Det kræver adgang til toldsystemet som du først skal søge om hos SKAT. Tror mig det er meget vanskeligt at indfortolde vare selv i toldsystemet, så jeg vil anbefale dig at bruge en speditør f.eks Toldbutikken.
Mvh
Ravn
Jo det gjorde jeg. Så er de da også selv udenom folk glemmer det. Jeg har intet fået oplyst af dette. Og sådan et login skal de da bare komme med, med det samme hvis de vil have man selv skal indfortolde ting.
Jo det gjorde jeg. Så er de da også selv udenom folk glemmer det. Jeg har intet fået oplyst af dette. Og sådan et login skal de da bare komme med, med det samme hvis de vil have man selv skal indfortolde ting
Undskyld men der siger sgu da sig selv at du ikke bare kan slippe for at betale told! Du får intet ud af et logind til toldsystemet for det er altså ikke et system for uerfarne folk. Ved du overhoved hvad varekoden er på din produkter du importeret?
Typisk tager en speditør 200-300 kr for en indfortoldninger, er der flere forsendelser kan prisen forhandles.
Du kan evt få en lille kursus i at indfortolde selv via toldsystemet, måske kommer du til at bruge lidt penge men så er du også sikret på at det bliver gjort korrekt og kan klare resten selv..
Vil da helt sikkert selv først prøve om jeg kan, jeg gider ikke til at gå ud og smide flere tusinde kroner væk på nok jeg helt sikkert selv kan finde ud af. Det hele virker godt nok dybt latterligt, intet får man afvide om det eller noget.
Skal jeg bare kontakte dem for at få sådan et login?
Det hele virker godt nok dybt latterligt, intet får man afvide om det eller noget.
Jeg er ikke klar over hvad du forventer - men hvis man starter virksomhed, så har man altså pligt til selv at sætte sig ind i love og regler.
Vil man være importør, skal man sætte sig ind i alt der behøves, men for alm. ikke import virksomheder, må man jo også sætte sig ind i alt - moms - repræsentationsmoms, hotelmoms, EU erhvervelsesmoms - ansættelsesregler, løn og jeg skal gi dig skal jeg
Det er da ikke sådan, at man bare starter, og hvis man så ikke har staten til at holde en i hånd hele vejen - så kan man kalde det latterligt.
NÅR man søger CVR og importregistrering - så SKAL man selv lave arbejdet med at lære tingene. Visse ting er så lavet vel kompliceret, men det fritager slet ikke en selv for at ha kompetence
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Andreas jeg synes helt klart at du selv skal prøve dig frem. Hvis du går i stå kan du altid told og skat for at få skub.. Har hørt fra flere at det er kompliceret, svært osv.. Men intet er umuligt , hvis man har viljen, så er der vej :-)
Det kan være at du kan oplære mig efter du selv har fundet af hvordan det fungerer :-)
Vil da helt sikkert selv først prøve om jeg kan, jeg gider ikke til at gå ud og smide flere tusinde kroner væk på nok jeg helt sikkert selv kan finde ud af. Det hele virker godt nok dybt latterligt, intet får man afvide om det eller noget.
Skal jeg bare kontakte dem for at få sådan et login?
Det kan sgu da aldrig være SKATs eller Post DK skyld at din leverandør ikke kan finde udaf at vedlægge en faktura!! Hvem snakker om flere tusinde kr ?? Udfra hvad du skriver aner du intet om fortoldning så bør du absolut holde dig fra Toldsystemet som som tidligere nævnt er det ikke for uerfarne folk - HVOROFR TROR DU IKKE PÅ HVAD VI SKRIVER ??? Du ved overhoved hvad varekoderne er for de produkter du skal indfortolde ??
Har hørt fra flere at det er kompliceret, svært osv.. Men intet er umuligt , hvis man har viljen, så er der vej :-)
Toldsystemet er meget ulogisk i brug og kræver en del viden om fortoldning.
Så hvorfor spilde mange timer på noget som man sjældent bruger, når man kan bruge tiden langt bedre på andre ting ??? Mig bekendt er tid ikke noget ivæksættere har nok af.
Du elsker bare hakke på folk og har en lille tolerans niveau..
Jeps når man bliver ved med at tale for døve ører! Du glemmer vist lige at jeg startede med at hjælpe og vejlede spørgeren - men hvis han mener han kan bruge systemet selv så fint med mig!