Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende udbetaling fra arbejdsgiver - Hvordan står jeg?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Find en ny kunde Smile

Det lyder lidt som bullshit, selvfølgelig skal du have betaling for dit arbejde, uanset hvad. Om han har fået penge fra sin kunde eller ej, må være hans problem.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 29. Jun 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Tekstforfatter Skrevet kl. 13:03

Har jeg også forsøgt at fortælle ham.. Men han påstår, at han ikke har kapital nok til at kunne "lægge ud" for sig selv :) 

Men I har ret. Det er nok ikke værd at kæmpe så meget for 1200 kr :) 

Tak for jeres tid i hvert fald!

vh.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:23

Hvis jeg var dig ville jeg både fokusere på at skaffe nye kunder, samt sideløbende at inddrive det skyldige beløb. Det kan godt være, at du selv ville få mere ud af det i sidste ende, hvis du valgte at glemme sagen. Personligt er jeg dog af den opfattelse, at man ALTID skal gå efter de dårlige betalere. Der kommer næppe færre dårlige betalere, hvis man som erhvervsdrivende opdager, at man kan undlade at betale alle småregninger, da ingen jo alligevel vil bruge kræfter på at følge sagerne til dørs. 

- Emil

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

vinther1994:
Men han påstår, at han ikke har kapital nok til at kunne "lægge ud" for sig selv :) 

Det er rigtigt surt for dig. Føler med dig.

Jeg synes du skal lade være med at indgå en aftale på så dårlige betingelser, som at han skal have betaling først. 

I min egen verden, kunne jeg ikke selv finde på at hyre folk, før jeg har råd til at betale dem. Ved godt alle ikke er sådan, men folk der stiller så ringe kår op for en er ingen indsats værd, udover indsatsen om at få dem væk. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:10

ShopWithSocks.com:
Det vil være en dårlig forretning for dig, at bruge for meget energi på at jagte 1200 kroner.

Jeg afleverede (bl.a.) en inkassosager til vores advokat på ca. 1000 kr. Vi fik vores penge og det kostede os ikke en øre. Så jeg er ikke helt enig i ovenstående.

Undtagelsen er, hvis skyldneren rent faktisk ikke ejer en klink. Så er det mig, der skal betale advokatens arbejde. Men nu blev det altså skyldneren, der fik inkassogebyret oven i.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 16:28

Birte Andersen:

ShopWithSocks.com:
Det vil være en dårlig forretning for dig, at bruge for meget energi på at jagte 1200 kroner.

Jeg afleverede (bl.a.) en inkassosager til vores advokat på ca. 1000 kr. Vi fik vores penge og det kostede os ikke en øre. Så jeg er ikke helt enig i ovenstående.

Undtagelsen er, hvis skyldneren rent faktisk ikke ejer en klink. Så er det mig, der skal betale advokatens arbejde. Men nu blev det altså skyldneren, der fik inkassogebyret oven i.

Men i den her sag er der jo lidt tvivl om hvad der skal betales, hvornår og hvorfor, blandt andet fordi der ikke er indgået nogle aftale imellem., det ser jo heller ikke ud til at der er sendt en faktura/ eller beløb er gjort endeligt op fra trådskriver da fordeling heller ikke er blevet fastsat imellem, og det der er fremlagt for kunde- det virker som lidt mundtlig uenighed!

Det gør det for en advokat yderst vanskeligt at løfte en bevisbyrde, da der jo må ses at der er lidt rod i det fra begge parter.

Jeg ville helt sikkert snakke en gang eller 2 med "kunden" uden advokat, prøve at indgå en aftale eller blive enige om et kompromis, og så være glad for det man får(hvis man får noget), og bruge tiden frem over som lære penge- der er helt sikker ikke muligheder nok i at chancen ikke er støre for at miste beløb til umulig indrivelse i advokat omkostninger- og tror heller ikke at advokat vil råde til at føre sag. 

/Bo

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:43

Jeg gik lige tilbage og læste trådstarterens indlæg igen. Og det er jo faktisk noget rod. For du skriver, at du ikke har fået penge fra din arbejdsgiver. Men du skriver også, at du arbejder freelance.

Hvis du er freelance, altså selvstændig, er han ikke din arbejdsgiver, men din kunde. Så skal du sende ham en faktura på de udførte opgaver. Hvis han ikke betaler, skal du sende en rykker med 10 dages frist, varsel om inkasso osv.

Hvis han er din arbejdsgiver, er det løn/gage, vi taler om.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)