Hej Amino Jeg står i den uheldige situation, at jeg ikke har fået udbetalt min løn endnu hos min arbejdsgiver. Jeg fungerer, hvilket jeg har gjort i 3 måneder nu, som freelancer, hvor jeg så skriver tekster i ny og næ for en privatperson. Jeg har små 2500,- ord fordel ud i nogle forskellige artikler, men jeg har ikke fået udbetalt noget som helst endnu. Jeg har konfronteret ham med det via. email - I begyndelsen svarede han meget beklageligt og tålmodigt, men nu, hvor jeg har slået over i en lidt mere skrappere tone, har nærmest stoppet med at svare på mine emails. Han påstår, at han ikke selv har fået udbetalt penge fra sin kunde, og vi har aldrig rigtig fået aftalt en fast pris, så ved faktisk ikke, hvad jeg kan kræve af ham. Hvad skal jeg gøre? Det drejer sig jo heldigvis ikke om et større pengebeløb, men det er stadig enormt irriterende for en studerende som mig, der ikke ligefrem svømmer i penge. .. Og ja, personen er selv bruger herinde på amine, så jeg håber, at han ser denne tråd og får dårlig samvittighed :) Er der nogen, der kan hjælpe mig? :) Tak på forhånd |
Det lyder ikke som om der er tale om et arbejdsgiver/lønmodtagerforhold, men nærmere at du har arbejdet freelance, og faktureret kunden for dine ydelser? I så fald må du sende ham 3. rykkere og herefter til inkasso.
I praksis er det dog alt for omkostningstungt at køre inkasso, hvis det er et lille beløb. Jeg gætter på det er en 4 - 8 SEO artikler?