Jeg ville lige give et besyv med, for at få alle informationer med i tråden og undgå eventuelle misforståelser.
Falk Lauritsen kampagnen er (desværre) sat op på den måde at der ikke er brugt container tags til vores pixel, og at vi derfor som udgangspunkt tracker alle salg fra brugere som har været igennem vores netværk indenfor den anførte cookietid på 30 dage. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor nogen tror at vi ikke bruger cookies, for det er i høj grad tilfældet.
Dette resulterer desværre også i at vi registrerer salg fra brugere som f.eks. har været igennem vores netværk for 20 dage siden, men er kommet direkte fra anden købt annoncering. Desværre har annoncøren på nuværende tidspunkt ikke et system som automatisk kan håndtere denne problemstilling, så aftalen har været at vi efterfølgende vil fjerne de salg som kom direkte fra andet betalt trafik, f.eks. Adwords. Vi havde bestemt foretrukket kun at registrere salg som vi ville få betaling for, men dette har simpelthen ikke har været teknisk muligt.
Vi indsatte derfor også en note i kampagnebeskrivelsen for at advare publishers om denne regulering:
"Bemærk, at der kan komme reguleringer i antal salg på kampagnen."
Jeg er helt klar over at det som publisher er drønærgeligt at få fjernet sin indtjening efterfølgende. Det er bestemt heller ikke et setup som vi er særlig glade for. Foruden at man ikke kan regne med indtjeningen, ligger der fra vores side en del manuelt arbejde i at vedligeholde sådan en kampagne. Men det var nu engang betingelserne.
Jeg synes dog at kalde os plattenslagere og tyve og beskylde os for at ikke at ville betale og at vi hælder vand ud af ørerne og tørrer det af på annoncøren... det er lidt ude af proportioner.