Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom nu danskere, stop med at tude..

Side 13 ud af 15 (145 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jacob

Jeg er helt enig, og jeg bliver også pisse irriteret når folk siger de ikke kan finde arbejde. Hvis man virkeligt vil have et job, så får man det også. Men folk afslår så hurtigt som muligt hvis det er noget de ikke gider.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Masterinseo:
Hvis man virkeligt vil have et job, så får man det også.

Hvor er der så omkring 100.000 ledige jobs? Hvis vi antager at ca. 60.000 af de ledige er dovne?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Niels Henriksen:

Masterinseo:

Hvor er der så omkring 100.000 ledige jobs? Hvis vi antager at ca. 60.000 af de ledige er dovne?

Ja eller har svært ved at begå sig. Jeg har lige gået i klasse med en der kørte 400 KM til tyskland hverdag efter skole for at arbejde i 8 timer også køre 400 KM igen hjem til skolen og få nogle timers søvn. Tror du han klagede?

Men ja. Det er et spørgsmål om vilje.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:57

Masterinseo:

Niels Henriksen:

Masterinseo:

Ja eller har svært ved at begå sig. Jeg har lige gået i klasse med en der kørte 400 KM til tyskland hverdag efter skole for at arbejde i 8 timer også køre 400 KM igen hjem til skolen og få nogle timers søvn. Tror du han klagede?

Men ja. Det er et spørgsmål om vilje.

meget lang hen ad sandheden vi læser jo oveni holdninger i tråden at vis man er overkvalificeret skal man ikke tage det jobs http://www.b.dk/nationalt/hver-fjerde-foeler-sig-overkvalificeret-til-jobbet  og vis man  tager dem på ordret så ville vi have over 30% arbejdsløshed i danmark , da hver 4 mener de er overkvalificeret til deres jobs .

Dog selvfølgelige findes dem som vitterlige ikke kan få jobs sygdomme psykiske eksempelvis eller for lav uddannelse vis du er højt uddannet er det normalt lettere få et jobs vis man især er godt uddannet ,

vis man oveni er ekstrem mobil ja så giver det en selvfølgelighed at det er nemmere at få et jobs .

Derved et stort plus du er som du er det er simpelhed super for verden som helhed at du er så mobil

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis bare alle problemerne kunne klares med at veluddannede tog jobs som fx. er for ufaglærte, ville problemet allerede være løse nu.

Se som virksomhedsejer må man have en interesse I at finde den medarbejder der passer bedst til jobbet.

Var jeg fabriksejer og skulle finde en ufaglært til mit samlebånd, ville de veluddannede og overkvalificerede komme længst ned i bunken. Jeg vil altid foretrække en medarbejder der har erfaring med ensformig arbejde, og sætter pris på dette. En medarbejder der er veluddannet og tager jobbet fordi han eller hun ikke kan finde andet, ved jeg har en begrænset levetid i stillingen.

- Personen vil altid fortsat lede efter andet arbejde og dermed være "på vej" væk
- Personen vil ikke passe ind sammen med de andre medarbejdere
- + mange andre ting jeg ikke gider skrive :)

En sådan medarbejder ved et samlebånd, er først interessant når der ikke er flere ufaglærte tilbage, og det er vist ikke den situation vi står I i dag.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:34
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:

Hvis bare alle problemerne kunne klares med at veluddannede tog jobs som fx. er for ufaglærte, ville problemet allerede være løse nu.

Se som virksomhedsejer må man have en interesse I at finde den medarbejder der passer bedst til jobbet.

Var jeg fabriksejer og skulle finde en ufaglært til mit samlebånd, ville de veluddannede og overkvalificerede komme længst ned i bunken. Jeg vil altid foretrække en medarbejder der har erfaring med ensformig arbejde, og sætter pris på dette. En medarbejder der er veluddannet og tager jobbet fordi han eller hun ikke kan finde andet, ved jeg har en begrænset levetid i stillingen.

- Personen vil altid fortsat lede efter andet arbejde og dermed være "på vej" væk
- Personen vil ikke passe ind sammen med de andre medarbejdere
- + mange andre ting jeg ikke gider skrive :)

En sådan medarbejder ved et samlebånd, er først interessant når der ikke er flere ufaglærte tilbage, og det er vist ikke den situation vi står I i dag.

jeg forstår ikke dit indlæg , men som jeg læser mener du uddannelse og mobil ikke hjælper ,så meget for ikke en eneste i hele tråden har skrevet det er 100% løsning at uddanne det hjælper

Der vil jeg ikke give dig ret at nogle mener i tråden at alt kan klares med veluddannet jobs og man er mere mobil køre længere , der tror jeg du misforstået noget man kan komme langt med uddannelse og større mobilet , det er ikke den 100% løsning og det mener heller ikke nogle tråden , men det mange mener at være mobil og uddanne sig det hjælper en del , derved tror jeg du er enig med meste af tråden , for vi alle er sådan set tæt ved enig alle i tråden

korrekt der er altid vis arbejdsløshed folk stopper og starter nogle steder

tilføjelsen jeg gav lige plus stjerne da jeg er enig med dig , jeg mener du har ret

men i alt tror jeg vi er enig , der er en vis arbejdsløshed der er altid nogle som ikke passer ind , derfor også 5 stjerner fra mig af til dig , man skal jo være positive , jeg kan dog se en er uenig med dig , den som gav mig lidt minus , derfor støtter jeg også dig med 5 stjerner fordi vi er enig om der er altid dem som ikke passer ind , men hvem der uenig med dig det ved jeg ikke ,da jeg ikke er plus mere , men os iværksættere skal støtte hinanden i en positive ånd

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 23:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Masterinseo:

Det gjorde han sikkert ikke, for hans mor havde nok smurt en madpakke til ham.

Nå, spøg til side.

Et lille regnestykke:  1-17 = -16. Det er hvad jeg sidst har hørt mht. arbejdsmarkedet. Altså, for hver opslået stilling i Danmark er der 17 ledige.

Så kan man vende og dreje det som man vil. Vi kan ikke alle finde arbejde som tiderne er nu. Det er i øvrigt pudsigt: Det er først nu, hvor krisen er  hård, at politikerne retter skytset mod de arbejdsløse. Det var da langt bedre, om politikerne havde været lige så meget oppe på mærkerne før 2007 - det ville også have givet mening.

Jeg har for 3 år siden selv været arbejdsløs og gik ledig i halvandet år. Tro mig, det er ikke noget jeg vil ønske for andre. Jeg var så heldig at få et godt job blandt 590 ansøgere til 1 ledig stilling. Rent svineheld er ikke at foragte.

Mvh John.

Ps. Det glæder mig meget, at der er så mange sympatiske holdninger til ledige i denne debat.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:48

John J:

Masterinseo:

Det gjorde han sikkert ikke, for hans mor havde nok smurt en madpakke til ham.

Nå, spøg til side.

Et lille regnestykke:  1-17 = -16. Det er hvad jeg sidst har hørt mht. arbejdsmarkedet. Altså for hver opslået stilling i Danmark er der 17 ledige.

Så kan man vende og dreje det som man vil. Vi kan ikke alle finde arbejde som tiderne er nu. Det er i øvrigt pudsigt: Det er først nu, hvor krisen er  hård, at politikerne retter skytset mod de arbejdsløse. Det var da langt bedre, om politikerne havde været lige så meget oppe på mærkerne før 2007 - det ville også have givet mening.

Jeg har for 3 år siden selv været arbejdsløs og gik ledig i halvandet år. Tro mig, det er ikke noget jeg vil ønske for andre. Jeg var så heldig at få et godt job blandt 590 ansøgere til 1 ledig stilling. Rent svineheld er ikke at foragte.

Mvh John.

Ps. Det glæder mig meget, at der er så mange sympatiske holdninger til ledige i denne debat.

enig der er altid nogle som ikke passer ind

Dog tager vi alle hatten af for dem som giver en ekstra skalle

Det er ok der er nogle som arbejdsløs, det er vi alle enig om i tråden 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:52

Masterinseo:

Hej Jacob

Jeg er helt enig, og jeg bliver også pisse irriteret når folk siger de ikke kan finde arbejde. Hvis man virkeligt vil have et job, så får man det også. Men folk afslår så hurtigt som muligt hvis det er noget de ikke gider.

man skal ikke blive sur der er altid nogle som ikke passer ind , men der er selvfølgelige lidt flere plads vis alle er super mobile derved står de enkele steder som mangler arbejde nogle steder kortere tid ,hvor der er ledig arbejde , jo hurtigere kommer i gang de enkle steder mangler jo bedre er det for samfundet

men der er altså enkle der altså ikke bare kan flytte grundet familien eller andre problemer

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:54

TT Tekstforfatter:

Mikael christiansen:

TT Tekstforfatter:

Mikael christiansen:

TT Tekstforfatter:

Mikael christiansen:

Mikkel og Sarah:

Rammer nok nogen nu, men prøver aligevel :)

Hvem bestemmer om vi er fattige eller rige ? Hvor går grænsen til fatigdom..

Jeg har været på kontanthjælp og der fik jeg alt i alt flere penge end på mit job når jeg regnede alle de ting jeg fik støtte til at kommunen, så job var mindre penge værd for mig og jeg fik mere tid til fritidsaktiviter på kontanthjælpen, alt i alt var det jo en skøn ting.

Nu har jeg så valgt og springe på iværksættervognen igen og har knap det der svare til kontanthjælp, men jeg har min frihed, bruger dog en sindsyg masse timer og går mit udstyr istyker skal jeg selv betale det og så er jeg under kontanthjælpsgrænsen igen, men er jeg fattig ? Nej det synes jeg absolut ikke jeg er.. Jeg får mad på bordet og får nyt tøj når jeg vil have det.

Jeg synes måske lidt formange danskere er alt for forkælet, man gider ikke flytte efter et job, man vil have det store hus istedet for at flytte i lille lejlighed. Danmark er et lille land, man er jo aldrig mere end 5 timer fra venner/familie i lille Danmark.

tog/bus og cykler er jo opfundet, så undskyldningen for ikke at komme afsted hvis man ønsker arbejde eksistere ikke.

Min bil døde og jeg var heldig og få lånt en cykel, men jeg gav ikke op og sagde øv nu er det kontanthjælp, selvom den ville give mig flere penge.

Vil du have et arbejde så er det bare at søge og komme igang, min kæreste sagde op for 3 mdr siden fra sin stilling og har fået tilbudt 3 job og hun er ufaglært, så de er der altså og de er til at få hvis man gider bevæge sig efter dem.

Jeg gider virkelig ikke arbejde for andre som ansat, jeg hader det som pesten og bliver altid uvenner med chefen, faktisk aldrig haft job mere en fra 1 dag til 1 mdr, sory havde et job et helt år, men så var det også slut.

Jeg fungere ikke som ansat og det at nogen skal bestemme hvad jeg skal hvornår.

Kontanthjælpen kan man altid få og der er heller ikke nogen der bestemmer, man kan jo se hvor let det i Danmark er at være "pykisk syg" så man slipper for aktiveringen eller gå til lægen og bede om en ADHA dianogse, så kan man også fede den

Jeg synes virkelig der er mange ting der ikke fungere i Danmark når vi har dette emne oppe, hvorfor skal man belønnes for at gå hjemme på kontanthjælp og straffes for at arbejde ?

Jeg har valgt min fremtid, selvstændig eller kontanthjælp.. 

Aldrig nogensinde arbejde som ansat igen

enig jeg føler mig heller ikke fattige selv om jeg mindre end ½ at leve end en på kontant hjælpe og masser af iværksættere det samme de lever langt under kontant hjælpen og man kan jo ikke gå op på kommune bede om støtte så man har flere kroner for man har en virksomhed

Al respekt for din iværksætter-ånd, Mikael, men det lyder godt nok som om, at du presser dig selv usædvanligt hårdt. Pas nu på med at lægge alle dine kræfter på Amino. Det er ikke her, du tjener mange penge, så sørg også for at komme ud (og vidt) omkring!

Dbh

Thomas

så skulle du prøve at blive fejl behandlet fra man er 4 år til man er 11 år og være mere ikke i hjemme hos min mor og far i lange perioder  i mit liv da læger gav en noget forkert medicin , det kan man kalde et hårdt liv

Puha, ja - det forstår jeg godt, Mikael. Men det jeg mente med det, er også bare, at du også skal sørge for at promovere din virksomhed andre steder end på Amino. Du skal ses af mange andre end lige "nystartede" virksomheder, der er så små, at de næppe vil bruge din service.

Amino er et fantastisk sted at hente hjælp og yde hjælp, men det er ikke nødvendigvis her, du får nye kunder. Det var mere det, jeg hentydede til. Fint, du er aktiv på Amino, men sørg også for at opsøge en lang række andre potentielle kunder. Du er så aktiv herinde, at du virkelig fortjener at blive belønnet for din indsats, men jeg tror, at du vil hente flere opgaver hjem, hvis du aktivt opsøger mere etablerede virksomheder :-)

Dbh

Thomas

jeg er slet ikke komme til den fase promovere virksomheden , jeg har ikke styr på pigerne på siden , undervisning og kontrakten og få dem til at betale skal første fungere , man tager et trin ad gangen og jeg er i start fasen lige nu , så en iværksættere siden er nok det bedste sted være . aktiv 

det er dog gået lige lovligt lang tid for mig at finde ud ad styre siden lige nu , men jeg arbejder lige nu på det  , så jeg kan komme videre i fasen , nogle tror måske kommet længere men det er jeg ikke

Ok, fair nok, Mikael. Det troede jeg så også. Men held og lykke med det. Med din kampånd har du sikkert gode succes-vilkår! Yes

Dbh

Thomas

korrekt jeg giver ikke så let op jeg knokler der ud ad på en løsning min sidens tekster er i hvert fald forbedret nu

Side 13 ud af 15 (145 indlæg)