Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af varer. Hvordan er man bedst sikret?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15097
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Fashion-Seller:
Okay så hvis tingene er som du påstår, tror du så, at bankerne/Visa og Mastercard ville behandle en chargeback og endda lade den gå ud til kundens fordel? Hvis de kunne spare de penge?

Ja. De er nemlig ligeglade. Du skal skrive under på en tro og love erklæring. - Og så er det dig der hænger på gebyret til kortudstederen hvis Paypal fastholder sit krav på pengene.,

Desuden er det jo tydeligvis ikke nemt at forstå, så jeg tror ærligt at en del 'kasse assistenter' bliver snydt.

Hvis du læser dommen (prøv det nu) ville du se, at der står at de ikke er FORPLIGTET til at tilbageføre pengene.

Og så lige en gang til. Vis nu den lov du henviser til, hvor det virker anderledes hvis man bruger Paypal på en bestemt måde.

Det vi snakker om er jo, hvad der er mest sikkert Visa eller Paypal. - Og min påstand er her, at Visa er mest sikker, da du her har lovhjemmel til at få dine penge tilbage, det har man ikke hvis man bruger Paypal.

Øøøhhhh nu er det ik en kassedame, som bare udbetaler evt indsigelser. De bliver sådan set behandlet i banken. Så det giver ik rigtig mening, når du siger det der...

Hvordan skal jeg kunne henvise til en lov, når Paypal ik er nævnt i nogen love? Hvis man ik er kunde hos Paypal, så køber man ik Paypal penge... Jeg har sagt flere gange efterhånden, at der er flere måder at benytte Paypal på, og du kan selv kontakte Paypal, hvis du ik tror på mig...

Igen jeg ville selv betale med kreditkort, hvilket jeg også skrev i starten, men Paypal kan også sagtens benyttes med samme sikkerhed, hvis man blot gør det korrekt... 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:38

Fashion-Seller:
Øøøhhhh nu er det ik en kassedame, som bare udbetaler evt indsigelser. De bliver sådan set behandlet i banken. Så det giver ik rigtig mening, når du siger det der...

Det har jeg vist heller ikke skrevet. - Men det er dem der tager imod. - Og nej, det sendes til kortudstederen. Det er ikke banken der dækker... (Jo, i førte omgang)

Fashion-Seller:
Hvordan skal jeg kunne henvise til en lov, når Paypal ik er nævnt i nogen love? Hvis man ik er kunde hos Paypal, så køber man ik Paypal penge... Jeg har sagt flere gange efterhånden, at der er flere måder at benytte Paypal på, og du kan selv kontakte Paypal, hvis du ik tror på mig...

NEMLIG!!! - Derfor gælder lov om betalingsmidler! - Vilkårene for brug af denne, i forbindelse med Paypal, er beskrevet af højesteret i 2008.

Hvis du gad bruge 5 minutter på at læse denne, ville du se, at det ikke passer. De skriver i præmissen for dommen: 'Den omstændighed, at der er en tidsmæssig sammenhæng mellem køberens køb af e-penge og disses anvendelse til betaling for ydelser leveret af OwnYourGame, kan ikke føre til et andet resultat.' <- Det citerede jeg også lige før!

Fashion-Seller:
men Paypal kan også sagtens benyttes med samme sikkerhed, hvis man blot gør det korrekt... 

Det er det jeg vil have dig til at vise med en lov. - Og det vil du ikke. - Så er det jo svært at komme videre! - Og nej, loven om betalingsmidler kan ikke bruges. Den ved vi jo,fra dommen, hvordan ser på Paypal. - Så du må have et eller andet andet, som du åbenbart ikke vil dele. - Jeg er oprigtigt MEGET interesseret i at du kommer frem med hvad det er.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:35

Carsten Kvist:

Fashion-Seller:

Det har jeg vist heller ikke skrevet. - Men det er dem der tager imod. - Og nej, det sendes til kortudstederen. Det er ikke banken der dækker... (Jo, i førte omgang)

Fashion-Seller:

NEMLIG!!! - Derfor gælder lov om betalingsmidler! - Vilkårene for brug af denne, i forbindelse med Paypal, er beskrevet af højesteret i 2008.

Hvis du gad bruge 5 minutter på at læse denne, ville du se, at det ikke passer. De skriver i præmissen for dommen: 'Den omstændighed, at der er en tidsmæssig sammenhæng mellem køberens køb af e-penge og disses anvendelse til betaling for ydelser leveret af OwnYourGame, kan ikke føre til et andet resultat.' <- Det citerede jeg også lige før!

Fashion-Seller:
men Paypal kan også sagtens benyttes med samme sikkerhed, hvis man blot gør det korrekt... 

Det er det jeg vil have dig til at vise med en lov. - Og det vil du ikke. - Så er det jo svært at komme videre! - Og nej, loven om betalingsmidler kan ikke bruges. Den ved vi jo,fra dommen, hvordan ser på Paypal. - Så du må have et eller andet andet, som du åbenbart ikke vil dele. - Jeg er oprigtigt MEGET interesseret i at du kommer frem med hvad det er.

Dommen er fra en tid, hvor Paypal kun tilbød betalinger fra brugerkonto til brugerkonto... Så dommen er forældet i forhold til Paypals services...

Når man benytter Paypals gateway, så er du underlagt samme lovgivning, som ved alle andre gateway firmaer, og det inkludere, at du kan lave en lovlig chargeback...

Jeg forstår ik, hvorfor du hele tiden vil have henvisninger til loven, når du ganske enkelt kan undresøge de forskellige services, og dermed finde ud af, hvad de er dækket ind under...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:01

Fashion-Seller:
Dommen er fra en tid, hvor Paypal kun tilbød betalinger fra brugerkonto til brugerkonto... Så dommen er forældet i forhold til Paypals services...

Men det nyeste vi har.

Fashion-Seller:
Når man benytter Paypals gateway, så er du underlagt samme lovgivning, som ved alle andre gateway firmaer, og det inkludere, at du kan lave en lovlig chargeback...

Kommer pengene direkte ind på butikkens bankkonto når der bruges Paypal? - Hvis ikke er der også virtuelle penge involveret, og demed er dommen stadig interessant.

Dommen vil i øvrigt stadig blive ved med at være retspraksis indtil der kommer en anden afgørelse. - OP m¨alts¨kalkulere med, at skulle igennem tre retsinstanser får at kunne tilbageføre pengene, da man altid viol kunne henvise til afgørelsen af 2008.

Jeg vil have at du skal vise hvordan den danske lov ser anderleddes på Paypal NU end i 2008.  OG hvis Paypal vare var en simpel betalingsgateway, hvorfor kan de så ikke bruges sammen med Dankort. Det kan de andre jo!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:06

Carsten Kvist:

Fashion-Seller:

Kommer pengene direkte ind på butikkens bankkonto når der bruges Paypal? - Hvis ikke er der også virtuelle penge involveret, og demed er dommen stadig interessant.

Dommen vil i øvrigt stadig blive ved med at være retspraksis indtil der kommer en anden afgørelse. - OP m¨alts¨kalkulere med, at skulle igennem tre retsinstanser får at kunne tilbageføre pengene, da man altid viol kunne henvise til afgørelsen af 2008.

Jeg vil have at du skal vise hvordan den danske lov ser anderleddes på Paypal NU end i 2008.  OG hvis Paypal vare var en simpel betalingsgateway, hvorfor kan de så ikke bruges sammen med Dankort. Det kan de andre jo!

Yes og det samme sker, når du handler hos en anden gateway... So where is the difference?

Og nej ik alle gateways tager imod dankort. Faktisk er det kun få danske der gør det, men hvad har det med sagen at gøre? Det er totalt irrelevant, ligesom halvdelen af dine andre påstande... 

Hvis tingene var ligesom du påstår, hvorfor kan jeg så henvise til 15 chargebacks indenfor de sidste 1½ mdr, som alle er faldet ud til forbrugerens fordel, hvis forbrugeren slet ik kunne klage... 

Im out!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:09

Fashion-Seller:
Hvis tingene var ligesom du påstår, hvorfor kan jeg så henvise til 15 chargebacks indenfor de sidste 1½ mdr, som alle er faldet ud til forbrugerens fordel, hvis forbrugeren slet ik kunne klage... 

Jeg har aldrig sagt de ikke kan klage! - De kan bare ikke klage med loven i hånden!

Me too.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:11

Carsten Kvist:

Fashion-Seller:

Jeg har aldrig sagt de ikke kan klage! - De kan bare ikke klage med loven i hånden!

Me too.

Men så kan du vel også se det komiske i det, når de så får medhold... Og det er ik 1 sag, men 15 i forskellige banker... 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:13

Back where we started, i'm still out!

(Tro hvad du vil, vi har trosfrihed i danmark)

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)