Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom nu danskere, stop med at tude..

Side 6 ud af 15 (145 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

bruger genbrugs tøj

henter mad indkøbscentrer smider en del mad ud så det kan man tage gratis

bor i kæmpe lejlighed på 12m lige over 1000 kroner

bruger meste ikke mit eget internet

ringer ikke så meget

vis kan få et gratis måltid mad siger jeg tak

alt hvor jeg kan se jeg spare kroner spare jeg

jeg synes det kunne være en god ide flere prøvet leve mit luksus

nej det var ikke mig der gav dig minus , men du har vidste en gang før spurgt om samme og jo det er ikke noget prale liv jeg lever lige nu , men vil ikke gå op og bede om kontant hjælp ved godt jeg har mange flere kroner så da jeg har mange udgifter også til min virksomhed

nødvendig udgifter er jeg har shows tøj pænt og diverse udgifter til virksomheden , de kan jo trækkes fra i skat , men det er mit liv sådan lever jeg det

 

 

Går ikke op i de stjerner :)....

Jeg klager skam ikke over mit liv, men at sætte kontanthjælpen så langt ned at man ikke har råd til at leve forstår jeg ikke...

Jeg tror der er mange studerende der er misundelige på dig ;)... 1000 kr i husleje, det er fandeme billigt... Her i Aarhus ligger priserne for et værelse på 10 m2 på 2000-4000 kr .... og så er der forbrug...

Det med at lede efter mad i containere ved supermarkeder, troede jeg var ulovligt, og synes ikke nogen mennesker skal leve sådan....

 

 

 

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Jensen:

Mikael christiansen:
derfor skal social hjælpen også ned

Så er du tilbage til at skulle leve under minimumsgrænsen, men hvis du samtidig kan få prisniveauet ned, så er det jo fint ;-)

man må bare sætte sine behov ned , man kan jo sagtens overleve for mindste løn , ja prisniveauet  er højt i danmark alt for højt i danmark derfor vil mange meget mere på kontant hjælp da de jo har børn og de ønsker en vis luksus og det har de ikke råd til vis de er på mindste løn , men de har mere råd vis modtager kontant hjælp

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
derfor vil mange meget mere på kontant hjælp

Du må gerne underbygge den påstand med fakta? Selvfølgelig er der nogen der sylter på samfundet men er det de få vi skal indrette os efter?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der job nok til alle? Det bliver ofte diskuteret udfra forskellige synsvinkler.

Som beskrevet i denne artikel er der job nok til alle - det kræver bare at vi alle går ned i løn så Danmarks konkurrenceevne stiger og dermed udløses efterspørgslen efter arbejdskraft, som sikrer at der er job nok til alle. Ganske godt beskrevet her: http://www.180grader.dk/Oekonomi/er-der-job-til-alle Det er ikke kun et spørgsmål om dovenskab, men et spørgsmål vi som iværksættere kender rigtig meget til - udbud og efterspørgsel.

Så spørgsmålet er måske: Hvor langt vil du gå ned i løn for at sikre at der er job nok til alle?

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Neeeeej-da:

Mikael christiansen:

bruger genbrugs tøj

henter mad indkøbscentrer smider en del mad ud så det kan man tage gratis

bor i kæmpe lejlighed på 12m lige over 1000 kroner

bruger meste ikke mit eget internet

ringer ikke så meget

vis kan få et gratis måltid mad siger jeg tak

alt hvor jeg kan se jeg spare kroner spare jeg

jeg synes det kunne være en god ide flere prøvet leve mit luksus

nej det var ikke mig der gav dig minus , men du har vidste en gang før spurgt om samme og jo det er ikke noget prale liv jeg lever lige nu , men vil ikke gå op og bede om kontant hjælp ved godt jeg har mange flere kroner så da jeg har mange udgifter også til min virksomhed

nødvendig udgifter er jeg har shows tøj pænt og diverse udgifter til virksomheden , de kan jo trækkes fra i skat , men det er mit liv sådan lever jeg det

 

 

Går ikke op i de stjerner :)....

Jeg klager skam ikke over mit liv, men at sætte kontanthjælpen så langt ned at man ikke har råd til at leve forstår jeg ikke...

Jeg tror der er mange studerende der er misundelige på dig ;)... 1000 kr i husleje, det er fandeme billigt... Her i Aarhus ligger priserne for et værelse på 10 m2 på 2000-4000 kr .... og så er der forbrug...

Det med at lede efter mad i containere ved supermarkeder, troede jeg var ulovligt, og synes ikke nogen mennesker skal leve sådan....

 

jeg syens godt man kan leve for det , jeg ha lært at overleve for lidt kroner

hvem siger det er en luksus lejlighed med eget bad og håndvask  , man skal altså ikke have det vilde for at overleve

man må vel godt tage hvad smides ud , jeg synes det e okay at leve sådan

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tambou.dk:
et kræver bare at vi alle går ned i løn så Danmarks konkurrenceevne stiger og dermed udløses efterspørgslen efter arbejdskraft, som sikrer at der er job nok til alle

Så firkantet kan du ikke sige det, som det også nævnes i artiklen. Nedsætter du lønnen falder købekraften og faldende købekraft betyder faldende omsætning som igen betyder fyringer. En antagelse der er ligeså korrekt som hovedbudskabet i den artikel :-)

Sjovt som der altid er to eller ofte flere resultater når det er nationaløkonomi der diskuteres ;-)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sandheden er at en del danskere skal vænne sig til en lavere levestandard. På grund af et lukket marked og høj produktivitet har man kunnet få mere i løn end man reelt var værd. Men nu er katten altså sluppet ud af posen og i dag får en ingeniør i Shanghai mere i løn end en ingeniør i København. Det er globaliseringen og den er ikke til at stoppe om vi så beskattes 100%. Jeg kan udmærket forstå folk stritter imod da ingen bryder sig om at skulle tjene mindre, men det nytter ikke at skyde budbringeren. Har man reelt levet over evne så skulle man nok hellere være taknemlig for den tid i stedet for at tro man kan bevare sin levestandard gennem højere skatter.

De høje mindstelønninger har narret folk til at tro de ikke behøvede efteruddanne sig, sådan at mange er hængt fast i jobs der traditionelt set er midlertidige eller studiejobs.

Det positive er at det aldrig har været nemmere at tjene ekstra penge som selvstændig da man har et potentielt verdensmarked lige indenfor rækkevidde med tusindvis af kunder indenfor stort set alle tænkelige nicher.

Og for dem der ikke mestrer teknologien så vil personlig service i de kommende år få en rennaisance eftersom danskerne for alvor mister tålmodigheden med den elendige offentlige 'service'.

Der er kort sagt masser af muligheder selvom det ser skidt ud nu og derfor bør man ikke klynke og kræve andres hjælp men udnytte den mulighed som det kan være endelig at have tid til at blive selvstændig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Jensen:
Nedsætter du lønnen falder købekraften og faldende købekraft betyder faldende omsætning som igen betyder fyringer.

Her skal du så lægge den forøgede købekraft som de nyansatte bidrager med til regnestykket - det påvirker positivt til omsætningen og medfører ikke fyringer - tværtimod.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tambou.dk:
Her skal du så lægge den forøgede købekraft som de nyansatte bidrager med til regnestykket - det påvirker positivt til omsætningen og medfører ikke fyringer - tværtimod.

Det kræver jo så, at der faktisk sker en ansættelse når lønningerne falder og som artiklen også nævner så vil det ikke ske i samme målestoksforhold da andre faktorer vil spille ind, så som jagten på øget effektivisering, øget overskud osv...

Fordi at en virksomhed med 5 ansatte nedsætter lønnen med 2% får jo ikke ejeren til at ansætte en mere!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Jensen:

Tambou.dk:
Her skal du så lægge den forøgede købekraft som de nyansatte bidrager med til regnestykket - det påvirker positivt til omsætningen og medfører ikke fyringer - tværtimod.

Det kræver jo så, at der faktisk sker en ansættelse når lønningerne falder og som artiklen også nævner så vil det ikke ske i samme målestoksforhold da andre faktorer vil spille ind, så som jagten på øget effektivisering, øget overskud osv...

Fordi at en virksomhed med 5 ansatte nedsætter lønnen med 2% får jo ikke ejeren til at ansætte en mere!

der står det omvendte i artiklen det øger konkurrence evne korrekt ikke altid bliver ansat flere men højere løn bliver der slet ikke ansat flere i samme grad

korrekt men de styrker konkurrence evne , da deres vare kan produceres billigere

verden er i krise så nævnes har rigtigt mange levet over evne i samfundet og du glemmer altså vi lever i en international verden mere end nogensinde før

ved lavere kontant hjælp og et mere fleksible løn system op og ned ad og arbejde mere end 37 timer og mindre end 37 timer er en de ting der virkelige kan rykke så vi får femskridt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 6 ud af 15 (145 indlæg)