Det er svært at finde job ja. Jeg har søgt job i 1,5 år, og får afslag hver gang. Jeg har kandidatgrad i International busniess, men har søgt fra receptionist til kontormedhjælper. og nej man kan ikke søge al mulige lortetejobs, det nytter ikke at møde op på arbejde når man hader jobbet. Og kan ikke pendle 4 timer om dagen,fordi min mand pendlet. Vi har 2 børn..
Derfor har jeg besluttet at starte noget selv, jeg kommer ikke til at miste noget.. Har ikke fultidsarbejde.
Sådan
håber du får succes med at starte op selv.
Har man iværksætteren i maven, så er det selvfølgelig oplagt, men Jacob(TS), det er jo langt fra alle der har det. Nu orker jeg ikke at læse hele tråden igennem, den er godt nok lang, men når Netto modtager 200 ansøgere til et kassedame job, så er det altså ikke helt nemt - der er nogle mennesker som har brug for de trygge rammer og fast månedsløn.
Og en ting du glemmer er som Honning siger, hade jobbet. Hvad nytter det at arbejde, hvis det hænger en langt ud af halsen, jeg har mødt mange, som er gået ned med flaget pga. arbejdet. Reglerne gør også at det ikke altid er helt nemt at starte noget op selv - fatter ikke at politikerne ikke får fingeren ud og ændre på reglerne. Tænk hvis folk som honning82 fik lidt bedre støtte til at komme videre.
Det er formentlig ikke særlig fedt hvis man står med følgende valg:
1. Vælg et arbejde som ikke gør dig glad, men som blot giver smør på brødet. Ikke holdbart i længden.
2. Det at være uden arbejde og søge søge søge, har i flere eksempler ført til depression eller at folk bliver mindre og mindre gearet til at komme ud og arbejde.
3. Bliver sendt i tåbelige aktiveringer som er ubruglige, men blot er en form for indtægt for jobcentrene.