Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig og dagpenge hvis jeg mister jobbet ved siden af?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hej amino

jeg har startet et firma som programere sowtware, til at starte med bare på hobby basis, 

spørgsmålet lyder: altså jeg har et arbejde i forvejen, hvis jeg nu bliver fyret der fra og jeg ikk tjerne penge nok i mit nye firma eller slet ikk tjerne nogen hvad så? får jeg ingen dagpenge?
og hvad hvis jeg opretter mit firma som SMBA firma? 

med venlig hilsen

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 22:59

Hej HRwentersen,

Du vil i mange tilfælde kunne få supplerende dagpenge i x antal uger. Det kræver dog at du stadig er 100% til rådighed for et nyt job, følger de samme regler som alle andre ledige (møder, søger x job om ugen etc.) og vist nok også beviseligt kan udføre dit job udenfor normal arbejdstid, igen for at kunne være til rådighed for alle slags job.

Men du bør tage kontakt til din A-kasse for at være helt sikker på at du ikke lige rammer en eller anden regel som gør du mister rettigheden.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 23:04

Hvi du har drevet virksomheden som hobby eller bibeskæftigelse indtil du evt. mister dit job, vil du med meget stor sandsynlighed også få godkendt virksomheden som bibeskæftigelse som ledig. Du skal så noterer de timer som du bruger i virksomheden og bliver modregnet i dagpenge.
Kontakt evt din A-kasse for yderligere information.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32

Er du på dagpenge må du ikke en skid andet! BASTA

Læser Jura på deltid (3 timer om ugen) med en der sidder med dagpenge i 3F
og en anden i klassen der skal igang med dagpenge... selvom hun bruger 3 timer torsdag aften på at læse kan hun ikke få dagpenge... hun kan selvfølgedig holde det hemmeligt men hammeren falder satme hårdt hvis det bliver opdaget og idag er folk så smålige at de glædeligt stikker hinanden 700 gange i ryggen hvis de kan komme til det fordi de har ondt i røven over folk der får penge for ikke at lave noget 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33

men du kan oprette et aps eller en fillial af ex. et engelsk selskab.... husk bare der skal være flere stiftere end dig selv for at det ikke figurer som et enkeltmandsfirma.

Så kan du trække kontanthjælp og andre sociale ydelser 

Fra Rødovre
Tilmeldt 3. Dec 11
Indlæg ialt: 176
Fra  SnakWEB Skrevet kl. 23:35

Hvis du kan drive din virksomhed udenfor "normal" arbejdstid, kan du søge om at få din virksomhed godkendt som hobby virksomhed, MEN du bliver trukket for hver eneste time du bruger på virksomheden om det er er kl. 2 om natten lørdag. Men det er i sidste ende din a-kasse der skal godkende din virksomhed som hobby

Hilsen 

Casper

TVvalg.dk - Din guide til billige TV PAKKER

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 23:53

Hej Jakob-

Det passer ikke med at man ikke må læse og hoved på dagpenge . Alle kan det og kun til max - så vidt jeg husker 20 timer om ugen .Din studie kammeret må bare stå til råd for arb.marked og må træde til hvis`der er henvist arbejde`. Jeg har tag 2 fag jura på dagpenge uden nogen problemer fra a-kasse/Jobcenter . Jobcenter var ovn i glad for at jeg var i gang med opkvalificere mig.

De ville ikke betale for det, som er helt andet sag.Mødt en i jobcenter som fik betalt 1år HD af fagforening :) - så det er slet ikke med og skjul -jeg ved system fejler nogen steder men så ringe er det ikke at  man ikke må blive kloge - og speciale når man selv betaler .

http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/efteruddannelse/uddannelse_med_dagpenge.aspx

Mvh

Ledig 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:55

Jakob Mikkelsen:
Er du på dagpenge må du ikke en skid andet! BASTA

Vrøvl.
Der er i nogle tilfælde mulighed for at få godkendt sin virksomhed som selvstændig bibeskæftigelse. Reglerne administreres forskelligt i de forskellige a-kasser. Nogle a-kasser er vant til det og kører det rutinemæssigt - andre stejler totalt. Nogle steder kan man få det godkendt på forhånd - andre steder skal man vente til man mister jobbet, hvorved man altså risikerer nogle uger uden dagpenge, hvis ikke det bliver godkendt.

Det er bøvlet, men muligt.

Hans 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58

Jakob Mikkelsen:
men du kan oprette et aps eller en fillial af ex. et engelsk selskab.... husk bare der skal være flere stiftere end dig selv for at det ikke figurer som et enkeltmandsfirma.

Så kan du trække kontanthjælp og andre sociale ydelser 
det lyder som om du har en stor jura fremtid frem for dig - men man kan vel ikke lovligt ha en indtjening - heller ikke i et UK selskab og - som du så smukt skriver - trække kontanthjælp og andre sociale ydelser - uden og få det tjener modregnet når man tager det ud.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03

Hans Stokholm Kjer:

Nogle steder kan man få det godkendt på forhånd - andre steder skal man vente til man mister jobbet, hvorved man altså risikerer nogle uger uden dagpenge, hvis ikke det bliver godkendt.

Det er bøvlet, men muligt.

helt korrekt - det har jeg eksempler på. Min erfaring er, at de som faktisk driver selskab som minimum skal sikre at deres a kasse ved det, ofte kan selv ex FTF registre en som selvstændig, også selv om man passer arbejde  men måske er selvstændig samtidigt og specielt hvis man skifter mellem at tjene penge som selvstændig og være ansat.

I alle fald er det mit indtryk, at A-kasser for selvstændige er lettere at opnå ret til ex deltid for selskabet og dagpenge med modregning og der kan også opnås ret til at læse i visse omfang når man ellers står til fuld rådighed, men jo ikke fuldtidsstudie på SU samtidigt f.eks

Det er vigtigt at man tager det med a-kassen, og kan man ikke, som du er inde på Hans, få svar fra a-kassen på hvordan man vil være stillet - så prøv en anden a-kasse - og for selvstændige, ex ASE og Dana

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)