Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus, kan vi blive enige om, at man ikke skal betale told, hvis værdien af varerne ekskl. fragt er under DKK 1150?

/Kjeld

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:48

firma-dyr:
kan vi blive enige om, at man ikke skal betale told, hvis værdien af varerne ekskl. fragt er under DKK 1150?

gid vi kunne, men sådan er reglerne desværre ikke. Jeg lavede for sjov en import at sko fra Kina for 1149 kr.

Beregningsdata
Simulationsdato 12102012
Varekode 6401 92 10 00
Tillægskoder
Angivelse af type Import
Land CN - Kina
Toldværdi 1149DKK
Nettovægt (kg) 10,000
Kontingentløbenummer
Præferencekode 100 - Den normale toldordning
Antal par 20

Toldordningstype/betingelse
Toldsats for tredjelande

Toldberegning
Oprindelse
Toldordningstype
Forordning
Toldsats
Afgiftskode
Toldbeløb
Toldsats for tredjelande (103) R2261/98 17,0000% A00
195,33DKK

Beregning af moms finder sted i importsystemet.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 17. Jun 09
Fra  Butikki Skrevet kl. 15:14

Er det i denne forbindelse muligt for dig i dit system at angive procedurekode 4000C07?

/Kjeld

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 15:26

Nej, koderne skal være numeriske.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49

Hej

Jeg har gode erfaringer med kineserne, men jeg vil nok ikke betale via Westhern Union. Bank overfoersel er

at foretraekke. Men hvis de ikke kan det maa du jo vurdere om du foeler dig sikker. Paa den anden side er det

et overskueligt beloeb saa risikoen er ikke saa stor. En hele anden ting, undersoeg lige om det er lovligt i DK

med refill's til disse elcigaretter kan indeholde nikotin. Jeg er ikke sikker, men synes at kunne huske at det

nu ikke er lovligt, men jeg er ikke sikker. Hvis altsaa dem du skal importere indeholder nikotin. I Norge f.eks.

er det ulovligt. Du kan ogsaa kontakte naturhuset i DK, som jeg ved har et restlager af el-cigaretter.

Mange venlige hilsner

Thomas

Tilmeldt 17. Jun 09
Fra  Butikki Skrevet kl. 09:02

Claus Møller:
Nej, koderne skal være numeriske.

Jeg kan se, du har sat præferencekoden til 100, men du bør også kunne angive en procedurekode i henhold til http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=109754

/Kjeld

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:20

Claus Møller:

Jacob:
Toldbehandlingsprocessen er mig bekendt den samme

Jeg tror du sidder i DK og har ikke været i Kina og sende varer derfra. Ellers ville du ikke skrive som du gør!

Det er korrekt, at jeg netop kommet tilbage til DK efter en periode i Asien...

Jeg er ikke klar over, hvordan jeg skal spørge dig, før du vil give et sagligt svar og ikke gøre det personligt.. Hvis det er helt umuligt, så kan du se bort fra mit spørgsmål.

Fra Lemvig
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 174
Fra  Rygeshop.dk Skrevet kl. 09:28
Hej

Vi for omkring 4000 sæt af e- cigaretter hjem afgangen og fragt prisen lyder helt normalt .

Prisen på fragt stiger fra sep. til jan. Da der bliver sendt mange vare i denne periode

Og tolden kan godt være lidt træls her i Danmark da nogle af de firma man køber der fortolder det forkert og så bliver det taget er tolden

Uden i må hænge mig op på det mener jeg at hvis det bliver taget hjem som privat skal der betales told inden man for varene

Med Venlig Hilsen

Dansk-ejuice.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 09:59

firma-dyr:
sat præferencekoden til 100,

Hvis landet er Kina så kan man ikke vælge dem der starter med 400. 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Skrevet kl. 10:03

Jacob:
hvordan jeg skal spørge dig

Nu ved jeg ikke lige hvad dit spm er, men så vidt jeg husker blev jeg kritiseret for at skrive noget i ental og ikke i flertal.

Jeg er her ikke for at gøre nogen fortræd, men blot at dele mine erfaringer og ekspertise. Jeg opfinder heller ikke noget blot ofr at få det til at lyde interessant. Så hvis du ikke er enig kan jeg jo ikke gøre for det.

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)