Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer, hjælp til toldbehandling

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Klitmøller
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grossister og forhandlere: Ja, det er altid bedre at handle direkte ved kilden, men hvis mængderne er små og det er et produkt hvor prisforskellen ikke er stor, vil jeg som regel vælge den leverandoer hvor arbejdsgangen og sikkerheden er stoerst. 

Kommer selvfoelgelig ogsaa an paa maerke, kvalitet osv. 

Det er ikke noget problem at finde billige varer. Udfordringen er at finde value for money og en samarbejdspartner der er leveringsdygtig paa lang sigt og hvor man taenker strategisk omkring sin samhandel.

I det konkrete eksempel med slipsene her, vil jeg gaette paa man er en meget lille kunde hos sin leverandoer. Derfor vil man ikke vaere foerste prioritet hos sin leverandoer og staa svagt i en forhandlingssituation. Jeg vil skyde paa at hvis man tog fat i nogle af de skandinaviske leverandoerer der laver private label slips, vil man kunne opbygge et taettere og bedre samarbejde med et bedre produkt. Prisen ville vaere en smule hoejere, men jeg tror sikkerheden omkring sin samhandel og levering ville vaere stoerre. Men det er min vurdering uden at kende baggrunden for virksomheden og hvad de oensker at goere. Det ved de jo nok selv bedre end mig :)

Naar jeg koeber slips selv, koeber jeg som regel mellem 1000 - 10.000 af gangen, og goer det altid direkte hos en europaeisk leverandoer.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
varens forventet ankomst tidspunkt, transportmiddelets kendingstegn og nationalitet osv osv.  

Det står alt sammen i shipping dokumenterne.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. til salg af importeret varer mm. er det altid ens eget ansvar at betale told og afgifter, lige så vel som det er dit eget ansvar at betale skat og moms

Hvis du ikke betaler eller ikke er import registreret er det jo på samme niveau som hvis du driver et firma uden at betale moms

Mht. at købe enkelte varer såsom test varer osv. kan du jo købe dem som privat person da det ikke er med henblik på videresalg :)

Så den konklusion jeg må drage sæt dig ind i reglerne eller hyr en der kan det for dig alt andet ville være tåbeligt

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle jer som gerne vil have nogen til at lave jeres fortoldning.

Vi har et toldprogram som vi sælger men vi vil godt lave fortoldningerne for jer vi vil lave det til kr. 250,00 incl. 2 vareposter.

Ring på telefon 2811 4220

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Per holm: Sælger i et toldprogram? Kan du uddybe nærmere hvordan det fungerer og hvad prisen ? Hvad er forskellen mht toldsystemet som er helt gratis ?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Claus Møller:

Det sværeste med toldsystemmet er at beslutte hvilken kode hver vare skal høre under.

Selve systemet er ikke så besværligt.

Så er du vist den eneste i denne verden der synes systemert er let at bruge! Det virker ikke som om du har adgang til systemet?

Varekoden skal du jo naturligvis kende på forhånd, varekoden finder man i toldtariffen

Uover det meget ulogisk system, er der mange oplysninger man skal bruge som man ikke umidelbart har kendskab til f.eks varens forventet ankomst tidspunkt, transportmiddelets kendingstegn og nationalitet osv osv.  

 

Ravn



Så er det heller ikke sværere.. Forventet ankomst drejer sig blot om, at ens fortoldning skal være gået igennem før ankomst - desuden kan fortoldningen tilrettes løbende. Endvidere har du frihavnen, som er toldfrit område, hvorfor du først SKAL indfortolde, når varen indføres til Danmark (so to speak).

Øvrige oplysninger vedr. transportmidlet fremgår af forsendelsesdokumenterne f.eks. Bill of Lading, Airwaybill, CMR

Tarifkoder bør oplyses af din leverandør/producent, såfremt du er i tvivl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
Tarifkoder bør oplyses af din leverandør/producent, såfremt du er i tvivl
Jeg er enig I at de fleste da kan lære at indfortolde - det skal bare helst læres inden man gør det og ikke ved at begå fej - vil dog bare sige, at min erfaring fra et "tidligere liv" er, at man let kan få en forkert toldkode opgivet af en leverandør - specielt fra grossister i asien som har mange varer, så man bør selv kunne checke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

onelo:
Per holm: Sælger i et toldprogram? Kan du uddybe nærmere hvordan det fungerer og hvad prisen ? Hvad er forskellen mht toldsystemet som er helt gratis ?

Hej onelo

Vores løsning impexvision integrer (henter data) fra eksisterende erp systemer eksempelvis e-conomic, C5, Navision mv. Disse data tillægges de yderligere information som skal med til SKAT.

Herefter sendes oplysningerne til SKAT og/eller EU hvis det er ncts (transport af ikke fortoldede varer). Du modtager svar og godkendelsesdokumenter fra SKAT og varerne er indfortoldet eller der er indsendt udførselsangivelse.

Programmet bestilles via vores hjemmeside/bestillingsside på følgende link

http://www.itnvision.dk/sider/toldprogram_impexvision

http://www.itnvision.dk/forside/bestillingsside

eller ring telefon 2811 4220

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
Så er det heller ikke sværere..

Helt enig. Der kan være besværligt at finde koderne første gang, men så kan de genbruges fra gang til gang.

Igen, hvad koster en "expert" i forhold til din egen tid? Nogen laver også selv regnskab og her mener jeg det er betydeligt nemmere at lave fejl end med infortoldning. Mange gider ikke bruge os eksperter til økonomistyringen fordi de ikke værdsætter vores kunnen før det er for sent og det koster mange timer at rydde op i forkerte tal.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Lykke:

Ja, for har valgt at betale 2,5 promille af oveni så man kan tage sine podukter i brug med det samme! :)

Mvh Lasse



Ikke helt korrekt - Kreditordningen hos Skat betyder, at du ikke skal betale dine importomkostninger ved indførslen over grænsen.

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)