God illustration ;) Som med alt andet her i livet, gælder ordsproget "Det er dyrt at være fattig!" Pris og kvalitet går hånd i hånd. Det store problem i vores fag er, at alle kan kalde sig webdesignere. Der findes ingen målestok eller uddannelse, som i f.eks elektriker faget, hvor man skal være installatør for at åbne en biks. Det skæmmer faget, giver kunderne dårlige oplevelser og resten af os grå hår, når vi skal rydde op. Siden her er et godt eksempel på nettop dette. Hvor mange steder kan man ikke finde tråde, hvor der tilbydes komplette webløsninger med shop og hosting til 3000 eller mindre. Jeg tilslutter mig fuldt ud det andre har skrevet i tråden. om at være selektiv og vælge sine kampe. Det er ofte bedere at takke nej end at gå på kompromis. Hellere 10 gode kunder/opgaver end 30 middel gode. Jeg vil hellere have færre opgaver så jeg kan fokusere på de enkelte kunder og deres løsninger. Yde god rådgivning og inspirere dem til "mer-salg" ;) |
T-Nielsen:Jimmy Wington Le:men du må da forstå at en webdesigner ikke bare en slave, som udfører A-Z for en skilling.Hvis det virkelig er det du læser ud af jobbuds indlæg, så forstår jeg bedre at du har problemer med at kommunikere med dine kunder.
Der står faktisk lige det modsatte af hvad du læser, nemlig at du skal tage dig betalt for alle de ændringer som din kunde beder om, og betragte det som en mulighed for at tjene mere.
Måske har du på samme måde misforstået dine kunder, når du tror at de forventer gratis arbejde fra dig?
Jeg forstår udemærket godt hvad jobbud.dk skriver og mener, og jeg bekræfter endda det han siger. Det er måske dig der har misforstået noget? Jeg siger ikke at alle kunder behandler en som slaver, nej.. Det jeg siger er, at i SÆRTILFÆLDE kan der være kunder, som bare > forventer < alt for > INGEN penge <. Det er nærige kunder, som prøver at udnytte så meget arbejdskræft som muligt. Igen skriver jeg også, at jeg allerede har en kundegruppe som jeg fast laver arbejde for, hvilket iøvrigt bekræfter min forståelse for mersalg.