Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Dagens mand til Kontant DR

Side 3 ud af 18 (171 indlæg)
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 12:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Hans! Tak for din kommentar. Du var min første kunde nogensinde, og jeg var MEGET glad Smile 

Epigenetic: Der er ingen, af de kunder, der var med i programmet, hvor jeg har gjort noget anderledes efter DR er blevet blandet ind i det. Det kan du også læse her: www.mattiasskovhoej.dk/kontant/

At smykkerne ikke har været belagt med guld må jeg kun tage til efterretning. Jeg har selv besøgt fabrikken i Kina, set det guldstøv, som de påstod at bruge til smykkernes belægning, og følte mig egentlig ikke usikker. Det burde jeg så have gjort, og vi er nu igang med at finde en anden leverandør

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:30 | Låst
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Mattias Skovhøj:

Du kan i øvrigt læse min udlægning af historien på denne adresse: www.mattiasskovhoej.dk/kontant/

punkt 1 man får ikke sin velkomst pakke i smykkeklubben  den går på en fejl side god ide at rette  det så man kan læse din forklaring

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:36 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Martin Thorborg:
Så når man driver forretning på den måde, må man leve med at blive udstillet som platugle, for det er jo det man er.

Ja, det kan og skal ikke være anderledes. Jeg kan ikke vurdere, om Mattias Skovhøj er en platugle eller ej (jeg kender hverken ham eller hans forretningsmetoder), men tænker, at der som udgangspunkt ikke er noget at bygge et program på, hvis der ikke er noget at komme efter.

Bevares alle kan lave fejl og et tv-program kan let manipulere med seerne i bedste EB-stil. Men, hvis jeg havde en virksomhed, der fik en tur i mediemøllen, fordi mine kunder ikke kunne gennemskue hverken forretningsmodel eller produkter, ville jeg forsøge at se indad og helt sikkert overveje, om jeg kunne se mig selv og mine kunder i øjnene - eller om mine forretningsmetoder burde tages op til genovervejelse.

Der er virksomheder, som dagligt leverer nyttige og eftertragtede produkter til kunderne. Og så er der virksomheder, hvis produkter er så tvivlsomme, at de skal sælges på "alternative måder", for overhovedet at kunne sælges. Man vælger selv sin forretningsmodel og sine produkter.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 12:49 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Ken Schultz:
Disse kampagner med gaver for abonnementer og gevinstmuligheder for signups er ofte konstrueret på en sådan måde at de lukrerer på at folk er uopmærksomme. Idéen vil nok falde lidt til jorden hvis man fremhævede betingelserne, da det ville give et rigtigt stort frafald.

Hvis man decideret skal narre folk ind i butikken så er der jo et eller andet ved produktet der ikke er ok. 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:51 | Låst

Jesper Hansen:
Det er et stort problem, når ting bliver designet til at forvirre og snyde forbrugeren. Men forbruger burde også være mere kritisk overfor sådanne tilbud. Kontant ville da score mange flere point, hvis de lavede et program om hvordan sådan noget fungerer på nettet, og om det er lovligt, men pisse irreterende, og hvad forbrugeren skal være opmærksom på. 

Jeg er 100 % enig med Jesper her.

Jeg ser ikke ret tit Kontant, da jeg synes, det er totalt pinligt, men kaster mig jævnligt og med fornøjelse over både Liebhaverne, Sporløst etc. etc.
Men jeg er da fuldstændig klar over, at jeg bliver snyd og manipuleret, så vandet driver. De kan ikke lave sådan et program uden at have en rigtig god case, og da der er alt for få gode cases, laver de dem bare selv...

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:54 | Låst

Kim Hjortholm:

Ken Schultz:
Disse kampagner med gaver for abonnementer og gevinstmuligheder for signups er ofte konstrueret på en sådan måde at de lukrerer på at folk er uopmærksomme. Idéen vil nok falde lidt til jorden hvis man fremhævede betingelserne, da det ville give et rigtigt stort frafald.

Hvis man decideret skal narre folk ind i butikken så er der jo et eller andet ved produktet der ikke er ok. 

Ja, det er tit både markedsføringmetoden og produktet det er galt med. Formålet er jo at maksimere fortjenesten.

Mvh. Ken

Fra Svendborg
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:30 | Låst

Jesper Nerløe:
Der er virksomheder, som dagligt leverer nyttige og eftertragtede produkter til kunderne. Og så er der virksomheder, hvis produkter er så tvivlsomme, at de skal sælges på "alternative måder", for overhovedet at kunne sælges. Man vælger selv sin forretningsmodel og sine produkter.

Det er bare ærgerligt at dem som sælger tvivlsomme produkter på "alternative måder" sikkert også ødelægger en del handel for dem som vil drive en hæderlig internet forretning og så giver det internet handel et dårligt ry.

Fra Værløse
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:32 | Låst
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 11 person

Tager sgu forbrugernes parti i denne sag. Har ikke meget respekt for sådan typer forretninger. Han udnytter uden tvivl at kunderne ikke er opmærksomme og ikke lige læser alt med småt. Synes sgu også det er en kedelig udvikling, hvis man er tvunget til at læse alt med småt. Det burde da ikke være for meget at forlange at man kan stole på virksomhederne og grundigt informeret. Der er jo ingen tvivl om at Mattias Skovhøj på ingen måde har rent mel i posen. Det er jo tydeligt at han vidste at de øreringe ikke var belagt med guld. Han var på ingen måde overrasket og han har ikke et papir, på at de er guldbelagt. 

Jeg modtager selv tonsvis af spam hver dag og det er pisse irriterende. Jeg var i en alder af 14-15 år hvor jeg selv begyndte at tilmelde mig en masse konkurrencer, i håbet om at vinde. Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal straffes i så tidlig en alder, fordi jeg ikke har læst betingelserne. 

Mattias du er udmærket klar over at du driver en forretning, hvor du så vidt muligt prøver at skjule det månedlige gebyr på 195. Hvorfor er det du ikke bare skriver det på forsiden i toppen, for at gøre det klart for kunderne hvad de går ind til?

Der jo virkelig ingen tvivl om at du driver forretning, hvor du prøver at udnytte kundernes naivitet. Det kan så godt være du har loven på din side og de rent faktisk har tilmeldt sig en konkurrence, som giver dig tilladelse. Jeg ville bare ikke personligt kunne stå inden for det. 

Det kan godt være at Kontant, har redigeret det således at det virker værre end det er, men konklusionen er den samme. Jeg synes personligt at denne negative omtale er fortjent og jeg håber du har lært af det.

Første Affiliate side http://www.skotrends.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:47 | Låst
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Frederik:
hvor du så vidt muligt prøver at skjule det månedlige gebyr på 195. Hvorfor er det du ikke bare skriver det på forsiden i toppen, for at gøre det klart for kunderne hvad de går ind til?

For det første, så skriver han det altså på forsiden. Ikke øverst, men heller ikke nederst med pygmæskrift. Jeg kan ikke sige, om Mattias har været i god tro i denne sag, men det er ikke usandsynligt. Han erkender dog i interviewet, at det kan være en god idé at gøre det tydeligere, så dit ønske om, at han har lært noget, ser jo ud til at gå i opfyldelse.

For det andet, så tror jeg, at årsagen til den ikke alt for tydelige markering handler om, at han har en strategi om at sælge sin klub på drømmen om skønhed frem for på en lav pris. I enhver markedsføring vil man fremhæve de ting, som man ønsker at sælge varen på.

Jeg sidder selv og arbejder med et salgsark, hvor priserne kommer til at fremgå med ca. 8 pkt skrift på sidens nederste femtedel. Arket koncentrerer sig om kundens fordele ved at købe, fordi jeg ønsker at kunden erkender sit behov, før han fordyber sig i prisen. Det kan jeg ikke se noget galt i.

Hvad smykkeklubben angår har jeg ikke nærstuderet siden, så jeg har ikke grundlag for at vurdere, om der er oplyst sagligt om prisen - men ud fra det, vi så i indslaget, synes jeg faktisk at det så meget tilforladeligt ud.

Selvfølgelig skal du altid læse betingelserne - uanset skriftstørrelsen.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:54 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil ikke tage stilling i Mathias' sag, da jeg ikke så udsendelsen. Jeg fatter dog ikke, generelt set, hvorfor virksomheder vil have kunder, som ikke aner hvad de siger ja og nej til gennem konkurrencer. Hvor fedt er det at have bygget sin virksomhed op og have en masse gode kunder og så ende med en masse utilfredse kunder, som bare vil vinde et eller andet åndssvagt (ja, jeg var lige ved at tilmelde mig en konkurrence via Facebook, hvor jeg kunne vinde en Volvo i en måned - godt jeg liiige fik læst betingelserne!). Det er vel ingen hemmelighed at viral markedsføring er en god idé men at man også får smæk, hvis man træder udenfor.

Held og lykke fremover, Mathias. Så længe du kan se dig selv i øjnene, er det bare op på hesten igen, men husk lige at kigge indad for at checke, om der er noget, der ikke helt er toptunet og som kan være ødelæggende igen.

Michael

Side 3 ud af 18 (171 indlæg)