Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate DM 2012 - Først til 50.000kr

Side 8 ud af 57 (563 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Nordahl-Pedersen (www.janniknp.dk):

Må jeg være med i denne 50.000 konkurrence??

Jeg vil godt deltage med en facebook applikation.

Jannik jeg tror ikke du forstår, det skal være dit eget domæne ikke en applikation!

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

En applikation kører gennem mit domæne, og det ligger også på mit domæne.

Men det er i orden.

Affiliate hjemmeside only... Selvom apps med affiliate indtjening også kunne høre ind derunder :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver fedt! Glæder mig til at komme igang med Fiskeverden.dk. Har en god plan, så nu skal der bare noget indhold på bordet.

Held og lykke til alle deltagerne. :-)

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes også, at det er en fed konkurrence, men Mikael har nu en pointe, men denne pointe kunne også være inddraget i den gamle konkurrence.

Det er godt købmandskab at indregne ens egen arbejdskraft i ens firma. Hvis jeg sidder om aftenen og bruger masser af timer på en ny hjemmeside til mig selv og linkbuilding, så tager jeg det løsligt med i mine beregninger, uagtet det var sjot at lave eller ej, og uagtet jeg ikke koster mere.

1) I den gamle kunkurrence kan det hypotetisk være, at vinderen har haft en lavere timeløn end den, der kom på andenpladsen. Derved tjente ham på andenpladsen reelt mere - i al fald på kort sigt og i mit regneark.

2) I den nye konkurrencekan det være, at en kan have en højere timeløn i sit firma/arbejde ved at outsource de nemme og tidskrævende ting i konkurrencen, men derved får konkurrencesiden en større omkostning. Paradokset er derved lidt ligesom i den gamle konkurrence.

Men nu er det en konkurrence, så dem med de længste ben, den mindste mave og de fleste daglige trænningstimer vinder. Den anden, som kommer på andenpladsen, fordi han tjener mere på at arbejde i Bilka end på at træne og eventuelt vinde, kommer på andenpladsen.

Altså, for mig på sidelinien (og antageligt også Mikael) kunne det allligevel være interessant, hvis omkostningerne til oursourcing blev noteret (i en note), selvom præmis for konkurrencen forbliver uændret. Det ville jo blive lidt "unuanceret", hvis en SEO-ekspert taber, på trods af den gode ide og de gode evner, fordi han også skal passe sine andre opgaver, og derved reelt fik en samlet større ROI på konkurrencesiden?

Som iværksættere her på Amino er det også en væsentlig faktor, synes jeg.

Men altså blot et beskedent forslag her fra Bangkok.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Angående reglerne, så som jeg forstår det så er det stadig en videreløber af sidste års 'Niche side duel' som igen var inspireret af Smartpassiveincome.com Pat's niche site duel.

Nu er affiliate jo mange ting og personligt er jeg meget misundelig på affiliates som Jannick der lige strikker en app sammen og scorer kassen :-D, men nu er det lavet sådan for at have nogenlunde samme udgangspunkt. Ellers ville ppc affiliates med store budgetter jo bare tromle igennem.

Angående at regne timeløn ind, så giver det ikke mening, da det er svært at udregne timeløn når man har med passiv indkomst at gøre.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er vi ikke enige om at hele målet med denne konkurrence er at vi ender op med nogle super fede sider, som tjener penge til os måned efter måned? Om den ene så bruger mere tid end den anden, er ikke så vigtigt.. det er vel bare lidt for sjov..

personligt kommer jeg ikke til at lægge fx 20 timer i projektet, da jeg også har fuldtidsarbejde, og læser HD, men så er det fede jo at muligheden for at outsource er der..

Tilgengæld vil det bliver svært at medregne vores tidsforbrug, med mindre man fx fastsætter et fast timebeløb. Fx 100 kr. el. lignende..

Jeg har forresten sendt en besked til dig Halfdan Timm, håber at jeg må være med i konkurrencen :)

Mvh Tobias.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobias:

Er vi ikke enige om at hele målet med denne konkurrence er at vi ender op med nogle super fede sider, som tjener penge til os måned efter måned? Om den ene så bruger mere tid end den anden, er ikke så vigtigt.. det er vel bare lidt for sjov..

personligt kommer jeg ikke til at lægge fx 20 timer i projektet, da jeg også har fuldtidsarbejde, og læser HD, men så er det fede jo at muligheden for at outsource er der..

Tilgengæld vil det bliver svært at medregne vores tidsforbrug, med mindre man fx fastsætter et fast timebeløb. Fx 100 kr. el. lignende..

Jeg har forresten sendt en besked til dig Halfdan Timm, håber at jeg må være med i konkurrencen :)

Mvh Tobias.

Det jo det. Min side fra sidste konkurrence giver mig ca. 1500 kroner/md, og har ikke rørt den siden rigtigt. Det er bare en kæmpe motivations faktor at være med i konkurrencen, og enormt lærerigt at deltage i vores interne diskussioner. Mega win!

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tobias:

Er vi ikke enige om at hele målet med denne konkurrence er at vi ender op med nogle super fede sider, som tjener penge til os måned efter måned? Om den ene så bruger mere tid end den anden, er ikke så vigtigt.. det er vel bare lidt for sjov..

personligt kommer jeg ikke til at lægge fx 20 timer i projektet, da jeg også har fuldtidsarbejde, og læser HD, men så er det fede jo at muligheden for at outsource er der..

Tilgengæld vil det bliver svært at medregne vores tidsforbrug, med mindre man fx fastsætter et fast timebeløb. Fx 100 kr. el. lignende..

Lige præcis, Tobias! 

Grunden til at jeg gerne vil være med denne gang i modsætning til sidste gang er

  1. at man må outsource. Jeg har ikke tid til at gøre alting selv og er heller ikke den bedste til at gøre alle ting. 
  2. at fokus denne gang er mere på resultatet end på processen. Jeg har ikke planer om at dele en masse med facebook gruppen osv. Det her køres mere som en almindelig forretning.
  3. at målet er lidt længere fremme og lidt mere langsigtet. Sidst var det en spurt, og vindersiden tog nogle mildest talt kortsigtede og vilde chancer for at nå først i mål. Denne gang bliver det måske lidt anderledes.

Jeg tror og håber at mange deltagere i konkurrencen denne gang går med for at bygge et langsigtet og godt website, som de alligevel ville have bygget. Med andre ord tror jeg at konkurrencen denne gang bliver een man kan lære meget mere af at følge.

Man kan så debattere om hvordan udgifterne bør regnes med, men det kan aldrig blive 100% fair alligevel, så jeg synes det er fint nok at man bare skal liste sine eksterne udgifter til outsourcing osv. Det kan i sig selv være spændende at følge hvem der gør hvor meget selv osv.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Mikael christiansen:

ja så har den arbejdet mere end den som ikke har arbejdet med opgaven , men som jeg forstår på dig , så betyder tid intet for dig , da  det er en fiktiv ting om man bruger 24 timer i døgnet eller ½ time er det samme for dig ,

der må du altså lære at forstå verden er sådan tid er penge og sådan er det bare , men nu kender jeg ikke grunden du mener tid er gratis , så der mangler du lige en forklaring på det syns punkt for det forstår jeg overhovedet ikke

jeg syens det er en spændende konkurrence hvem der vinder , men tid er bare penge , jeg opdaget bare det citat i teksten og kommenteret det , men ellers en fed konkurrence

Jeg ved skam godt at tid er penge - hvis man er timelønnet. Du betaler vel ikke dig selv for at lave dine egne sider, gør du? Selv betaler jeg ikke løn til mig selv, for at lave side til mit nyeste projekt. Det er pengene der tjenes på det bagefter som tæller. En konkurrence der går ud på at skabe et overskud på 50k, er et fedt initiativ, og bestemt ikke "gratis arbejde". Der er et eller andet i denne sammenhæng du ikke helt har fået med, men pyt med det.

ingen betaler sig selv det er vi enig om , men tid er penge , jeg synes dog en fed konkurrence

når der står beskrevet det med der beregnes man skal minus vis køber noget , jeg er ens eget arbejdes altså også noget skal værdi stille , lige nu er det der knokler meste , men måske ikke tjener noget som helst i time eller det er super seo ekspert der vinder i alt vis jeg mener jeg ikke er det samme værd til den opgave er det bedst , jeg ligger opgaven ud til en anden så jeg opnår den bedste timeløn , derved er det bedste der vinder med største overskud beregnet hvad der er brugt i timer og arbejdes løn

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt i laver en ny omgang.

Næste år kunne jeg sagtens se en fra mit team som deltager, hvis den blev et udtryk for, hvem der personligt besad de bedste kundskaber indenfor affiliate marketing.

Det jeg synes er yber cool, er at i lærer af hinanden under konkurrencen og skaber kontakter, fællesskab og endda venskaber.

Det mindre cool, er de meget fleksible regler, der fra day one giver unfair fordele.

Til næste år, så overvej meget gerne om følgende punkter ikke kunne være interessante at få med i reglerne:

- Alle domains må først registreres på første konkurrence dag.
- Der må ikke købes tekst content, der må ikke købes linkbuilding og der må ikke 301 redirectes.
- Naturligvis ingen sem eller anden købt trafik
- Tema må ikke være nært beslægtet med er site ejeren allerede har succes med.

På nuværende tidspunkt kunne jeg jo teoretisk beslutte mig for at vinde konkurrencen og så sætte Kr. 100.000 af til det + en fra mit team.

Så tænker i sikkert med det samme "Jamen så gør da det pisse irriterende og bagkloge et eller andet jonas nar noget"

Det jeg vil frem til er, at konkurrencen på den måde den er strikket sammen nu, mere bliver et udtryk for, hvem der er dygtig OG har flest ledige ressourcer / penge. (+ får lov til at deltage med et gammelt domain med et felt de allerede har indgående viden omkring)

Nu handler det ikke om min mening og hvor forkerte reglerne er, jeg synes det er rigtig rigtig fedt i laver en konkurrence igen. Men til næste gang (for jeg vil faktisk meget gerne være med, så jeg kan lære en masse nyt) overvej om noget af det kunne være spændende at få med i reglerne.

-Og igen, det er bare rigtig fedt at i gider bruge tiden på det - det bliver yderst spændende at følge.



17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 8 ud af 57 (563 indlæg)