Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vær god ved din webdesigner!

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Wington Le:

Hej Lars,

Du har ret i mange af de ting du siger. Jeg har bare oplevet, at kunden har ignoreret alle mine råd. Jeg har ikke lavet illustrationen for at hænge ALLE kunder ud, men der er særtilfælde hvor det går langt over stregen. Jeg har med alle mine kunder udarbejdet kravspecifikationer for hver opgave, som kunderne og jeg bliver enige om er realistiske eller ej.

Det der "cracker mine balls" er når kunden lige pludselig ønsker nye funktioner, som ikke indgår i kontrakten. Jeg har det helt fint med at rette til, så alt bliver som det skal være, men jeg vil under ingen omstændigheder tilføje 100 nye funktioner for den samme pris. Det er lidt ideen med illustrationen på min blog :) 

Håber du forstår Lars og glædelig jul til dig også! :)

Hej Jimmy,

Jeg forstår dig fuldt ud (tror jeg)!! Især der hvor du skriver du ikke vil lave 100 nye funktioner for samme pris. - Det jeg ikke forstår er, hvorfor du synes det er skidt at kunden gerne vil have det lavet? I mine små kapitalistiske øre høre jeg ordet 'mer salg'!

Det er, undskyld mig, pisse meget nemmere at tjene penge på eksisterende kunder, frem for at skulle ud at jagte nye hele tiden!

100 nye funktioner = kunden betaler xxxx antal kr.! Penge lige i lommen :-) Igen, ikke kundens skyld hvis du forstår mig :-)

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det jeg mente var, at nogle kunder vil have 100 nye funktioner uden at betale 1 øre mere end aftalt. :-) Men ja forstår dig udemærket. Har da faste kunder som jævntligt skal have løst nye opgaver :-)

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimmy Wington Le:

Det jeg mente var, at nogle kunder vil have 100 nye funktioner uden at betale 1 øre mere end aftalt. :-) Men ja forstår dig udemærket. Har da faste kunder som jævntligt skal have løst nye opgaver :-)

Jeg er helt med, og du har sikkert mange "dygtige" faste kunder. Men problemet er, at ALLE de kunder du er i berørelse med er potentielle faste kunder - og det er, i min verden, DIT job at gøre dem til faste kunder som du spiller godt med!!

Det jeg mener med stort set alt jeg har skrevet er, at jeg synes du vælger en "forkert" udvej ved at "give" kunderne skylden og give op med dem. Iværksætterlivet ville da være skønt hvis alle kunderne kyssede dig i r**** og bare var glade for alt hvad du leverede. Men hvor er udfordringen og muligheden for at udvikle sig henne i det?

I, igen i min verden, er det dit ansvar som den professionelle webdesigner, at få mig som kunde til at forstå dig og din kunne, og få mig til at blive hængende og vil have mere!

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jobbud.dk:

Jimmy Wington Le:

Det jeg mente var, at nogle kunder vil have 100 nye funktioner uden at betale 1 øre mere end aftalt. :-) Men ja forstår dig udemærket. Har da faste kunder som jævntligt skal have løst nye opgaver :-)

Jeg er helt med, og du har sikkert mange "dygtige" faste kunder. Men problemet er, at ALLE de kunder du er i berørelse med er potentielle faste kunder - og det er, i min verden, DIT job at gøre dem til faste kunder som du spiller godt med!!

Det jeg mener med stort set alt jeg har skrevet er, at jeg synes du vælger en "forkert" udvej ved at "give" kunderne skylden og give op med dem. Iværksætterlivet ville da være skønt hvis alle kunderne kyssede dig i r**** og bare var glade for alt hvad du leverede. Men hvor er udfordringen og muligheden for at udvikle sig henne i det?

I, igen i min verden, er det dit ansvar som den professionelle webdesigner, at få mig som kunde til at forstå dig og din kunne, og få mig til at blive hængende og vil have mere!

man skal jo betale sin husleje en kunde som ringer  dagligt med nye ideer og med mere og vil have alt nærmeste gratis , er det jo ikke en kunde man vil have hængende og købe mere nærmeste gratis

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg lavede engang et website - et useriøst website, men det skulle stadig laves fra bunden. Jeg vidste ingenting, og jeg ville bare have at det skulle se sådan ud - selvom det ikke var muligt.

Illustrationen viser meget godt hvordan min programmør/designer havde det - flashback, haha.

God jul!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, så er det ekstreme særtilfælde jeg vælger at give op på en kunde. Jeg er godt klar over, at enhver kunde er en potentiel fast kunde, men jeg har bare lært, at man må vælge sine kampe. Og hvis en kunde er ekstrem snæversynet og jeg finder det utroligt svært at komme i forbindelse med vedkommende, så fravælger jeg den kamp og påtager mig en ny. 

Ja jeg ville være rigtig glad hvis alle kunderne kyssede mig i røven og bare var glade for alt hvad jeg leverede, hvilket de i sidste ende også gerne skulle gøre. Altså være glade for alt hvad jeg har leveret. Udfordringen for mig er at skabe et fantastisk produkt for kunden, som afspejler de værdier og signaler kundens virksomhed gerne vil sende ud til deres kunder. Jeg gider ærligt talt ikke bruge timevis på at forklare en kunde, at det ikke bare tager 2 minutter om at implementere 10 nye moduler, redesigne modulerne og at de kan få det hele til en pris på kun 1 krone.

Jeg ønsker helst ikke fjender på Amino, men du må da forstå at en webdesigner ikke bare en slave, som udfører A-Z for en skilling. 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jobbud.dk:
I mine små kapitalistiske øre høre jeg ordet 'mer salg'!

Haha Big Smile skulle selv lige til at skrive det samme.

OG jeg er helt enig med dig i dine betragtninger i denne tråd. Hvis man som webdesigner har et tilbagevendende problem med besværlige og uvidende kunder, så må man altså kigge på sin egen evne til at formidle information til kunden.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jobbud.dk:
det er, i min verden, DIT job at gøre dem til faste kunder som du spiller godt med

Man kan godt høre du ikke kender webbrancen indefra ;-)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Man kan godt høre du ikke kender webbrancen indefra ;-)

Der gælder såmænd helt de samme vilkår i webbranchen som i alle andre brancher. Man er altid selv ansvarlig for at opbygge og vedligeholde en profitabel kundekreds. Hvis ikke man selv som forretningsdrivende kan, eller vil, påtage sig dette ansvar, hvem i alverden skulle så?

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimmy Wington Le:
men du må da forstå at en webdesigner ikke bare en slave, som udfører A-Z for en skilling. 

Hvis det virkelig er det du læser ud af jobbuds indlæg, så forstår jeg bedre at du har problemer med at kommunikere med dine kunder.

Der står faktisk lige det modsatte af hvad du læser, nemlig at du skal tage dig betalt for alle de ændringer som din kunde beder om, og betragte det som en mulighed for at tjene mere.

Måske har du på samme måde misforstået dine kunder, når du tror at de forventer gratis arbejde fra dig?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)