Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straffeattest og færdelsloven

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
tja forsætet er vel at man har forladt butiken med en ubetalt vare.

feks jeg kan tage mit eget exempel jeg ver i en kiosk hvor jeg købte nogle vare og betale og så kikkede jeg på noget slik det viste sig så at jeg havde stoppet noget slik på mig som vagten så også blev jeg taget da jeg gik ud af butiken.
Da blev så taget rapport osv.

Om det var med vilje eller ej var ligegyldigt da jeg hade forladt butiken uden at betale for det pågældte
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 10:51

Michael_N:
tja forsætet er vel at man har forladt butiken med en ubetalt vare.

feks jeg kan tage mit eget exempel jeg ver i en kiosk hvor jeg købte nogle vare og betale og så kikkede jeg på noget slik det viste sig så at jeg havde stoppet noget slik på mig som vagten så også blev jeg taget da jeg gik ud af butiken.
Da blev så taget rapport osv.

Om det var med vilje eller ej var ligegyldigt da jeg hade forladt butiken uden at betale for det pågældte

Nej, man har kun forsæt, hvis man gør det med vilje (i nogle paragraffer straffes uagtsomhed dog også). Men vagten skal selvfølgelig tage fat i dig og kontakte politiet, som så vurderer om der er bevis. Hvis du har vedtaget en bøde udenretsligt, så har du også erkendt, at du stjal. Politiet skal altså bevise et forsæt, og her er det absolut ikke nok, at man bare har forladt butikken, og man er nødt til at kigge på de faktiske omstændigheder.
Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 10:58
jeg acceptere vel først straffen når jeg betaler bøde og ikke vælger at gå til domstol med sagen.

og ikke når jeg underskriver vagtselskabets rapport.
Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 11:00

Ja, jeg påstår skam heller ikke andet :) omend du alt andet lige er forholdsvis dårligt stillet, hvis du har underskrevet butiksdetektivens rapport omkring tyveriet, skulle jeg mene?

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 11:02
ok så må man tage det derfra.
Man står sgu bare meget svagt når er i den situation

Taget i betragtning så hade det faktiskt været bedre at gå i ens egne tanker på perrongen og blive påkørt af toget end at glemme at betale for noget slik

En notering for tyveri på ens attest medføre ju at man er færdig på arbejdsmarkedet

Tja man må vel tage ud og kikke på taget af nogle togvogne hvor der er luftledninger såfremet det kommer sålangt :-(
Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 11:43

Hej Michael.

Husk, at hvis du er under 18 og det er er din første overtrædelse af straffeloven, så kommer det IKKE på din straffeattest. Og selvom du har en plet i 2 år, så er 2 år jo ingenting set over et livsforløb.

Og hvis der ikke er kommet et bødeforlæg med posten endnu, så gør op med dig selv, om du kan erkende tyveriet eller ej. Hvis der kan sås tvivl om dit forsæt, så bliver du altså ikke dømt.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 11:52
jeg er 39

2 år er nok jeg har ikke noget fast job
Nej jeg mener ikke at jeg har haft forsæt, men det er noget domstolen må afgøre
Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 11:53

Om ikke andet, så illustrerer du meget godt mit eksempel på, at pletten på attesten kan ende med at straffe mere end den egentlige straf :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 11:58
Ja precis.

Da er det mere "retfærdigt" i sverige hvor ALLE bødestraffe bliver medtaget på straffeattesten.

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 12:01

Jeg ville nu hellere gå den anden vej og sige, at det er meget færre ting, der skal medtages. Eller at arbejdsgiveren kun må bede om oplysninger, der vedrører lige netop den stilling, der søges til.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)