Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du modstander af mlm ?

Side 3 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Folmand:
Nej det er vi ikke, for i MLM der er sælgeren som oftest blevet "forført" til selv at smide en startinvestering, og denne investering er tabt + det går op for dem, at de er holdt for nar, hvis ikke de får nogle andre ind i konceptet. 

Jeg har OPRETTET mig som kunde/forhandler for at kunne købe ind til engros-pris. Hvis du mener det er at blive holdt for nar, så taler vi nok ikke helt samme sprog. 

Jeg kan samtidig tilbyde venner, familie, kollegaer mv. at købe professionelle produkter til engros-pris.

Dermed føler jeg ikke, at jeg holder nogen for nar - eller skal "lokke" andre ind i konceptet. 

At jeg så tjener lidt provision hver gang mine kunder handler kan jeg godt leve med (også selvom nogen af dem er venner eller familie) - for jeg har jo stadig skaffet dem billigere varer og i en bedre kvalitet, end dem de købte førhen. 

Folmand:
BTW - jeg er også træt af at se MLM tråde her på Amino. Sjovt nok handler det AAAAAAAAALTID om at forsvare konceptet. Og hvis det altid er nødvendigt, så er der jo nok noget om snakken. 

Kan det skyldes - at der aaaaaaaltid er nogen der skal hagle ned på konceptet uden at have sat sig 100% ind i det? Wink

I et af de første indlæg her - får vi fx først at vide, at konceptet ikke holder i et markedsperspektiv - og lige bagefter fortæller personen så, at han ikke er 100% inde i konceptet.

Man undres jo så over, hvad vurderingen om markedsperspektiv bygger på - og derfor føler man også nogen gange trang til at forklare, hvordan tingene reelt hænger sammen, når nu man kan se, at tingene er taget ud af kontekst, eller er decideret faktuelt forkerte. 

Det er der vel ikke noget mærkeligt i?

Edit: Jeg benytter lige lejligheden til at linke til mit tidligere indlæg som forklarer dette endnu bedre: http://www.amino.dk/forums/t/171801.aspx 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:11
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Sasa,

Sasa Kovacevic:
Set fra et markedsperspektiv, så holder MLM ikke

Du følger ikke godt nok med Forever Living Product m.f er stiftet for mange år siden! Find selv ud af hvor mange!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 8 person

Hej Lone,

Lone Ginnerup:
Hvad er dit ærinde med dit indlæg?

Hvad er dit ærinde med at spørge?

Markedsføring af en køreskole?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:41
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

Er du modstander af mlm ?  er du det Keld ?

hvorfor laver i hele tiden de debattere omkring modstander

det ligner meget en kopi af de sidste 100 mlm tråden i er gode nok , selv om i både skriver i er gode nok og ikke  for i opretter jo netop fordi i ikke tror 100% på det , men i er gode nok og til sidste efter 100 tråden samme så tror man det omvendte

jeg er forvirret hvorfor , men det er godt til at holde gang debatterne at man ikke lige forstår hvorfor

He he .. Nej modstander det er nok det sidste jeg er. 

Måske ligner det mange andre tråde men som regel starter det ved en hel anden overskrift og så kommer det som bibemærkning fra enkelte personer. 

Hvorfor ikke få skellet ud af skabet og så få det begravet en gang for alle... 

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 00:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Selvom du kender nogen under dig som tjener mere end dig, er det stadig et faktum at de fleste MLM-firmaer har en udbetalingsstruktur der sender penge opad i pyramiden. Det betyder ikke at der ikke vil være tilfælde hvor folk længere nede tjener bedre en folk længere oppe, men det betyder at matematisk er der flere i toppen der tjener godt, når man ser på de fleste udbetalingsstrukturer, er det ikke korrekt?

Jo Thomas det er rigtig at hvis jeg fx starter 10 personer op så vil jeg tjene på deres opsætning. Set ud fra dem er jeg i toppen men hvis en af de 10 starter 20 personer op så vil han tjene mere end mig.

Noget af forskellen ligger også i at dem der starter først også har været i gang længst tid. Jo længere tid du har arbejdet jo mere omsætning har du mulighed for at generere.

Det er klart at ham der starter i morgen først begynder i morgen og derfor ikke kan nå at opbygge så stor team som ham der startede for et år siden.

Den regel gælder også i alm erhverv. En lærling starter heller ikke med svende løn.  

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:13

Thomas Frost:

Keld_J:
A: Fakta: Jeg kender flere under mig som tjenere mere end mig...  

Selvom du kender nogen under dig som tjener mere end dig, er det stadig et faktum at de fleste MLM-firmaer har en udbetalingsstruktur der sender penge opad i pyramiden. Det betyder ikke at der ikke vil være tilfælde hvor folk længere nede tjener bedre en folk længere oppe, men det betyder at matematisk er der flere i toppen der tjener godt, når man ser på de fleste udbetalingsstrukturer, er det ikke korrekt?

Uden at skulle forsvare MLM, så sker præcist det samme i alle andre virksomheder... Adm. Direktør tjener langt mere end den almene mand på gulvet. Og det er også ham, som får den største bonus, når firmaet går godt...

Så MLM er på den front ik anderledes end alle andre firmaer... Pengene går altid mod toppen...

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 00:17

Lone Ginnerup:
Hvad er dit ærinde med dit indlæg?

Lone jeg er glad for du spørger... 

Jeg havde en snak med en mand på ca. 40 år til en fest. Jeg kendte ikke personen men vi sad over for hinanden og snakken gik om løst og fast. På et tidspunkt spurgte han hvad jeg lavede og jeg fortalte arbejde med at opbygge et team af målrettet personer som ønskede at ændre deres hverdag gennem et multi level marketing firma. 

Så gik han helt i baglås.. Jeg skulle aldeles ikke forsøge at lokke ham til at arbejde med mlm og han aldrig nogen sinde skulle arbejde med den slags. Det kunne jeg godt droppe det med at lokke folk til sådan en familie fest og så snart maden var overstået vil han finde et andet sted at sidde.

Derfor.. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:22
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Keld_J:

Mikael christiansen:

Er du modstander af mlm ?  er du det Keld ?

hvorfor laver i hele tiden de debattere omkring modstander

det ligner meget en kopi af de sidste 100 mlm tråden i er gode nok , selv om i både skriver i er gode nok og ikke  for i opretter jo netop fordi i ikke tror 100% på det , men i er gode nok og til sidste efter 100 tråden samme så tror man det omvendte

jeg er forvirret hvorfor , men det er godt til at holde gang debatterne at man ikke lige forstår hvorfor

He he .. Nej modstander det er nok det sidste jeg er. 

Måske ligner det mange andre tråde men som regel starter det ved en hel anden overskrift og så kommer det som bibemærkning fra enkelte personer. 

Hvorfor ikke få skellet ud af skabet og så få det begravet en gang for alle... 

altså så må jeg også gøre ligesom jer ingen strippere uden en polterabend og så vild gommen efter en at man ikke må tage hans kone , ja vi kan alle begynde at klage over dit og dat .

i må mere til at tro på jer selv , for vi iværksættere er nogle som ikke giver så let op i modgang for der kommer tit efterfølgende en stor medgang

en bruger opretter en tråd , der lover lidt for meget og bliver en lang lang tråd der ødelægger lidt mlm ry , men husk det er ikke jeres mlm forretninger i tager det alt for personlige

nå men vis ikke er modstander så forstår jeg ikke helt trådens formål overskriften er du modstander af MLM , for der stod ikke direkte i tråden om du er modstander eller ej , men målet men tråden er nok forfejlet , det i skal koncentrerer jer om er jeres produkter og ikke jeres koncept som helhed i skal forsvar i siger i jo netop ved at forsvar og forsvar at i behøver et klap på skuldren i er gode nok , jeg ser bare ingen  andre koncepter her på amino.dk der behøver opretter forsvars tråde

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 00:47

Mikael christiansen:
ser bare ingen  andre koncepter her på amino.dk der behøver opretter forsvars tråde

Nej det har du helt ret i Mikael... Men husk der skal 2 til tango.. 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 04:03
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Keld_J:
Jo Thomas det er rigtig at hvis jeg fx starter 10 personer op så vil jeg tjene på deres opsætning. Set ud fra dem er jeg i toppen men hvis en af de 10 starter 20 personer op så vil han tjene mere end mig.

Forskellen fra andre brancher og pyrami.. jeg mener mlm-branchen er, at formålet, hvis man skal være helt ærligt, ikke er at sælge reelle produkter men at erhverve nye medlemmer under sig. Som du så helt klart viser med ovenstående udtalelse.

"Tænk bare.. hvis du erhverver 6 nye medlemmer under dig og de erhverver 6 hver under sig, som så erhverver 6 hver under sig..... blablabla... badabing... du kommer til at tjene kassen!!!"

Billede fra Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pyramid_scheme.svg

Hvilken level er du på? :)

Kommer snart...

Side 3 ud af 11 (106 indlæg)