Pointen er at Google tidligere har meldt best practice ud, og den er nu modsat noget du kan blive straffet for. Du hiver en enkelt overordnet ting ud og kommenterer på, men faktum er at ting som Google tidligere meldte ud var ok, nu kan bliver straffet. Derfor er Saugstrups kommentar valid. Selvom man følger de forskellige best practices og retningslinjer nu, er man ikke sikker på ikke at bliver straffet senere. Jeg kan komme med et andet lille eksempel Halfdan Timm bragte op på Google+. Et site der laver virkelig kvalitetsindhold er blevet sat som kilde på Wikipedia med en ankertekst. Der er MASSER af sites der scraper Wikipedia inkl. links. Dvs. denne side som kun laver højt indhold er blevet straffet, og det er muligvis fordi de nu har flere tusinde ens ankertekster til deres site. De producerer højt indhold og er endda med link fra Wiki fordi de er trustede, men bliver altså straffet. Kan du se pointen? |
Jimi Hove:Jeg skriver i mine kontrakter at jeg ikke kan holdes ansvarlig for hvad Google har tænkt sig. Og det er sandheden for os alle der arbejder med seo.
Lige præcis min pointe og jeg er helt enig. Tak for feedback Jimi.