Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vær god ved din webdesigner!

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du fuldstændig ret i Mikael. Men hvis kunden er meget besværlig, kan det nogle gange bedst betale sig, at droppe kunden fuldstændig.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Nu er jeg heldigvis ikke webdesigner, men jeg har da haft et par kunder igennem tiden som er blevet fyret på gråt papir. Typisk er udfordringen at forklare på en pæn måde at de ikke aner hvad de snakker om og at de skal lade os vælge det bedste for dem :-)

Der er et par early warnings som jeg kan anbefale at holde øje med:

1 - Det her er nemt at lave, jeg kunne selv lave det hvis jeg gad.

2 - Det her er en hurtig lille opgave.

3 - Jeg kan første betale om 60 dage.

4 - Siden skal være fuldstændig magen til den gamle ... bare med de her ændringer.

5 - Den tidligere programmer/webdesigner var et fjols fordi ...

Lidt uddybning :)

1 og 2: Mr. know-it-all , han ved oftest ikke en klap selv ... og du får ham _aldrig_ til at tro på at du ved bedst. Glem ha!

3: Fattigrøven ... UD til højre ... kan du ikke betale så gå i banken, hvis ikke banken vil låne dig penge vil jeg heller ikke.

4: SKRIV EN KRAVSPECIFIKATION FOR<BIIIP> ... så svært er det altså heller ikke ... jeg skrev en i en brandert i sidste uge og fik kommentaren tilbage "Det her er den bedste kravspecifikation jeg har set i hele min karriere"

5: Jo jo ... der findes webdesignere og programmører der er nogen fjolser, typisk er det dem der sælger sig selv for billigt og underestimerer opgaven ... når jeg byder 50.000kr på en opgave kommer der som oftest et eller andet fjols og byder 2500kr for det samme arbejde ... de fleste projektlederen kan gennemskue den slags og sorterer dem fra. Dem som ikke gør .. ja. Lad os bare sige, at hvis din tidl. programmør har været et fjols så har DU ikke gjort dit arbejde godtnok, og det er dermed din skyld, og hvis ikke du har erkendt det så har du ikke lært af dine fejl, og så skal jeg ikke handle med dig :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Wington Le:

Det har du fuldstændig ret i Mikael. Men hvis kunden er meget besværlig, kan det nogle gange bedst betale sig, at droppe kunden fuldstændig.

det må jeg blive bedre til jeg har aldrig droppet en kunden i mit liv som iværksættere og det er nok også derfor en af grundene i dag jeg ikke har sådan set noget overskud på min konto , det må jeg blive bedre til  , at sige nej til de besværlige kunder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Genialt Mikkel! :D Du burde printe det ind i en brochure og dele dem ud til alle nybagte webdesignere! :P Haha

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg plejer at sige "webdesign i dag mad i morgen" Big Smile det står på et lille skilt som jeg hver dag peger på Skype-BigSmile

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

Jimmy Wington Le:

Det har du fuldstændig ret i Mikael. Men hvis kunden er meget besværlig, kan det nogle gange bedst betale sig, at droppe kunden fuldstændig.

det må jeg blive bedre til jeg har aldrig droppet en kunden i mit liv som iværksættere og det er nok også derfor en af grundene i dag jeg ikke har sådan set noget overskud på min konto , det må jeg blive bedre til  , at sige nej til de besværlige kunder

Ja man skulle tro, at sige "ja" til alle kunder giver stor omsætning og overskud, men hvis kunden suger alt energi og tid ud af dig, så har du ikke flere ressourcer til andre "gode" kunder. 

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Wington Le:
Har I hyret en webdesigner eller kommer til det på et tidspunkt, så husk at være søde ved dem! :) Livet som en webdesigner kan være ualmindelig hårdt, da nogle klienter kan være meget besværlige.

 

Spændende indlæg, og jeg er sikker på at du taler af erfaring.

Alt hvad jeg her skriver er med et smil på læben, så håber du vil tage det i højt humør.

Jeg er kunde og vil i din verden sikkert være en af de besværlige af slagsen – og her er mit bud på hvorfor jeg er besværlig.

Lidt forhistorie :

Indtil nu har jeg fået lavet omkring 10 forskellige hjemmesider (af 7 forskellige designere), og kun én af de gange har det været en sand fornøjelse. Meget simpelt, fordi han var professionel og fra START fortalte hvad der var muligt – både inden for den aftalte pris, tid og hvad designet og funktionerne kunne klare. Med andre ord, HAN var den professionelle! – men hov?!?! er det ikke også hans job at vide mere end mig som kunde, og rådgive mig ordentligt? Fortælle mig hvis jeg lever i en drømmeverden og skal lære at lytte mere end jeg taler? Sige ’nej tak’ til opgaven hvis han ikke kan klare det, eller komme med alternativer der kan lade sig gøre?

Hvorfor sidder jeg her som kunde og føler mig professionelt behandlet, kun én ud af ti gange?

Hvad betaler jeg for som kunde? – et færdigt resultat? Sparring og et færdigt resultat? At få det som JEG gerne vil have det (som de fleste lover godt kan lade sig gøre i starten, men glemmer undervejs i forløbet)?

Jeg siger ikke det KUN er webdesignerens skyld – men hvorfor er det KUN kundens skyld, når webdesignere burde vide mere end mig som kunde – og trods alt er den udførende magt i dette forhold?

Jeg taler ikke IT’sk og kommer aldrig til det. Har jeg brug for en der kan sproget henvender jeg mig som kunde til en der kan. Og her er hvad jeg forventer : At webdesigneren oversætter sit nonverbale sprog til noget jeg som kunde forstår og kan forholde mig til! :-)

Og et lille råd – alle kunder skal tages forskelligt, og nogle gange er det ikke nok at klare tingene let og elegant over mail og telefon. Ansigt til ansigt hjælper mange gange på forståelsen.

Løsningen : Sæt Jeres priser lidt op, så der både er tid og råd til et ordentligt kundemøde hvor vi trykker hånd og bliver……. ENIGE!

Glædelig jul – og måske i det nye år lære vi at tale samme sprog!

Lars

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jobbud.dk:
Hvorfor sidder jeg her som kunde og føler mig professionelt behandlet, kun én ud af ti gange?

Fordi du har valgt forkert 6 ud af syv gange Wink

Teddy 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lars,

Du har ret i mange af de ting du siger. Jeg har bare oplevet, at kunden har ignoreret alle mine råd. Jeg har ikke lavet illustrationen for at hænge ALLE kunder ud, men der er særtilfælde hvor det går langt over stregen. Jeg har med alle mine kunder udarbejdet kravspecifikationer for hver opgave, som kunderne og jeg bliver enige om er realistiske eller ej.

Det der "cracker mine balls" er når kunden lige pludselig ønsker nye funktioner, som ikke indgår i kontrakten. Jeg har det helt fint med at rette til, så alt bliver som det skal være, men jeg vil under ingen omstændigheder tilføje 100 nye funktioner for den samme pris. Det er lidt ideen med illustrationen på min blog :) 

Håber du forstår Lars og glædelig jul til dig også! :)

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Jobbud.dk:
Hvorfor sidder jeg her som kunde og føler mig professionelt behandlet, kun én ud af ti gange?

Fordi du har valgt forkert 6 ud af syv gange Wink

Teddy 

Ha ha.. Ja! Det er nemt og vælge forkert når man taler 'webdesigner'. Men det tror jeg egentlig bare skal være stof til eftertanke til dem der arbejder med det Embarrassed

 

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)