Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate-udbyder på kant med loven

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige til info: Du har (ved en fejl) fået navnet på affiliate-netværket med i det indlæg, hvor du citerer fra en mail :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BZR:

Bare lige til info: Du har (ved en fejl) fået navnet på affiliate-netværket med i det indlæg, hvor du citerer fra en mail :-)

Tak, Ulrik. Godt spottet. :-)
Det er fjernet nu, da vi derved undgår at skulle fjerne hele eller dele af debattråden for at hænge navngivne firmaer ud.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 22:51

Jeg har igennem en del år efterhånden kørt med kampagner hos det pågældende netværk og har ikke oplevet slettede salg. Ud fra forklaringen virker det også som om det hænger sammen med annoncørens ønsker.

Jeg er dog helt enig med Nicolaj Thomasen i at de ikke brude kører med den slags kampagner, i det mindste ikke uden tydeligt at gøre affiliates opmærksomme på det.

At kampen om annoncørerne går ud over nogle deres affiliates i sidste ende er på ingen måde rimeligt.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 4
Fra  Euroads Denmark A/S Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville lige give et besyv med, for at få alle informationer med i tråden og undgå eventuelle misforståelser.

Falk Lauritsen kampagnen er (desværre) sat op på den måde at der ikke er brugt container tags til vores pixel, og at vi derfor som udgangspunkt tracker alle salg fra brugere som har været igennem vores netværk indenfor den anførte cookietid på 30 dage. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor nogen tror at vi ikke bruger cookies, for det er i høj grad tilfældet.

Dette resulterer desværre også i at vi registrerer salg fra brugere som f.eks. har været igennem vores netværk for 20 dage siden, men er kommet direkte fra anden købt annoncering. Desværre har annoncøren på nuværende tidspunkt ikke et system som automatisk kan håndtere denne problemstilling, så aftalen har været at vi efterfølgende vil fjerne de salg som kom direkte fra andet betalt trafik, f.eks. Adwords. Vi havde bestemt foretrukket kun at registrere salg som vi ville få betaling for, men dette har simpelthen ikke har været teknisk muligt.

Vi indsatte derfor også en note i kampagnebeskrivelsen for at advare publishers om denne regulering:
"Bemærk, at der kan komme reguleringer i antal salg på kampagnen."

Jeg er helt klar over at det som publisher er drønærgeligt at få fjernet sin indtjening efterfølgende. Det er bestemt heller ikke et setup som vi er særlig glade for. Foruden at man ikke kan regne med indtjeningen, ligger der fra vores side en del manuelt arbejde i at vedligeholde sådan en kampagne. Men det var nu engang betingelserne.

Jeg synes dog at kalde os plattenslagere og tyve og beskylde os for at ikke at ville betale og at vi hælder vand ud af ørerne og tørrer det af på annoncøren... det er lidt ude af proportioner.

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 13:41

-indlæg må slettes-

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:57
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Steffen Tang:
Jeg synes dog at kalde os plattenslagere og tyve og beskylde os for at ikke at ville betale og at vi hælder vand ud af ørerne og tørrer det af på annoncøren... det er lidt ude af proportioner.

Det kan der være noget om - men jeg synes bestemt i skal tage det til efterretning og overveje om i overhovedet ønsker, at tilbyde annoncer fra den slags setup, da det jo tydeligvis både giver publisher "hovedpine" og ekstra arbejde for jer.

Lige meget hvad i skriver af ansvarsfraskrivelser på en enkelt kampagne, vil os kære publishers, forvente at det hele fungerer som det plejer. Vi er desværre ikke så taknemmelige, at vi rent faktisk kan se fordelen i at få lidt med jævne mellemrum, frem for intet.

Generelt synes jeg alle affiliate netværk, skulle se lidt mere på deres gennemsigtighed på det område.
Hvorfor hulen får i ikke taget jer samme til at få sat et organisk tracking system op, der er simpel og overskueligt at benytte, så alt den her slags misforståelses retorik ikke konstant opstår.
Hvor svært kan det lige være. (det kan da ikke passe, at alle selv skal gå amok med API, timestamp og serverløsninger for at tjekke om der rent faktisk sker et salg.)

Ja undskyld mine eder, men jeg kan sagtens følge frustrationen fra de andre i denne tråd - lad os få noget gennemsigtighed og bedre tracking.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Tang:
Dette resulterer desværre også i at vi registrerer salg fra brugere som f.eks. har været igennem vores netværk for 20 dage siden, men er kommet direkte fra anden købt annoncering.

Det forklarer ikke hvorfor I sletter salg, hvor klikket på affiliatelinket er det sidste klik inden salget. Her trumfer et tidligere AdWords klik åbenbart det senere affiliateklik - ifølge den tidligere udtalelse fra Jer til trådstarter. Er det korrekt, at det er Jeres politik? I så fald burde I godt nok skildre mere med det, for det er langt fra normalen.

Edit: Som tidligere skrevet, mener jeg ligeledes at det er skammeligt, hvis I som netværk godtager overfor annoncøren, at AdWords klik annullerer cookies, bl.a. fordi annoncøren ofte annoncerer på eget brandnavn og de fleste brugere googler navnet, i stedet for at indtaste hjemmesiden i adressefeltet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 4
Fra  Euroads Denmark A/S Skrevet kl. 15:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Nicolaj
Det har måske ikke formuleret helt tydeligt, men salg bliver selvfølgelig IKKE slettet hvis det seneste klik er på et affiliatelink. Så får i naturligvis kommission for salget.

Det er den anden vej rundt hvor salget bliver annulleret.

Jeg kan sagtens følge dig i at der går salg tabt til deres Adwords annoncering, men denne kan jo sammenlignes med en kampagne gennem flere affiliate netværk. Her sørger man jo også for ikke at betale for samme salg mere end én gang.

@Jonas
Som sagt, så er dette LANGT fra et ønske setup på en kampagne. Heldigvis bliver disse cases mindre og mindre.

Vi forsøger altid at gøre det gennemsigtigt som muligt, netop for at undgå tvivl og misforståelser. Hvis der er noget som i mener vi kan gøre bedre, så er ALTID lydhøre overfor det. Det er jo trods alt jer som er brugerne. Størstedelen af funktionrene i vores system er bygget efter ønsker fra publishers, af samme årsag.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)