|
Jeg har læst at der i 2010 blev omsat for 125 milliarder dollars i MLM af 75 millioner mennesker eller distributører. Er de bare dumme allesammen, eller tjener de virkelig penge ved at anbefale gode produkter til andre? |
Allan I:Det har aldrig været nogen hemmelighed, at MLM firmaer sender penge OPAD i strukturen.
Til gengæld er det åbenbart en DYB HEMMELIGHED, at det gør ALLE ANDRE FIRMAER også!
Det er absolut ingen hemmelighed at andre firmaer betaler penge til deres leverandør, jeg håber ikke du læser andet i mit indlæg. Jeg forstår faktisk overhovedet ikke hvorfor du skriver det til mig. Trådstarter prøvede at give indtryk at det ikke er dem i toppen der tjener mest, og jeg spurgte til eksempler på udbetalingsstrukturer hvor det er de nederste der tjener mest.
Det er netop som du siger helt almindeligt, og det er derfor jeg spørger trådstarter om ikke det også er almindeligt indenfor MLM.
Den her diskussion er faktisk et godt eksempel på hvorfor MLM har så dårligt et rygte, nemlig fordi trådstarter prøver at give indtrykket af at det ikke er toppen der i snit tjener klart mest, ved at nævne et eksempel på a han kender nogen under ham som tjener mere. Trådstarter små historier er fuldstændigt ligegyldige i den store sammenhæng. Men MLM er ofte præget af den slags, og det er med til at tænde en del folks alarmlamper, når man på den måde prøver at manipulere så åbenlyst med folk.
I stedet for at skrive en historie om at han kender nogen under ham som tjener mere, burde man helt åbent i stedet for at skrive at JA de øverste belønnes, ligesom alle andre steder. Det er langt mere troværdigt. Men det med troværdighed er der bare så få MLM´ere der forstår (kan jeg se på de utallige dårlige forsvar af konceptet herinde).
Bliv gratis medlem