Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Googles næste Penguin Update bliver blodig

Side 6 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mohammad Dadkhah:
Hvis du holder dig til dette punkt, så kan de rulle alle de opdateringer, de vil - det vil ikke ramme dit site. Hvis det skulle det, så ville det ramme store sider også såsom tdc.dk, danskebank.dk osv.

Pointen er at Google tidligere har meldt best practice ud, og den er nu modsat noget du kan blive straffet for. Du hiver en enkelt overordnet ting ud og kommenterer på, men faktum er at ting som Google tidligere meldte ud var ok, nu kan bliver straffet.

Derfor er Saugstrups kommentar valid. Selvom man følger de forskellige best practices og retningslinjer nu, er man ikke sikker på ikke at bliver straffet senere.

Jeg kan komme med et andet lille eksempel Halfdan Timm bragte op på Google+. Et site der laver virkelig kvalitetsindhold er blevet sat som kilde på Wikipedia med en ankertekst. Der er MASSER af sites der scraper Wikipedia inkl. links. Dvs. denne side som kun laver højt indhold er blevet straffet, og det er muligvis fordi de nu har flere tusinde ens ankertekster til deres site.

De producerer højt indhold og er endda med link fra Wiki fordi de er trustede, men bliver altså straffet.

Kan du se pointen?

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:
Jeg skriver i mine kontrakter at jeg ikke kan holdes ansvarlig for hvad Google har tænkt sig. Og det er sandheden for os alle der arbejder med seo.

Lige præcis min pointe og jeg er helt enig. Tak for feedback Jimi.

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:25

Thomas Frost:

Pointen er at Google tidligere har meldt best practice ud, og den er nu modsat noget du kan blive straffet for. Du hiver en enkelt overordnet ting ud og kommenterer på, men faktum er at ting som Google tidligere meldte ud var ok, nu kan bliver straffet.

Jeg er ret skråsikker på, at hvis du "kun" har kvalitetsindhold på din side, ikke onsite-overoptimerer og udelukkende har relevante links så vil du med 99,9999% sandsynlighed aldrig blive straffet. 

Selvom det er upopulært, så tvivler jeg på SEO's berettigelse på områder med stor konkurrence og hvis du ikke i forvejen er et brand eller har rigtig mange penge. Simpelthen fordiman ikke kommer langt nok med ren "white-hat". Risikoen er samtidig blevet for stor til at bevæge sig ind på det grå marked indenfor SEO, for hvis linkprofilen er tvivlsom så rammer det som en straf. 

Det er dog rart, at der er kommet konsensus omkring, at der er tale om en straf. Før pingvinen var mantraet, at hvis man bygger 2000 links og google fandt 1800 af dem af dårlig kvalitet, så ville der stadigvæk være 200 tilbage, som giver linkjuice. Sådan er det ikke mere. Hvis du har mange links med enslydende linkprofiler, så får man en straf på enten keyword-, side- eller site-niveau. 

Det bliver dog spændende at følge om der kommer et ramaskrig herinde, når den nye pingvin kommer på besøg. Jeg personligt tror, at mange kommer til at se store ændringer i deres besøgstal. "Desværre" mest til gavn for de store spillere... 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 15:26

Er der nogen bud på hvorfor ikke 1.2 rulles igen Big Smile nu er det 3,5 mdr siden sidst?

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:20

nej nej nej, det mener de sku ikke. øv øvv siger jeg bare!

Prøv vores hjemmelavede kageopskrifter i dag www.opskrifterpåkager.dk Hundredvis af lækre og nemme opskrifter.

Side 6 ud af 6 (55 indlæg)