Som forholdsvis ny bruger paa Amino, maa jeg sige at jeg er imponeret over hvor hjaelpsomme folk er. Et godt spoergsmaal der bliver stillet her, og kan nemt saette mig ind i at alle reglerne og bureaukratiet kan vaere noget langhaaret at forstaa. Men syntes det er nogle gode svar og brugbar raadgivning der bliver givet. Jeg vil ogsaa sige at det er op til en selv, at saette sig ind i reglerne inden man begynder at importere varer. Jeg vil opfordre dig til at foelge raadene og soege ekspert hjaelp. I det mindste kan du undersoege hvad det vil koste dig at faa hjaelp, og bare det at lave en forespoergsel paa dette og undersoege de firmaer/personer der kan hjaelpe, vil nok kunne give dig en del gratis viden omkring import. Slutteligt vil jeg sige at jeg nok ikke helt forstaar hvorfor du overhovedet importere dine produkter fra lande uden fra EU? Jeg ville personligt bruge en agent som mellemled eller handle med en af de mange danske slipseproducenter og lade dem varetage importen. Med mindre det er store maengder du kan aftage, vil jeg vurdere at risikoen og besvaeret med at handle via oesten, oedelaegger den ekstra margin du opnaar. Jeg har arbejdet i modebranchen de sidste 10 aar, saa hvis du skal bruge et par fif, er du altid velkommen til at tage kontakt til mig. God aften til jer alle. |
Lasse Lykke:Får 5-10 leveringer også er vi oppe i 1500-2000
Så er dine forsendelser alt for små - du er nødt til at medregne omkostninger til told og toldbehandling som en del af indkøbsprisen, og defor er det vigtigt at få pakket dine forsendelser sammen, så du ikke får alt for store omkostninger til forsendelser.
Husk i øvrigt at din omkostning til behandling af fortolding er den samme, uanset, hvem der udarbejder den.
MVH
Kirsten