Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer, hjælp til toldbehandling

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har på det sidste fået en del varer hjem til vores firma www.StyleGuy.dk Jeg har undret mig meget over det med toldbehandling af mine importerede varer. Rundt regnet har vi nok fået 10 pakker hjem fra et 3. land (altså uden for EU) deraf er nok kun 2 af de 10 pakker blevet toldbehandlet og vi har skulle betale told af dem.

I skrivende stund har jeg nemlig fået tilbageholdt 3 pakker hos Post DK da afsender ikke har vedlagt en faktura i pakken. 2 af dem blev tilbageholdt sidste mandag (d. 29/10) hvor der stod "Tilbageholdt da faktura mangler" det opdagede jeg på T&T og fremsendte så fakturaerne dage efter altså Tirsdag, uden at have modtaget noget om det fra Post DK. Onsdag og Torsdag modtog jeg så 2 breve om jeg har 2 pakker fra udlandet liggende som "Privat import" der havde jeg jo allerede sendt fakturaerne pr. mail til dem. Jeg afventer så nu stadig efter en uge om hvornår pakkerne bliver afsendt til mig. Men her i går ankom så den 3. pakke fra samme afsender som de 2 andre pakker. Den er også tilbageholdt men fakturaen til den pakke blev også sendt der sidste tirsdag. Da jeg bare havde bestilt 3 pakker og fået de 3 Track And Trace numre samlet så jeg vidste ikke hvad hvilken pakke indholdet, og derved bare sendte alle 3 fakturaer afsted. Nu fik jeg så fat i en sød person som ville få mine pakker hastebehandlet.

Jeg er nu lidt træt af det har taget så lang tid at få dem fortoldet, så jeg vil meget gerne vide hvordan jeg undgår dette en anden gang. Selvfølgelig er det nok en idé at afsenderen vedlægger en faktura med i pakken, men der synes jeg alligevel de bruger 2-3 dage ekstra.

1. Er der mulighed for at få dem til at sende et giro kort, med en regning efter endt måned. Eller skal man betale den toldregningen når pakkemanden står i ens dør?

2. Jeg diskuterede lige med en ven i dag. Kan man blive "bonget" af SKAT hvis man ikke kan fremvise en toldregning/behandling af pakker? Altså jeg har altid bare troet jeg var heldig hvis ens pakker ikke blev toldbehandlet, skal man selv oplyse SKAT at man har modtaget pakker og så sender de en regning eller hvordan er det lige? Prøvede at læse lidt på SKATS hjemmeside osv. men synes ikke rigtig der kom klare svar på bordet.

3. Er det andet jeg skal vide nu vi er i gang?

Vores firma er import registeret.

Mvh.

Andreas - Style Guy

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 

1) 

 Er du importørregistreret vil du altid få månedlig regning fra SKAT på told og moms, dette er naturvis forudsat at post DK ved at varerne er til       firma.   Vær opmærksom på at Post DK tager sig betalt for hver enkel pakke de toldbehandler.

2)

Er dine vare sluppet igennem told uden at blive toldbehandlet har du pligt til selv at indfortolde varerne, udlader du dette er det strafbart. 

 

Mvh

Ravn

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

2. Når du køber varer fra et ikke-EU land, skal der altså stadig betales moms, også selvom varerne ikke bliver nappet i tolden. Jeg ved ikke om du har styr på det - lyder ikke umiddelbart sådan, men bliver dine varer ikke nappet i tolden, så skal du i dit regnskab huske at bogføre 25 % af købsprisen på +købsmoms og minus på en konto for udenlandsk moms af varekøb.

Du skriver, du ikke har styr på, hvilken faktura, der hører til hvilket trackingnummer. For at undgå det, kan du jo bede din leverandør om at vedlægge et trackingnummer med fakturaen seperat.

Du skal også huske, at skrive dit firmanavn/CVR som afsender, så det fremgår af pakken, at der er tale om en pakke til erhverv.

Nu ved jeg ikke, hvor store beløb du køber for, men grunden til, at de andre pakker ikke er nappet i tolden kan være, at de har haft en værdi under 80 kr., hvor bagatelgrænsen går.

Håber det kunne bruges.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Når du køber varer fra et ikke-EU land, skal der altså stadig betales moms, også selvom varerne ikke bliver nappet i tolden. Jeg ved ikke om du har styr på det - lyder ikke umiddelbart sådan, men bliver dine varer ikke nappet i tolden, så skal du i dit regnskab huske at bogføre 25 % af købsprisen på +købsmoms og minus på en konto for udenlandsk moms af varekøb.

 

Den fremgangsmåde du beskriver er ikke lovligt !  Man har selv pligt til at indfortolde varerne alt andet er ulovligt.  SKAT vil jo hurtigt opdage at der er fusket med tolden hvis de kommer på kontrolbesøg.

Det er ikke nødvendigt at skrive CVR Nr. på pakken, firmanavn er nok.

 

Ravn

 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok lige noget jeg skal have rettet op på! Hvor siger i man indberetter det henne? Jeg synes ikke jeg kan finde noget på Tast selv erhverv?

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Jo, bevares. Jeg mente nu kun moms i det eksempel jeg skrev før. Told er en anden sag :)

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas - Style Guy:

Det er godt nok lige noget jeg skal have rettet op på! Hvor siger i man indberetter det henne? Jeg synes ikke jeg kan finde noget på Tast selv erhverv?

jeg vil anbefale at du får fat i en speditør der kan gøre det for dig, det er en ret så kompliceret sag at indfortolde vare.

Prøv evt. at tage en snak med Rikke fra fortoldningsbutikken.

www.fortoldningsbutikken.dk

 

Mvh

Ravn

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ved ikke hvor jeg finder det sted hvor jeg kan indberette det?

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv toldsystemet via skat.. Men det nok indviklet, så se om du kan finde en freelancer kan hjælpe med de bilag som har at gøre med.. Evt snak med din speditørfirma..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas - Style Guy:

Du ved ikke hvor jeg finder det sted hvor jeg kan indberette det?

Læste du ikke hvad jeg skrev mht. indfortoldning?

Det kræver adgang til toldsystemet som du først skal søge om hos SKAT.  Tror mig det er meget vanskeligt at indfortolde vare selv i toldsystemet, så jeg vil anbefale dig at bruge en speditør f.eks Toldbutikken.

 

Mvh

Ravn 

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)