Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

firma-dyr:

Hvis toldværdien (værdien af selve varen) overstiger EUR 150 (DKK 1150), skal du betale told af hele moletjavsen. Dvs. summen af udgiften til varen og forsendelsen.

/Kjeld

Jeg ville blive ked af det, hvis jeg skulle betale toldomkostninger af min fragt :-)  

Claus Møller:

Jeg har rigtig dårlig erfaring med at sende LCL (stykgods) fra Kina med skib. Det er lang nemmere at sende det med fly hvis det altså ikke vejer for meget. Det går hurtigt og det leveres lige til døren. Optimale størrelse er 20-60 kg så får man ok priser på luftfragten.

Husk at luftfragt afregnes efter hvad der er størst volumen eller vægt.

Erfaring i ental? :-)  Måske du skulle undlade at vejlede, hvis du ikke har videre erfaring med import fra Kina...  Der er absolut ingen forskel i transportprocessen, uanset om godset ryger i en ULD eller Container..

Det er ikke lettere med fly, nej - derimod er der flere afgange på flyruter, hvorfor forsinkelser er mindre mærkbare. Det afspejler prisen naturligvis. 
Søfragt er som hovedregel interessant over 2 m2. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg har været i Dongguan, Guangdong (og flere andre steder i Kina) mange gange, og rigtigt mange virksomheder ligger netop der og ikke i Schenzen som er DYRT (Hong Kong m2 pris er højere end Manhatten  vist den højeste i verden, og Schenzen maser godt på der oppe i det højhe lag)

Masser af de tidligere Hong Kong producenter har startet store fabrikker op i Guangdong området, og det kommer i øvrigt at flytte langsomt videre ud. Derudover er der jo store og små   produktioner masser af andre steder i Kina, Tianjin - hele området omkring Shanghai - og da bestemt også ved Beijing

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 21:48

Du har købt kun 10 af dem. Du kan bede firmaet om at skrive "vareprøve med 0 værdi på faktura.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anne Z:

Du har købt kun 10 af dem. Du kan bede firmaet om at skrive "vareprøve med 0 værdi på faktura.

Du kan ikke indføre en vareprøve med værdi af 0 kroner. ALT har en værdi

Mig bekendt er det også på kant med loven, at opfordre til en fiktiv værdi..

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 21:53

Når det er en vareprøve. Det kan sagtens lade sig gør.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56

Og så er der vel formentlig en faktura for varen som betales - OG som hvis jeg har læst DHL eller anden speditør vel ganske så automatisk lægger til grund - så den går nok ikke. Generelt hører med, at "prøven" skal være uegnet til videresalg - det kunne være en vare vist i mini størrelse - eller en T-shirt klart mærket  - sample without value - ellers ville alle små CVR jo kunne købe småting i Kina og få det mærket "prøve uden værdi"

Det gør fint, hvis det er klart at det er præcis hvad det er og der ikke er betalt - men her tror jeg told/moms tager den som havende værdi desværre 

vh

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 21:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt kan lade sig gøre, det var spm om det var lovligt.

Jeg har selv indført vareprøver hvor leverandøren selv havde forsøgt at være kreativ stik imod mine instrukser.

Det blev så tilbageholdt i tolden fordi de ikke synes der var sammenhæng mellem den oplyste værdi og varens aktuelle værdi. Jeg var så heldig at jeg kunne redde den, men det er ikke altid at man er så heldig. Hvis man mister varerne så mister man jo også den dyre fragt man har betalt for.

De fleste i Kina kører 2 regnskaber for at "spare" skat.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 22:29

Jacob:
Jeg ville blive ked af det, hvis jeg skulle betale toldomkostninger af min fragt :-)  

Det kan godt være, du bliver ked af det, men du skal betale alligevel. Læs evt. her: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=208749:

Køb af varer i lande uden for EU
Inden du køber varer i lande uden for EU, skal du registreres som importør hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Du skal i nogle tilfælde betale told og eventuelt punktafgift af varer, du køber i lande uden for EU. Tolden, som bliver beregnet af toldværdien, dvs. typisk af fakturaværdien og fragtomkostningerne mv., kan du trække fra i dit skatteregnskab som en driftsomkostning

/Kjeld

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 23:29

Jacob:
Erfaring i ental? :-)  Måske du skulle undlade at vejlede, hvis du ikke har videre erfaring med import fra Kina..

Jeg vidste ikke at det var en dansk prøve. Jeg ved hvad jeg taler om da jeg selv var tilstede da vi havde alle problemerne med at få sendt varer afsted.

Så jo, det er lettere med fly hvis det er for småt til at nogen gider røre ved det. Bare det at få varerne ud af Kina er en udfordring!

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)