Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Men jeg har et enkelt ønske for alle webmasters: At der bliver en vej ud af Penguin. At det bliver klart hvad det er Google vil have webmasters skal gøre for at slippe fri fra Pingvinen igen.
Pt. er der INGEN opskrift på at slippe fri af Pingvinen. Der er ingen succeshistorier at lære af.
Det er en sur situation, hvis man som webmaster står og gerne vil ind i spillet igen - og gerne vil gøre det der skal til.
Mvh Anders Saugstrup
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Pt. er der INGEN opskrift på at slippe fri af Pingvinen. Der er ingen succeshistorier at lære af.
Sorry, men det passer bare ikke. Jeg har personligt talt med flere seo folk fra usa, og så sent som for 1 måned siden mødte jeg tilfældigt 3 i byen som var i europa i forbindelse med arbejde. Vi havde en lang snak, og de havde på siden et par private adsense sider der var hårdt ramt. Med ret små ændringer lykkedes det dem at slippe fri fra pingvinens greb på blot 2 uger.
Dette er ikke den eneste succes historie jeg har hørt, og du kan relativt nemt finde ret mange internationale blogs som fortæller ret detaljeret hvordan de personligt er kommet sig over et pingvin angreb. Det betyder ikke at alle kan bruge de samme tricks, og er enig i at meget er uvist, og at det kan være næsten umuligt at finde de ting der kan kompenserer for en straf, men at sige som du gør er bare faktuelt forkert.
Jeg har personligt talt med flere seo folk fra usa, og så sent som for 1 måned siden mødte jeg tilfældigt 3 i byen som var i europa i forbindelse med arbejde. Vi havde en lang snak, og de havde på siden et par private adsense sider der var hårdt ramt. Med ret små ændringer lykkedes det dem at slippe fri fra pingvinens greb på blot 2 uger.
Spændende! MEN: Jeg vil være ærlig og sige til dig, at jeg har svært ved at tro på at de mennesker, du har mødt, har ret. Sagen er at rigtigt mange sites er ramt rigtigt hårdt af Penguin. Og der er altså ingen offentlige cases endnu, hvor nogen er undsluppet. (wpmu.org er undtagelsen, men den er enestående, og meget tyder på at der var tale om manual action fra Googles side).
Ud over at jeg ikke har set offentlige cases fra pålidelige kilder, har jeg heller ikke hørt en eneste lille vandrehistorie fra alle de dygtige SEO-ere jeg løbende er i snak og sparring med.
Men man skal aldrig sige aldrig, så lad mig spørge dig, om du kan finde en eller flere cases vi kan se nærmere på?
Mvh Anders Saugstrup
Jeg ved sgu ikke med jer andre, men jeg udføre ikke noget der er imod Googles retningslinjer, det er så lidt at om så Matt Cutt væltede Googles algoritmer i alle slags pattedyr, ville jeg ikke blive ramt.
Jeg er næsten 100% sikker. Men selvfølgelig hvis man ikke har gjort det ordenligt så er man død.
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Jeg ved sgu ikke med jer andre, men jeg udføre ikke noget der er imod Googles retningslinjer, det er så lidt at om så Matt Cutt væltede Googles algoritmer i alle slags pattedyr, ville jeg ikke blive ramt.
Jeg er næsten 100% sikker. Men selvfølgelig hvis man ikke har gjort det ordenligt så er man død.
Det må være en befriende følelse at være helt sikker på fremtiden! :-)