Sidst men ikke mindst, kan du også splitteste annonceplaceringer via CPA-modellen, uden at få sure kunder, hvis en test skulle generere dårlige resultater. På den måde kan du finde frem til de bannerplaceringer, som giver den højeste CTR og konvertering.

Jeg håber du kan bruge svaret.

Mvh.

Janus

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)