|
Igen tak or alt jeres feedback, sjovt at sådan et emne er så følsomt.. Og beklager igen, hvis du føler jeg har fornærmet dig.. Det kan godt være det ikke er alle der kan finde et job.. Min pointe var kun, at jeg synes vi skal se vores situtation i Danmark, i et større perspektiv.. Håber i alle får en dejlig dag.. Mvh Jacob |
StreamingFitness.dk:@ trådstarter -
Så du mener at hvis alle tog et job de ikke var uddannet til var arbejdsløsheden væk? Der er ca. 12900 jobs ledige på jobindex, men der er 6,5% af de arbejdsduelige som er ledige i Danmark!
Dem der er uddannet i mange år og som har været villige til at uddanne sig og være med til at præge Danmarks fremtid skal altså være rengøringsmænd og stå på pizzariaer bare for ikke at være arbejdsløs?
Hvis du vidste hvad det kan gøre ved en mand som er højt uddannet og har valgt at tage den lange uddannelse, hvor andre ville være siet fra fordi de ikke kunne gennemføre gymnasiet eller universitetet, hvis han pludselig skulle gøre rent til mindsteløn eller tilsvarende mister man sig selv og sin stolthed, det kan føles som et kæmpenederlag - synes det er helt ok at de kompetente ikke søger job hvor de er overkvalificerede og spilder deres lange uddannelse som staten og den danske befolkning har investeret i - det er et samfundsproblem som skal løses da krisen nok ikke går over imorgen.
i alt forstår jeg ikke dit indlæg , men gætter på jeg tror forstod det efter læst det en par gange nu ?
forklare lige det noget bedre, jeg fatter ikke hoved eller hale i dit indlæg , du påpeger jo netop et problem der er lige nu folk er ikke villige til søge andet jobs , jeg forstår på dig , du kommer med et problemerne der gør vi har et lidt svære krisen grundet de problemer du skriver om folk ikke uddanner sig til andre jobs og ikke tager lavere stillet jobs , derved skal man nok , tage indlægget at du påpeger noget der skal laves om at vi skal være bedre til dette her tage lavere stillet jobs og omstille os
hvorfor skal en overkvalificeret ikke vælge et lavere stillet jobs vis der ikke er brug for den arbejdes kraft så kan rigtigt mange gå på livstids ledighed , der er rigtig mange der ikke bruger sin uddannelse , men det er ikke korrekt det er spild af tid de har lært og især vis de kan finde ud ad også hjælpe samfundet både tage arbejde , de er langt overkvalificeret til og de videre uddaner sig andet der er brug for og som måske også er jobs med en lavere løn , det vigtigste er man laver det der er brug for i samfundet , det vil nogle måske mene er ledighed , der er jeg bare uenig , jeg mener man skal begynde lave noget andet uddanne sig til andet tage andet arbejde
Bliv gratis medlem