Lige præcis.. god ponte Mikael.. God weekend |
Jeg ville nu nok mene, at det firma som vælger en person, som er overkvalificeret er ret inhabil.
Debat
Lige præcis.. god ponte Mikael.. God weekend |
|
Jeg ville nu nok mene, at det firma som vælger en person, som er overkvalificeret er ret inhabil. |
Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....
|
MEN man ska være forsiktig med at kræve at folk tager ukvalificerede jobs når arbejdsgiver mener at feks itingeniøren som tager et job som it-supporter på en skole er inhabil arbejdskraft. Og ligeledes når det handler om mobilarbejdskraft, det nytter da ikke noget at stille krav om at arbejdsstyrke ska være mobil, når arbejdgiver mener at de ikke er ligeså lojale (at de siger op når de finder noget nærmere hjemmet) Og her i ugen hylede vikarbyråer op om at de ikke kunde få folk. Så læser man i kommentarer til artiklerne at der flere som står opskrevet hos byrået.. men ikke har hørt en lyd fra dem..... |
så mener man er udygtig og dum fordi man vælger et jobs man er overkvalificeret til , den forstår jeg ikke lige hvad du mener med http://da.wikipedia.org/wiki/Inhabilitet samfundet vis man tænker på det og du laver noget der mangler arbejdskraft ekstrem vigtigt at vi flytte os og lave andet end vi uddannet til , ellers vil samfundet går endnu mere nedad vis alle har den holdning , så kan du tro der er mange dobbelt flere arbejdsløs i danmark vis alle gjorde efter din holdning jeg kender ikke tallene for hvor mange der taget et jobs de er overkvalificeret til men de er rigtige høje så , men her er hvad folk mener selv http://www.b.dk/nationalt/hver-fjerde-foeler-sig-overkvalificeret-til-jobbet efter disse tal er cirka 4 så derved mener du vi skal i stedet have 25% mere arbejdsløshed i danmark eller hvad mener du lige med dit indlæg , vis jeg forstået dit indlæg korrekt er det en katastrofe for den danske økonomien vis alle gjorde dette som du mener ingen skal tage et jobs som de er overkvalificeret til |
|
Hej Jacob Jeg er helt enig, og jeg bliver også pisse irriteret når folk siger de ikke kan finde arbejde. Hvis man virkeligt vil have et job, så får man det også. Men folk afslår så hurtigt som muligt hvis det er noget de ikke gider. |
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Hvor er der så omkring 100.000 ledige jobs? Hvis vi antager at ca. 60.000 af de ledige er dovne? |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Ja eller har svært ved at begå sig. Jeg har lige gået i klasse med en der kørte 400 KM til tyskland hverdag efter skole for at arbejde i 8 timer også køre 400 KM igen hjem til skolen og få nogle timers søvn. Tror du han klagede? Men ja. Det er et spørgsmål om vilje. |
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
meget lang hen ad sandheden vi læser jo oveni holdninger i tråden at vis man er overkvalificeret skal man ikke tage det jobs http://www.b.dk/nationalt/hver-fjerde-foeler-sig-overkvalificeret-til-jobbet og vis man tager dem på ordret så ville vi have over 30% arbejdsløshed i danmark , da hver 4 mener de er overkvalificeret til deres jobs . Dog selvfølgelige findes dem som vitterlige ikke kan få jobs sygdomme psykiske eksempelvis eller for lav uddannelse vis du er højt uddannet er det normalt lettere få et jobs vis man især er godt uddannet , vis man oveni er ekstrem mobil ja så giver det en selvfølgelighed at det er nemmere at få et jobs . Derved et stort plus du er som du er det er simpelhed super for verden som helhed at du er så mobil |
|
Hvis bare alle problemerne kunne klares med at veluddannede tog jobs som fx. er for ufaglærte, ville problemet allerede være løse nu. Se som virksomhedsejer må man have en interesse I at finde den medarbejder der passer bedst til jobbet. Var jeg fabriksejer og skulle finde en ufaglært til mit samlebånd, ville de veluddannede og overkvalificerede komme længst ned i bunken. Jeg vil altid foretrække en medarbejder der har erfaring med ensformig arbejde, og sætter pris på dette. En medarbejder der er veluddannet og tager jobbet fordi han eller hun ikke kan finde andet, ved jeg har en begrænset levetid i stillingen. - Personen vil altid fortsat lede efter andet arbejde og dermed være "på vej" væk En sådan medarbejder ved et samlebånd, er først interessant når der ikke er flere ufaglærte tilbage, og det er vist ikke den situation vi står I i dag. |
jeg forstår ikke dit indlæg , men som jeg læser mener du uddannelse og mobil ikke hjælper ,så meget for ikke en eneste i hele tråden har skrevet det er 100% løsning at uddanne det hjælper Der vil jeg ikke give dig ret at nogle mener i tråden at alt kan klares med veluddannet jobs og man er mere mobil køre længere , der tror jeg du misforstået noget man kan komme langt med uddannelse og større mobilet , det er ikke den 100% løsning og det mener heller ikke nogle tråden , men det mange mener at være mobil og uddanne sig det hjælper en del , derved tror jeg du er enig med meste af tråden , for vi alle er sådan set tæt ved enig alle i tråden korrekt der er altid vis arbejdsløshed folk stopper og starter nogle steder tilføjelsen jeg gav lige plus stjerne da jeg er enig med dig , jeg mener du har ret men i alt tror jeg vi er enig , der er en vis arbejdsløshed der er altid nogle som ikke passer ind , derfor også 5 stjerner fra mig af til dig , man skal jo være positive , jeg kan dog se en er uenig med dig , den som gav mig lidt minus , derfor støtter jeg også dig med 5 stjerner fordi vi er enig om der er altid dem som ikke passer ind , men hvem der uenig med dig det ved jeg ikke ,da jeg ikke er plus mere , men os iværksættere skal støtte hinanden i en positive ånd |