Problemet er lige præcis her, at vores webhoteller har en fast pris, men alle VPS'er vi sælger er lige fra 129kr og op, det kommer helt an på hvordan man konfigurere dem.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg vil råde dig til at vente med affiliate program indtil du har en god ide om din konverteringsrate. Der er masser af konkurrenter der giver omkring 200-300 kr pr. bruger (Surftown, UnoEuro, One.com) og som derudover sandsynligvis konverterer bedre end dig, da de har et større brand. Når du kender din konverteringsrate og har arbejdet med at få den op, kan du nemt regne på hvor meget du skal give for at matche konkurrenternes EPC (earning per click), som i sidst ende er det som tæller for affiliaten. EPC på webhoteller er ganske høj, jeg tjekkede lige stats og ser mellem 8-20 kr i snit.
Jeg takker for dit råd, men lige nu skal vi have nogle kunder, og google adwords ser ud til ikke at give noget overhovedet (for at komme på side 1, har google adwords estimeret 24.5kr per klik før vi kommer det).
Og vi kan ikke rigtig finde andre alternativer der er relativt billigt
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Hvis I ikke har råd til at give dette pr. klik, men jeres konkurrenter har (der er jo også udgifter til affiliate-bureauet), så skal I måske få tunet noget andet. Sat priserne op, arbejdet med konverteringsraten, arbejdet med kundens levetid eller noget fjerde. For ellers vil I næppe få succes med jeres affiliate-program. Tag det som et konstruktivt råd.
Det kan også være at I skal leve med ikke at have overskud på nye kunder her i starten, men satse på at det bliver rentabelt i længden.
Og så er det jo værd at huske på at Amino er et glimrende sted at reklamere. Meebox.net har jo fx været meget aktive herinde med gode tilbud og er sikker på det betaler sig for dem nu, selvom de nærmest gav gratis hosting væk i begyndelsen.
Nu hvor du er plus medlem er det da bare at oprette en god tråd i 'Jeg har et godt tilbud til dig'. Prisen på det billigste webhotel er i hvert fald konkurrence dygtig og jeres hjemmeside er troværdig. Dog vil jeg komme med det forslag at målrette siden mere mod det danske marked. Der er engelske navne på webhotellerne, samt et udenlandsk navn med .net domæne. Personligt har jeg ingen problemer med udenlandsk hosting og bruger selv flere, men jeg tror mange danskere er tryggest ved en 100% dansk løsning. Når det gælder affiliate marketing så er det nok tit en hønen eller ægget problemstilling. I vil gerne give en god kommission men så skal der først kunder i butikken, men der kommer ikke kunder i butikken (fra affiliates) før der er en god kommission. Hvis ikke I allerede har gjort det, så tag en snak med Partner-Ads, som vist nok er gratis at starte op på. Jeg er sikker på I kan få nogle gode råd med på vejen derfra.