Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få minimum 20% mere overskud på Google Adwords - 30 dage Gratis prøve

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Flensborg
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Fra  LACE Lingeri Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

SEM Ekspert:

Hej Peter

Det lyder jo meget godt, men det vigtigeste må da være din omsætning? Du er jo en eshop så jeg går ud fra at du sælger forskellige ting til forskellige priser. Hvis du har et budget på 100.000 kr. så vil det give langt bedre mening for dig at kigge på hvor meget omsætning du har fået i forhold til omkostninger brugt. Jeg går ud fra at din leverandør har hjulpet dig med at få omsætningen ind i AdWords? Hvis deres bud robot har startet med at optimere ud fra omkostning i forhold konvertering så er det ikke særlig smart og det vil skade din performance gevaldigt, da robotten vil sørge for at få så mange konv. som muligt til en lav pris. Problemet er bare at de konverteringer ( med lav pris) som regl ikke har en høj omsætning. Hvordan skal robotten nu finde de søgeord som giver dig den høje omæstning til en lav omkostning bud robotten har alt andet lige budt de søgeord ned nu. Ofte så "slører" bud robotter performance på den måde. Det er nemt nok at få flere konv. udfordringen ligger i at få mere omsætning til en lavere omkostning.

Hej SEM ekspert
Du har naturligvis fuldstændig ret. Og vi har været på Adwords i godt 9 år, så pris per konvertering og værdi per konvertering er netop hvad vi optimerer efter. Vores online salg er over 2 mio. kr. om måneden, så det går endnu. Selvom Adwords er dyrt, så sammenligner vi konstant ift. salg via markedspladser som Kelkoo eller Amazon samt diverse affiliate programmer, etc.

Hele bid management (robot-drevet) er en kompliceret størrelse, som vi også er i gang med at lære. Vi sælger på 7 markeder (og sprog) og resultaterne er meget forskellige. Vi satser dog på løbende forbedring ... ligesom vi har gjort det i de første 9 år med Adwords ;-)

Men tak for dit input. Bid management systemer er ingen "silver bullet" for os, men med over 100.000 søgeord og bud, så bliver man nødt til at overveje, hvordan den manuelle indsats evt. kan forbedres. Vi tester Adspert i år. Jeg tror at man skal lade det få 6-12 måneder, før det fremgår om det er den rette løsning.

Peter, www.lace.dk 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Jeg har selv en stor passion for statistik og har flere i min familie som underviser i og arbejder statistik, hvorfor jeg synes det er et spændende område.

Udover det så har jeg i de sidste 5-6 år hjulpet flere i nærmeste netværk med optimering på deres AdWords kampagner, hvor jeg detaljeret har gennemtravlet datasæt for at identificere mønstre på flere områder. 

Min erfaring er, at det er meget få søgeord, som virkelig har meget kontinuerlig data. Det enkelte søgeord skaber som regel ikke flere konverteringer, der giver den samme omsætning fra det enkelte søgeord.

I den ene konvertering skaber ordet måske 450 kr. i omsætning og i den næste 675 kr.

Hvordan ser du på det?

Og hvordan med alle de ord som kun har én, to eller tre konverteringer over en længere tidsperiode?

Mit statistik hjerte og kendskab til AdWords studser altså over det med ændringer minimum 5 gange om dagen, som du "sælger" som en fordel.

For i forlængelse af ovenstående omkring, hvordan et søgeord svinger med omsætningen fra konvertering til konvertering, så kræver det en vis mængde data for at undgå for meget usikkerhed i beslutningen.

Når man så laver ændringer minimum 5 gange dagligt, så ganger man kravet til datamængden tilsvarende op (faktisk meget mere end 5 gange) samtidig med at denne større mængde historisk data, hvis den eksisterede, også konsekvent (historisk) skal have samme mønster i ændret ROI på søgeords niveau i de respektive tidsintervaller i løbet af dagen, hvor I ændrer på klikprisen, for at det overhovedet giver mening.

Derfor mangedobler det logisk nok usikkerheden i beslutningen med din tilgang.

Går ud fra at, det er kundens egen data I bruger til disse minimum 5 daglige justeringer?  

Venlig Hilsen Pia

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pia,

Nu er dette en salgstråd, og jeg er ikke statistik velfunderet, det er der heldigvis andre i firmaet der er. Jeg tager gerne yderlige kommunikation med dig over mail, men vil ikke fylde denne tråd med indlæg frem og tilbage om måder at gøre det på :-)

pia1981:

I den ene konvertering skaber ordet måske 450 kr. i omsætning og i den næste 675 kr.

Hvordan ser du på det?

Det er korrekt at det ikke giver samme omsætning for hver ordre. Men der er selvfølgelig den nemme vej hvis man skulle gøre det manuelt og det er selvfølgelig at tage et gennemsnit. Derudover kan man når man arbejder med robot selvfølgelig også tage højde for at der bliver lagt mere vægt på de seneste ordre, at nogle ordre hvor ordreværdien er meget større eller meget lavere end normalt bliver tillagt mindre værdi. Med robotterne er alt muligt, og der er det kun at teste hvad der virker bedst, og det er noget vi kontinuerligt gør.

pia1981:
Og hvordan med alle de ord som kun har én, to eller tre konverteringer over en længere tidsperiode?

Det kommer helt an på hvor mange klik de ord har fået og hvad de klik koster. Hvis den kan se at du er ved at bruge hele dit overskud uden at der kommer nye konverteringer vil den selvfølgelig byde ordet ned i pris, og hvis det er et udueligt ord vil den pause det.

pia1981:
Mit statistik hjerte og kendskab til AdWords studser altså over det med ændringer minimum 5 gange om dagen, som du "sælger" som en fordel.

Det vi bruger ændringer 5 gange om dagen til som en fordel er at vi på hver Adwords konto måler på om der er forskelle i købernes adfærd på forskellige tider af døgnet. Hvis du prøver at lave en sådan måling på hvornår folk bare surfer og hvornår de er mere villige til at trække kreditkortet op, er jeg sikker på at du med statistisk signifikans vil kunne finde gode og dårlige tidspunkter på dagen. Vi kan så byde mere på de gode tidspunkter af dagen og mindre i de dårlige.


pia1981:
For i forlængelse af ovenstående omkring, hvordan et søgeord svinger med omsætningen fra konvertering til konvertering, så kræver det en vis mængde data for at undgå for meget usikkerhed i beslutningen.

Der vil altid være usikkerhed om enhver beslutning. Robotten kan selvfølgelig kun træffe beslutninger ud fra historisk data og fra de prognose modeller der er sat op. Men der er ingen tvivl om at den hurtigere og bedre kan regne det ud end hvis du selv sad og manuelt gjorde arbejdet.

pia1981:

Når man så laver ændringer minimum 5 gange dagligt, så ganger man kravet til datamængden tilsvarende op (faktisk meget mere end 5 gange) samtidig med at denne større mængde historisk data, hvis den eksisterede, også konsekvent (historisk) skal have samme mønster i ændret ROI på søgeords niveau i de respektive tidsintervaller i løbet af dagen, hvor I ændrer på klikprisen, for at det overhovedet giver mening.

Derfor mangedobler det logisk nok usikkerheden i beslutningen med din tilgang.

Går ud fra at, det er kundens egen data I bruger til disse minimum 5 daglige justeringer?  

Som skrevet ovenfor vil der altid være usikkerhed i alle beslutninger om klikpriser i Adwords. Med en robot mener jeg dog beslutningen er MINDRE usikker da den kan gennemgå tonsvis af data på milisekunder for hvert eneste søgeord.

Det er selvfølgelig kundes egen data der bruges da hver shop er individuel og har forskellige købemønstre.

Håber det var svar nok, og ellers så send lige emails. Jeg er på ferie frem til efter påske.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan ikke aktivere nye kunder fra medio juni til primo juli grundet ferie. Så hvis du vil prøve vores budrobot gratis så skynd dig ind og tilmeld dig vores Adwords optimerings robot

Det er ganske gratis og uden binding, så hvorfor ikke give det et forsøg???

Husk at du minimum skal bruge for 7000DKK på adwords om måneden og have konverteringssporing slået til :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

3 doblet overskud på 1 måned!!!

Lidt tid siden sidste opdatering. Men her er lige lidt data på vores seneste kunde som har fået næsten 3 doblet sit overskud efter at have brugt vores Adwords optimeringsrobot.

Her er lidt data.

Webshop med salg af håndværks artikler:

Kost pr. konvertering = Faldet med 1%

Antal konvterteringer = 32% flere konverteringer

Overskud pr. dag = Næsten tredoblet!

Robotten har fundet og tilføjet 61 nye søgeord og disse har genereret 40 konverteringer på lidt over 1 måned.

Hvis du også vil prøve at se hvad vores Adwords robot kan gøre for dine kampagner så prøv ganske gratis i 30 dage uden forpligtelse!

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har vi fået lavet noget mere på rapporteringssiden som giver et endnu bedre overblik over performance :-)

Hvis du ikke allerede har prøvet Adspert gratis i 30 dage så meld dig til på www.maxprofit.dk - det koster ikke noget :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)