Jeg har lovet vores kære venner fra affiliate-netværket at fortælle hvad de har svaret, og det gør jeg da gerne:
Det er ikke særlig kompliceret, så det kan være jeg kan forklare det i en mail.
Det salg du mener at have genereret via os til Falk Lauritsen, kommer fra Google, ifølge en liste vi har fået fra Falk Lauritsen.
Derfor er det lead blevet fjernet igen og derfor, hverken os eller du har fået nogle penge ud af det.
Forklaringen er simpel:
Det ser ud som om at du før eller efter (indenfor 20-30 dage) at have klikket på et af vores affiliate banner, har klikke et sted ud på Google. Det har Falk L. registreret og derfor vil de ikke betale for kunden 2 gange, først til Google (ppc) og efterfølgende til os - ergo bliver det salg registreret hos FL som at værende fra Google.
Jeg understreger igen at vi sletter INTET, medmindre annoncørerne kommer med en såkaldt slette-liste som indeholder grundlag for sletning.
Når leads slettes mister Vi (netværket) og dig (publisher) kommissionen på det pågældende lead.
Mht. Onfone, kan der være mange steder hvor båndet knækker og vi har henvendt os til dem men har dog ikke hørt tilbage.
Det prøver at følge op på igen.
----citat slut----
En handel der kører igennem via mine sider foregår på denne måde:
En kunde søger ganske givet på google, og lander via et organisk søgeresultat på min affiliate-side, kunden finder i oversigten en passende rejse, og trykker på linket for at bestille rejsen.
Rejsen bestilles på - i dette tilfælde - falk lauritsen.
Købet bliver registreret på aff.netværket.
Hvordan ovenstående påstand så skulle kunne overrule handelen er for mig ganske uforståelig.
Affiliate-netværket kører ikke med cookies, så tidligere besøg/tryk på mine links er uden betydning.
At en kunde efterfølgende skulle finde på at trykke på en Adwords-reklame, og genbestille rejsen er vel utænkelig???
For mig lyder det som en omgang "vand ud af ørerne", og de prøver at tørre fadæserne af på annoncørerne.
Når man så selv laver et testkøb, og dette ikke bliver registreret/eller slettes, ja så er det tekniske problemer, eller annoncøren der ikke opfylder betingelserne..
Nå men anyways - nu har jeg skrevet hvad de har skrevet til mig, og så er den bøtte ude, for det er ganske vist, at jeg sletter dem i mit netværk,
da de ikke skal lukrere på mine sider, når de ikke er villige til at betale ved kasse 1.