Hej Amino, Hvilken virksomhedsform vil I mene passer mest optimalt til os? På forhånd tak for hjælpen. Med venlig hilsen, Jesper |
Super fedt med entusiasme!
Men i behøver ikke starte en virksomhed?
Hej Amino, Hvilken virksomhedsform vil I mene passer mest optimalt til os? På forhånd tak for hjælpen. Med venlig hilsen, Jesper |
Super fedt med entusiasme! Men i behøver ikke starte en virksomhed? |
Where there is harmony, there is victory :)
Hej,
|
Som nævnt kan man jo starte som CPR og vente med at registrere til man mener man kan komme over 50.000 kr i omsætning på 12 lbd mdr - men så skal man bestemt også gøre bare "risikoen" er der, ellers blir det dyrt Hjemmeside værdi som ApS værdi må en revisor bedømme, givet der findes hjemmesider der har en ganske fin værdi. Computere giver jo ikke det store, og at stifte uden 80 t i kontanter ved aportindskud er ganske dyrt I så fald hellere I/S som start og så senere ApS Husk i I/S hæfter i personligt solidarisk, så en kreditor kan hente alt fra den af jer det er lettest at hente fra, men omvendt er et datasite måske ikke en stor risiko og i alle fald en der kan kontrolleres. Uanset hvad, så få lavet en ejeraftale af en jurist eller mentor. Hvem SKAL gøre hvad, og hvem MÅ gøre hvad, bruge penge til - hvor mange og alt andet OG hvordan kommer den ene af os ud, hvis det ikke er sjovt længere, med skindet på næsten og uden at ødelægge alt for den anden. Det er meget vigtigt vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Jesper. I kunne også kigge på om et SMBA selskab Det kan give jer en del af de fordele i også finder i et ApS. I hehøver så ikke skulle anskaffe jer de 80.000 i indskudskapital, da der ikke er krav til det i et SMBA selskab. Ellers vil jeg mene at et I/S også kunne være en fin mulighed. I er velkomne til at sende en PM hvis i vil vide mere om f eks. SMBA eller andre selskabstyper. Med venlig hilsen |
Jimmie Steinbeck
Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.
Jeg holder med Cookie. Start med et I/S og lav et ApS når I har oparbejdet værdierne til det. Laver I et SMBA er I låst i forhold til senere at kunne omdanne til ApS uden skat. Hold jer for for guds skyld væk fra "rådgivere" som Omnia m.fl. der prøver at pådutte danske iværksættere selskaber i udlandet og andre kulørte løsninger. Jeg har set alt for mange eksempler på disse løsninger fra kunder som efterfølgende fortryder fordi deres mål fra start har været et ApS eller et A/S og de faglige kompetencer ligger som regel på et meget begrænset niveau. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej Bent Zimmermann Først og fremmest så er det jo ikke sådan at du er LÅST når du har lavet et SMBA, ja det er rigtig du ikke efterfølgende kan konvertere det til et ApS, men det er der som udgangspunkt jo heller ikke behov for, da du jo sagtens kan køre det i SMBA form uanset hvor lille eller stor det bliver. Jeg ved godt hvad din holding til SMBA er, men den behøver du ikke uddybe herinde som du plejer at gøre. Spørgsmålet var ikke om det var godt eller skidt at stifte et SMBA, men om de skulle stifte et i/S eller ApS. Hvis du vil drøfte om det er godt eller dårligt med et SMBA eller ej, så vil jeg anbefale dig at starte din egen tråd. Min personlige holding som jeg også skriver er at jeg ville kigge på et SMBA som en mulighed eller I/S, da jeg syntes det ville være spild af penge at skulle bruge en masse penge på de løbende udgifter der er ved at drive et ApS, når de endnu ikke ved hvordan forretningen vil gå. Derudover syntes jeg også at deres branche ville passe godt til et SMBA, de er 2 personer, de skal ikke ud og få en kæmpe kredit, de hæfter ikke solidarisk (de ved endnu ikke hvordan forretningen vi gå) de får 25 % selskabsskat som i et ApS og de behøver ikke indskyde 80.000 kr. for at komme igang. og sidste med ikke mindste de har ingen udgifter til vedligeholdelse af firmaet hvis ikke der er den store aktivitet i det. Derfor skrev jeg at jeg syntes de skulle kigge på et SMBA
Når det så er sagt, så syntes jeg helt ærligt at det er direkte modbydeligt at dig at beskylde mig for at snyde og bedrage og pådutte danske iværksættere en masse ting. Du har ikke den fjerneste ide eller viden om hvad jeg laver og ikke laver. Men jeg kan fortælle dig at jeg bestemt ikke pådutter nogen noget, men finder frem til den rigtige løsning i samråd med mine kunder og mine rådgivere. Så hvis en kunde gerne vil have et I/S, ApS, A/S eller SMBA så er det det vi laver til ham. hvis han ønkser en udenlandsk løsning, så leverer vi også det gemmen vores netværk. Alle mine kunder kommer gennem henvendelser og fra kunder og samarbejdspartnere, Så som Agera.dk som nok ikke havde valgt at indgå et samarbejde hvis det var sådan som du skriver. Du har altid haft en torn i øjet for folk der tilbyder udenlandske løsninger, og jeg ved ikke om det kommer fra uvidenhed på området eller at du har haft dårlige oplevelser, det skal jeg ikke kunne sige, men en ting kan jeg sige. Det er ikke ved at havde handlet med mig. Så jeg vil meget gerne frabede at du skriver det på netet eller går og siger det til folk. jeg forventer at du får det slette igen.
|
Jimmie Steinbeck
Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.
Ah - som du selv skriver- spørgsmålet var, OM DU SKULLE STIFTE I/S ELLER SMBA - og så må det vel være lige så legitimt at tale om problemer ved SMAB eller udenlandske selskaber - som det må være - at bringe SMBA IND i debatten. Ofte bringes div selskabsformer ind af folk der lever at at stifte og hjælpe med, og det kan være legitimt og fint gjort, eller være grimt rent ud sagt - og det kan også være det slet ikke er sådan her, men det ugennemsigtigt - og det er i alle fald ikke OK at kritisere debat om SMBA eller udenlandsk selskab, når man selv har bragt det ind i en debat der ikke spørger til det. Så må man tage debatten som den kommer. Vi har forskellige indfaldsvinkler og forskellige erfaringsgrundlag for vore instilllinger vh |
Jeg har lavet en enkelt rettelse i ovenstående. Men din ovenstående første bemærkning er for mig at se dybt naiv. Naturligvis kan man drive sin virksomhed i et SMBA uanset hvor stort det bliver. Men hov der kom lige en investor ind fra højre som godt vil erhverve en mindre ejerandel ved nytegning til en bragende overkurs. Denne kræver så lige at virksomheden omdannes til A/S. Fint vi handler værdierne over i et nystiftet A/S men hvad er værdien hvis investor betaler 2 mio. for en 10% andel umiddelbart efter ? Svaret er 20.000.000 DKK som der skal betales avanceskat af ved kasse 1 fordi nogle dumsmarte udbydere anbefalede stifterne et SMBA så de kunne spare 80.000 kr. i indskudskapital. Agera.dk ??? Det viser måske lidt om branchekendskab eller mangel på samme. Agera er et Aminoprodukt og er mig bekendt ikke kendt udenfor Amino. Det samme gælder tilfældigvis i vidt omfang SMBA selskaberne. Hvorfor mon ??? Hvorfor har den etablerede del af branchen mon ikke taget disse så fantastiske SMBA'ere til sig. Er de så stokkonservative som visse udbydere hævder eller ligger der andre forhold bag. Det er et holdningspørgsmål og min holdning er helt klar: Ikke mindst fordi jeg har talt med adskillige kunder som har fortrudt valget af SMBA men hvor man må sige at det koster avanceskat at få dem ud igen. For at tone rent flag så fraråder jeg generelt folk at finde revisorer via "datingsites" som Agera, Hent et tilbud etc. Det at indgå samarbejde med og vælge revisor er jo ikke det samme som at handle i Netto og de folk som står bag disse sites er typisk ikke fagfolk og dermed ikke kompetente til at vurdere om de revisorer m.v. de udbyder nu også er kompetente og opfylder nogle bestemte kvalitetskrav. Sidespor: Det er meget muligt jeg får tæsk for at skrive den slags i "Amino-land" men i givet fald vil det for mig at se kunne tages som udtryk for at Amino har udviklet sig fra at være et ideologisk iværksættersite for iværksætternes skyld til at blive en kommerciel pengemaskine. Her taler jeg ikke om brugerneog indhold på forum men om selve sitet. Jeg har det på samme måde med Amino Plus bruger begrebet og alle de dødsyge reklamer som forplumrede det der gerne skulle være værdien for iværksætterne. Det var årsagen til at jeg droppede ud for 2-3 år siden og det er ikke blevet bedre, tværtimod. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Jeg har af princip ikke noget mod kommercielle pengemaskiner, men jeg er 100% enig i, at mange ser Amino som SMBA forummet hvor helt nye uden penge rådes til ting de slet ikke kan overskue, af langt mere rutinerede som ikke har noget at tabe på at rådgive som de gør Det ER et problem og der ER mange der skrive herinde som rådgivere, med det formål at skaffe kunder helt enkelt. MEN der er også mange, som jeg ikke tror har det formål og som skriver af individuelle, ideologiske eller politiske grunde. Det vanskelige er naturligvis, for helt nye, at skille skidt fra kanel vh |