Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straffeattest og færdelsloven

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Som det er nu bliver forbrydelse mod færdelsesloven ikke medtaget i straffeattesten.

Syntes i ikke det ville være en god ide om det gjorde det
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 03:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej hvorfor skal en fartbøde være grunden til at du ikke kan få et arbejde eller at du vil miste dit arbejde pga dette.

Det er jo en adm bød og ikke en dom.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 05:38

Michael_N:

Syntes i ikke det ville være en god ide om det gjorde det

Jo hvis det drejer sig om gentagelse af den samme ting X gang så syntes jeg godt man kan lave en konsekvens .... dog tvivler jeg på om det vil have effekt, jeg syntes overordnet det danske retssystem er vattet :)

//Allan

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Visse færdelsovertrædelser hører, efter min mening, helt sikkert hjemme på straffeattesten.

I min optik er det værre at risikere andres liv og førlighed ved at køre 200 km/t på motorvejen eller 90 km/t igennem byen, end det er at stjæle en parfume i Matas.

Og som arbejdsgiver vil jeg helt sikkert gerne vide, om ham jeg ansætter som chauffør, der skal køre i mit firmas biler, er typen der har 50 fartbøder liggende.

Folk der konstant skider på færdselsloven og er ligeglade med andres liv, har samme usle moral som voldsmænd, tyveknægte og bedragere.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 08:53
Lykkebjerg:

Nej hvorfor skal en fartbøde være grunden til at du ikke kan få et arbejde eller at du vil miste dit arbejde pga dette.

Tja man har da hørt om dem der pga stress eller lignende "glemmer" at betale for alle varer og derfor bliver taget for butikstyveri. Med dertil hørende notering på straffeattesten.

Hvorfor ska så folk der cykler uden lys eller kører for hurtigt forbi et vejarbejde slippe for en notering i straffeattesten.
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 09:20
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Selvfølgelig skal vi også have plettet attest ifht færdselsloven og andet. Mennesker er jo født syndige.

Det bør også stå på attesten om man betaler sine regninger til tiden, samt om man årligt går til eftersyn hos den praktiserende læge, så arbejdsgiveren ved ren besked.

Alt andet er jo dybt godnat.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 10:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jørgen Olsen:

Selvfølgelig skal vi også have plettet attest ifht færdselsloven og andet. Mennesker er jo født syndige.

Det bør også stå på attesten om man betaler sine regninger til tiden, samt om man årligt går til eftersyn hos den praktiserende læge, så arbejdsgiveren ved ren besked.

Alt andet er jo dybt godnat.

På trods af din sarkasme, vil jeg alligevel forsøge at kommentere :-)

Nu kører du jo i en meget sædvanlig rille, når snakken falder på sådan et emne her. Der lægges op til om færdselslovsovertrædelser skal ende på straffe attesten, og straks farer du over i at tale om regninger og lægebesøg.

Hvis butikstyveri ender på straffeattesten, hvorfor skal gentagende bevidste færdselsforseelser så ikke også?

Hvorfor straffer vi folk med en plet, fordi de stak en snickers i lommen i et øjebliks dumhed, når folk der gentagende gange udsætter andres liv for fare på vejene, slipper med en bøde?

Jeg ansætter hellere en butikstyv med én plet på straffeattesten, end en egoistisk idiot, som er ligeglad med mit barns liv, når han fræser igennem byen med 80 km/t.

Jeg synes at det er et meget relevant spørgsmål at stille, om ikke visse færdselsovertrædelser, burde ende på straffeattesten!

Der er intet "overvågningssamfund" eller andet konspirationsligende over det. Det er udelukkende et spørgsmål om, at når relativt simple straffelovsovertrædelser ender på straffeattesten, om så ikke også grove færdselsovertrædelser burde blive noteret?

En revurdering af "straffe"-attesten ville være på sin plads.

Disse ligeglade idioter, som risikere andre folks liv og førlighed, ville måske tænke sig om en ekstra gang, hvis det ikke kun var en bøde de risikerede.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 10:35
Ronni vi har samme holdning, dog mener jeg at ligesom simple straffelovsovertrædelser bliver taget med, så ska også simple færdelselovs overtrædelser tages med.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 11:02

Hej Michael

Nu er jeg på ingen måde tilhænger af noget som helst overvågning samfund - men kan sagtens følge dig i, at det måske burde fremgå et sted. For ligesom en pædofil ikke bør kunne blive pædagog, så mener jeg nu også at det er i ansætters interesse at kunne skelne imellem om den chauffør han ansætter er fartbillist e.l.

Vh. Martin

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:31

Ronni Plindstrup:
Der er intet "overvågningssamfund" eller andet konspirationsligende over det. Det er udelukkende et spørgsmål om, at når relativt simple straffelovsovertrædelser ender på straffeattesten, om så ikke også grove færdselsovertrædelser burde blive noteret?

Men den sang følger med alle lovændringer som har karakter af en stramning.

Vi hørte velsagtens samme sang da snickers-tyvene blev udstødt af samfundet på papiret.

Hvorfor ikke i stedet tale om det rimelige i at straffe butikstyven i en meget lang periode med en straffeattest, hvis vedkommende har betalt sin bøde / siddet inde ?

Jeg forstår godt du gerne vil vide om dine kommende ansatte er trafikpsykopater. Jeg ville da også gerne ansætte mennesker der har sunde kostvaner og uden psykiatrisk historik, og et sparsomt el-forbrug, - men disse oplysninger er ikke tilgængelige for mig, - og det kan jeg da godt acceptere.

Derved ikke sagt at jeg ikke har forståelse for dit think-of-the-children-argument. Børnene skal beskyttes, men ikke for enhver pris. Det er ikke i vores børns interesse at skabe flere sociale tragedier, men det sker ganske automatisk når man skruer på straffesystemet for at få ram på nye målgrupper. Jeg ser straks for mig endnu en god familiefar der må gå fra hus og hjem fordi han mistede sit job, og fik spoleret sine fremtidige jobmuligheder p.g.a. at have kørt for hurtigt i trafikken.

Der er nogen der mener at det skal være nemt at skille fårene fra bukkene, fordi får altid vil være får, og bukke altid til være bukke, - og så er der folk der mener at et menneske kan ændre sig selv til det bedre, med lidt god vilje.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)