Hej, Jeg har overvejet og læse jura på deltid, men er lidt usikker på, om man må, hvis man mister sit arbejde om nogle år. Uddannelsen tager jo 5 år og hvem ved om man ryger på dagpenge i løbet af den tid. Som jeg har forstået det Kan man ikke være på dagpenge samtidig med og læse en deltidsuddannelse som er en del af en SU berettiget uddannelse. Uanset om man på deltidsuddannelsen ikke får SU. Tror du fik lov til det fordi du tog det som enkeltfag så og ikke en hel deltidsuddannelse... |
Jeg kender ikke svaret på dagpenge og læse deltid, og er er sikkert vanskeligheder MEN - det at man KAN ryge på dagpenge inden for de 5 år en deltids uddannelse med jura tager, og dermed få problemer med at forsætte, er nok den nogenlunde dårligste årsag jeg har hørt, til ikke at tage en uddannelse man ellers ønsker sig. Bare kom igangmira05:Jeg har overvejet og læse jura på deltid, men er lidt usikker på, om man må, hvis man mister sit arbejde om nogle år. Uddannelsen tager jo 5 år og hvem ved om man ryger på dagpenge i løbet af den tid.