Det kommer jo an på din avance, hvad du kan tillade dig at give. På e-bøger og andre immaterielle ting er det ikke unormalt med en provision på 30-40 pct. På EDB-hardware osv., hvor avancen typisk er lav, er provisionen således også meget lavere.
Se på hvad andre udbydere på markedet giver. Jo flere procent du giver, jo mere attraktivt vil det jo også være at linke til dig fremfor dine konkurrenter.
Det behøver dog ikke kun at være provisionssatsen, der er afgørende. F.eks. er annoncørens hjemmesides konverteringsrate super vigtig, da du jo som partner gerne vil have så meget ud af dine klik som muligt.
Grunden er vi sælger webhosting, og vi vil gerne sprede vores navn og produkter, og vi har regnet sammen, at vi kan lige klare at give 10% af det fulde beløb til affiliate folk, og så ville jeg bare høre om det var for meget, eller for lidt eller hvad det er.
Venlig Hilsen Lucas Rolff
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg kan ikke lige på stående fod huske de præcise satser, men jeg kan nemt få 200 kr. for at sende en kunde til en af jeres konkurrenter. Hertil er at disse allerede har et navn, bruger andre former for markedsføring, så derfor er deres konverteringsrate muligvis højere. Nu ved jeg ikke hvor meget hosting koster hos her.
Er de 10 pct. af levetidsværdien af kunden? I så fald vil jeg mene det er ganske fair.