Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Googles næste Penguin Update bliver blodig

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

SLUT MED SEO:

Ja hvad sagde jeg   slut med SEO   og penge til adwords   kan i slet ikke se det  ?????

DET ER OG BLIVER SLUT MED SEO  

Haha, Didoni, man skulle næsten tro du solgte adwords-konsulentydelser! :-)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

vil du købe :-)  har du det godt i varmen ???

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 19:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SLUT MED SEO:
vil du købe :-)  har du det godt i varmen ???

Jeg skal nok huske dig, hvis det bliver aktuelt med en adwordssatsning, men pt går det rigtigt fint med SEO. :-)

Ja tak, det er perfekt vejr hernede i din hjemstavn. 30-35 grader hver dag! :-)

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:18
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

bare jeg var hjemme elsker den sol  og græsk salat - Det bliver bare ikke BEDRE

vi har jo huse på krata og santorini i oia  - oia er et fedt sted   

min familie er på over 200 medlemmer     - så hvis du har brug for hjælp siger du bare til  - ok min ven

ha en god aften

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32

Anders Saugstrup:

c.k.f:

Jeg har personligt talt med flere seo folk fra usa, og så sent som for 1 måned siden mødte jeg tilfældigt 3 i byen som var i europa i forbindelse med arbejde. Vi havde en lang snak, og de havde på siden et par private adsense sider der var hårdt ramt. Med ret små ændringer lykkedes det dem at slippe fri fra pingvinens greb på blot 2 uger.

Spændende! MEN: Jeg vil være ærlig og sige til dig, at jeg har svært ved at tro på at de mennesker, du har mødt, har ret. Sagen er at rigtigt mange sites er ramt rigtigt hårdt af Penguin. Og der er altså ingen offentlige cases endnu, hvor nogen er undsluppet. (wpmu.org er undtagelsen, men den er enestående, og meget tyder på at der var tale om manual action fra Googles side).

Ud over at jeg ikke har set offentlige cases fra pålidelige kilder, har jeg heller ikke hørt en eneste lille vandrehistorie fra alle de dygtige SEO-ere jeg løbende er i snak og sparring med.

Men man skal aldrig sige aldrig, så lad mig spørge dig, om du kan finde en eller flere cases vi kan se nærmere på?

Mvh Anders Saugstrup

Hvis jeg skal være ærlig så ønsker jeg ikke at dele noget som helst, og det er måske ikke helt i amino ånden. Beklager. ville gerne. jeg vil dog endnu hellere se mine konkurrenter falde langt tilbage i google fordi de bliver ramt. Måske træder karma ind og straffer mig istedet Stick out tongue

jeg kan dog fortælle at jeg personligt har set 3 konkrete eksempler på sider der er blevet straffet HÅRDT, og med meget små ændringer har kommet tilbage igen efter et par uger. I det ene tilfælde drejede det sig om at lave et blogroll link på en STOR side om til en sætning istedet for at benytte exact match keyword.

Det var nok til at pinginen smuttede efter 2 uger, og siden kom tilbage på sin tidligere placering.

Jeg kan godt forstå seo folk har problemer. Jeg syntes dog du griber det lidt forkert an, og maler meget mere fanden på væggen end nødvendigt er. Det kan dog være at der med den nye opdatering virkelig er grund til at ryste på hovedet.

Min personlige konklusion er at du i ethvert case study af sider der straffet kan finde en ting som er skylden, og at på de sider der ikke er, kan der findes noget som kompenserer. hvad der straffes for og hvad der kan kompenserer er unikt og derfor vidt forskelligt fra gang til gang, og det er netop dette der gør det totalt uigennemskueligt da hver case er unik. Det betyder dog ikke at der ikke er et system idet. Husk lige vi taler om et stykke software, og ikke tilfældig spand hvor der trækkes lotto numre selv om det kan virke sådan.

Det kræver altså ikke mange søgninger på google at finde artikler som denne hvor en side faktisk er kommet sig over en pingvin straf, og det hele er beskrevet i detaljer ( ja måske manuelt redigering fra google). men der er flere. Så JO der er offentlige cases, og at sige du ikke tror på de seo folk jeg har mødt uden at vide hvad de har sagt eller hvem der er. Tjaaa det viser mig egentlig bare at du har besluttet dig for hvad du vil tro, og intet jeg siger vil ændre det.

Denne artikel går lidt dybere

Ønsker egentlig ikke at fortsætte denne debat. Ønsker blot at understrege at det er faktuelt forkert at sige der ikke findes nogen cases. Jeg har personligt set 3. 

Husk: bare fordi du ikke har set det, så betyder det ikke at det ikke findes Wink

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:32

man må bare konstant forbedre sin side og alt muligt vis man gør sit bedste og mere til er man godt på vej så sats konstant på at lave den meste unikke og bedste side så står man godt rustet og vær aldrig tilfreds men forbedre sig konstant der er altid noget man kan gøre bedre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Når nu der snart ikke er flere sider tilbage som ikke er straffet af det ene eller andet dyr i Google, så kan det være Google skal overveje at ændre deres søgemaskine til et statisk register over brands og så Adwords reklamer. Google anno 2012 er med hastige skridt på vej til et betalt directory. I USA skal man desuden nu betale for inkludering i Google shopping samt konkurrere med Googles egne services i flybilletter, bøger, video osv osv.

Mon ikke der skal en milliard bøde til før Google retter ind, ganske som med Microsoft.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 23:27

c.k.f:
Hvis jeg skal være ærlig så ønsker jeg ikke at dele noget som helst, og det er måske ikke helt i amino ånden. Beklager. ville gerne. jeg vil dog endnu hellere se mine konkurrenter falde langt tilbage i google fordi de bliver ramt. Måske træder karma ind og straffer mig istedet Stick out tongue

Fair nok, men det er selvfølgelig for mig bare en bekræftelse af at jeg formodentlig har ret.

c.k.f:

jeg kan dog fortælle at jeg personligt har set 3 konkrete eksempler på sider der er blevet straffet HÅRDT, og med meget små ændringer har kommet tilbage igen efter et par uger. I det ene tilfælde drejede det sig om at lave et blogroll link på en STOR side om til en sætning istedet for at benytte exact match keyword.

Det var nok til at pinginen smuttede efter 2 uger, og siden kom tilbage på sin tidligere placering.

Hvis den historie står til troende, er det vældigt interessant. Men det kan jeg ikke afgøre. Kan bare sige, at sandsynligheden for at det kan lade sig gøre at komme ud af pingvinens kløer på 2 uger, skulle det være meget meget mærkeligt - dels pga den tid der gik mellem de to refreshes (1 måned) og dels fordi det simpelthen er helt usandsynligt at det er muligt, og at folk dermed har gjort det og set resultater af det - og at ingen så har offentliggjort en grundig case om emnet. 

Da AAron Wall ramte helt rigtigt i sin analyse af Googles Florida Update i 2003, var det grundlaget for hele hans succes med SEO Book. Med andre ord: Der er enorme summer i at være den første SEO, som finder frem til sandheden. Og det betyder, at hvis der er en løsning på det her, ville vi have hørt om den vidt og bredt forlængst. Sådan virker markedet.

c.k.f:
Jeg kan godt forstå seo folk har problemer. Jeg syntes dog du griber det lidt forkert an, og maler meget mere fanden på væggen end nødvendigt er. Det kan dog være at der med den nye opdatering virkelig er grund til at ryste på hovedet.

Jeg tror nu ikke det er SEO-folk der har problemer - det er webmasters, som har problemer. SEOere har masser af kunder i butikken. Og pingvinen har tvunget endnu flere kunder til SEO-ere.

Hvis jeg maler fanden på væggen, er det i hvert fald ikke min hensigt. Jeg skriver det præcis som jeg ser det. Og de folk i branchen, som jeg har tillid til og sparer med løbende, ser det på samme måde.

c.k.f:
Min personlige konklusion er at du i ethvert case study af sider der straffet kan finde en ting som er skylden, og at på de sider der ikke er, kan der findes noget som kompenserer. hvad der straffes for og hvad der kan kompenserer er unikt og derfor vidt forskelligt fra gang til gang, og det er netop dette der gør det totalt uigennemskueligt da hver case er unik. Det betyder dog ikke at der ikke er et system idet. Husk lige vi taler om et stykke software, og ikke tilfældig spand hvor der trækkes lotto numre selv om det kan virke sådan.

Helt enig i at man ofte kan finde et godt bud på årsager til at et site er gået i pingvinen. Men når der er rettet op på alt, og ingen stadig kommer ud af den igen, er det tid til at sige, at vi faktisk ikke ved hvad der skal til.

c.k.f:
Det kræver altså ikke mange søgninger på google at finde artikler som denne hvor en side faktisk er kommet sig over en pingvin straf, og det hele er beskrevet i detaljer ( ja måske manuelt redigering fra google).

Ja, dén case er jo den berømte. Problemet i den er 1) at den er enestående. 2) at de i den grad fik presse på problemet. De fik en journalist fra et stort australsk medie til at spørge Matt Cutts direkte om hvorfor dét site var ramt. Efter de kom ud af pingvinen, har Matt Cutts udtalt at de havde en "good case".

Så den case tæller jeg altså ikke med.

c.k.f:

men der er flere. Så JO der er offentlige cases, og at sige du ikke tror på de seo folk jeg har mødt uden at vide hvad de har sagt eller hvem der er. Tjaaa det viser mig egentlig bare at du har besluttet dig for hvad du vil tro, og intet jeg siger vil ændre det.

Jeg vil som sagt tidligere i tråden rigtigt gerne se de andre offenlige cases du omtaler i flere omgange :-)

c.k.f:

Kender godt artiklen. Den nævner én recovery: Den samme igen igen: wpmu.org

c.k.f:

Ønsker egentlig ikke at fortsætte denne debat. Ønsker blot at understrege at det er faktuelt forkert at sige der ikke findes nogen cases. Jeg har personligt set 3. 

Helt i orden, hvis du ikke vil fortsætte debatten. 

c.k.f:
Husk: bare fordi du ikke har set det, så betyder det ikke at det ikke findes Wink

Som jeg har forklaret højere oppe i det her svar, er jeg faktisk temmelig sikker i min sag på det punkt af et par gode grunde. :-)

Mvh Anders Saugstrup

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 09:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes, at det tyder på, at hvis man fokuserer mere på kvalitet for brugeren - i stedet for søgemaskiner - selvfølgelig med integrering af søgeord og unik tekst af høj kvalitet, vil Google blive gladere.

Mht. links er det min holdning, at man bør lave links der fremstår som om de er lavet af rigtige mennesker, hvilket betyder, at man skal linke til siden på den måde en person med ingen SEO viden ville gøre det. Samtidig betyder det også at et link vel nærmest er det samme værd hvad enten det er på et søgeord eller ej. Mængden af søgeord bør kun være et hint til søgemaskinerne, som meta-tags er det. Når det hint bliver for kraftigt ser Google det som et forsøg på at overtale.

Alt dette peger på at det bør være færre links (både internt og eksternt) som har en bedre relevans og er mere reelle og sandsynlige.

Bare mine to cent Geeked

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Fra Stockholm
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:51

Matt Cutts uddybder sine udtalelser her og udtrykker at der er tale om at inkludere flere signaler hvilket jeg ikke nødvendigvis mener er dårligt.

Jeg ser generelt pingvinen som et klart skridt i devaluering af links om den primære rankingfaktor, og jeg mener at vi som SEO'ere og webmastere bliver tvunget til at revurdere hele konceptet 'at bygge links' - som jo egentlig aldrig har stemt overens med Googles ´målsætning.

Links vil helt sikkert forblive en væsentlig faktor i fremtiden, da det er en af grundstenen i Googles algoritme, men jeg tror at link-building kommer til at handle (endnu) mere om content-marketing og om at 'gøre sig fortjent' til links. De 'lette' links mister endnu mere værdi, hvorfor mange kommer til at føle sig ramt af pingvinen, selvom det i realiteten er en devaluering af deres indgående links.  

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)