Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Googles næste Penguin Update bliver blodig

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg har været overbevist i adskillige år om, at brugeradfærd bliver det primære grundlag for søgemaskineplaceringer.

Hangtime, pages per visit, repeat visitors osv var bare starten. Google har al den information de skal bruge i Analytics, hvorfor dog ikke gøre brug af den? I Analytics går de endda helt ned og analyserer brugeradfærden på de indgående links.

Jeg er overbevist om at det (på et tidspunkt?) bliver brugt til at evaluere linkets værdi. Glem trust, authority-sites og alt det der. Hvis brugeradfærden fra et indgående link er positivt, så er det et godt link. Er der ingen trafik, eller er brugeradfærden ringe, så er det et dårligt/irrelevant link.

Ovenstående metodik vil eliminere 99% af al nuværende link manipulation fra footerlinks, splogs osv.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:29

Anders Saugstrup:
Det må være en befriende følelse at være helt sikker på fremtiden! :-)

Hvorfor er du så bekymret Anders? Google er jo ikke ude på at slagte sider der lakker en form for kvalitet?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 12:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som jeg ser det er problemet også at Google nærmest er et defacto monopol. Det vil sige at man som webmaster er prisgivet Google's luner. Er der nogle som arbejder systematisk med at skabe andre trafikkilider end Google?

Jeg kigger personligt meget på hvor trafikken kommer fra. Kommer al trafikken fra Google tænker jeg seriøst over om det er muligt at få trafik fra andre kilder og omvendt hvis der ikke kommer ret meget trafik fra Google overvejer jeg om der kan hentes mere trafik fra Google. Det er farligt at putte alle æg i en kurv men lige nu virker det som om der ikke er andre muligheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:17

Hej Anders

Hvis man egentligt tager alle Matts/Googles udtalelser i en pose og forsøger at opsummere alle opdateringerne, så vil budskabet være relativ simpelt.

Få bedre indhold, bliv et trustet site.

De, som skal være bange, er nok de webmastere, som lever i gråzonen eller lige på kanten

En af de ting, som jeg blandt andet har skrevet i min bog, er netop omkring de uartige drenge i branchen.

Det er lige fra dem, som hacker sig ind i hjemmeside, stadig laver skjulte sider, overspammer nettet mm. Det er jo primært dem, som vil og burde blive ramt i første omgang.

Dernæst går det udover dem, som virkelig har dårligt kvalitet på siden, f.eks. ved at have duplicate Title Tags, fordi de f.eks. ikke har gjort noget noget ved det overhovedet - de sider vil også blive påvirket.

Få bedre indhold bliver mere og mere almen viden, jo mere folk råber højt om det.

Bliv et trustet site - det er så lidt mere indviklet end som så. Hvordan gør man det? For at blive et trustet site, så kræver det jo blandt andet, at et andet trustet site linker til dig. Så gælder det om at komme ud over stepperne og få links fra relevante og stærke sider.

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 14:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har tit tænkt på, Hvordan SEO konsulenter forholder sig overfor kunden, hvis deres optimering pludseligt bliver anset som negativt af Google? Ingen aner jo, hvad Google finder på i morgen og hvordan det kommer til at influere på ens website og det må da være en smule mærkeligt at levere en service som man ikke rigtigt ved, hvor længe fungerer.

Forstået på den måde at hvis et firma betaler 100.000 kr for white-hat SEO og det fungerer fint i et par måneder, for derefter at blive slagtet ned af en pingvin som ingen har kunnet forudse - hvad sker der så? Må kunden så hive endnu 100.000 kr op af foret og starte forfra? Har SEO konsulenter en klausul i deres kontrakt, hvor der står at de ikke garanterer optimeringen har nogen vedvarende effekt? Eller, hvordan fungerer det - af ren nysgerrighed?

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:16

larsholmgaard.dk:
Må kunden så hive endnu 100.000 kr op af foret og starte forfra? Har SEO konsulenter en klausul i deres kontrakt, hvor der står at de ikke garanterer optimeringen har nogen vedvarende effekt? Eller, hvordan fungerer det - af ren nysgerrighed?

Jeg mig selv lover ikke kunden noget. Jeg sætter en målsætning og mig og kunden. Det fungere fint.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:18

larsholmgaard.dk:
Jeg har tit tænkt på, Hvordan SEO konsulenter forholder sig overfor kunden, hvis deres optimering pludseligt bliver anset som negativt af Google?

Mit bud, som en person, der kun sælger SEO hist og her til venners venner: Så er det 10(0).000kr mere op ad lommen.

Jeg tvivler stærkt på at diverse SEO-konsulenter har en klausul, der nævner noget om den langvarige effekt af deres arbejde. Hverken den ene eller den anden vej. Derfor er det også kun endnu vigtigere at sørge for at checke op på de personer, man overveje at få til at hjælpe sig - at Google dem, og også besøge mere end side 1, at spørge rundt omkring blandt venner og bekendte i miljøet og så videre for at undgå en for billig person, der smadrer Fiverr-links afsted som den eneste linkbuilding (virker fint til en varieret profil fra tid til anden).

Du har ret i, at ingen aner, hvad der sker i morgen, eller når næste penguin rammer. Det er en af charmerne ved SEO - dagens vindere er morgendagens tabere. Og så må man tage opturene med nedturene og håbe på, man har valgt den rette person til arbejdet. 

Men et meget interessant spørgsmål - Jeg ser også meget gerne svar fra andre og større SEO'ere her i tråden til det spørgsmål! :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 14:29

Tak for hurtig feedback. Og ja, jeg er selvfølgelig helt med på at der er stor forskel på kvaliteten af seo. Jeg har aldrig gået efter de risikable, men hurtige resultater. Men, hvis nu et velrenommeret seo firma har ydet den optimering som i vid udstrækning anbefales i branchen og som har været helt fjong og 'godkendt' og det så pludseligt skifter værdi hos Google som fx. da pingvinen kurede hen over serp-isen - hvad gør de så når kunden ringer og spørger, hvorfor deres ranking er røget voldsomt ned? Peger på Google og siger 'det var ikke min skyld'?

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:34

@Lars

Nu har jeg aldrig været udsat for det. Men jeg ville da tro man gør alt hvad man kan for at finde fejlen og køre det godt igen.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:39

Uh.. det bliver spændende at se om det vender op og ned på søgeresultaterne :)

:: HDMI kabel ::

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)