Jeg ville blive ked af det, hvis jeg skulle betale toldomkostninger af min fragt :-)
Erfaring i ental? :-) Måske du skulle undlade at vejlede, hvis du ikke har videre erfaring med import fra Kina... Der er absolut ingen forskel i transportprocessen, uanset om godset ryger i en ULD eller Container.. Det er ikke lettere med fly, nej - derimod er der flere afgange på flyruter, hvorfor forsinkelser er mindre mærkbare. Det afspejler prisen naturligvis. Søfragt er som hovedregel interessant over 2 m2. |
jeg har været i Dongguan, Guangdong (og flere andre steder i Kina) mange gange, og rigtigt mange virksomheder ligger netop der og ikke i Schenzen som er DYRT (Hong Kong m2 pris er højere end Manhatten vist den højeste i verden, og Schenzen maser godt på der oppe i det højhe lag)
Masser af de tidligere Hong Kong producenter har startet store fabrikker op i Guangdong området, og det kommer i øvrigt at flytte langsomt videre ud. Derudover er der jo store og små produktioner masser af andre steder i Kina, Tianjin - hele området omkring Shanghai - og da bestemt også ved Beijing