Hejsa Jeg åbnede i marts-april 2012 www.Helsekost.dk Oplever totalt skuffende besøgstal fra organisk søgning Har en del erfaring med at lave webshops og hjemmesider, samt kender en del til seo. Jeg har bygget det hele op manuelt baseret på tidligere shops som havde success og kender hvert et komma der findes i koderne bag. Men af en eller anden underlig grund så vil google altså ikke henvise kunder til min nye shop. Jeg synes ellers jeg har trimmet den shop på så mange måder, at den da burde give bare NOGEN besøg. Siden står stort set ubesøgt (ca 30-50 besøg pr dag og jeg har altså over 3500 produkter) og jeg har jo ventet længe nok efterhånden, så der burde være gang i den. Siden åbnede officielt d 15. maj for salget, men har været aktiv ca 1 måned tidligere. Jeg har lagt nye produkter på shoppen ongoing siden 1. maj, så der e rmasser af frisk indhold hver uge. Der er så vidt jeg ved ikke nogen seriøse seomæssige fejl, men jeg er dog bekendt med at jeg har flg udfordringer. - der er ikke særlig mange links på nettet som peger ind på siden, fordi den er så ny som den er, og jeg har ikke gjort så meget ved det. - der er ikke unikke produkttekster. Dels fordi det er forbundet med et stort arbejde, men også fordi det er forbundet med stort ansvar hvis jeg ændrer teksterne om eksempelvis et kosttilskud, og skriver noget forkert. Men også fordi jeg bruger det meste af min tid på at få oprettet produkter og få et stort/bredt sortiment. Jeg ville sætte pris på at få korte og klare feedback med 2 råd, som kan øge besøgstallet og få lidt gang i shoppen. Det må gerne være teknisk svære råd, med nørd-ord, men det må også gerne være andre råd, såsom at jeg kunne grave en jordhule og lave en live video stream hvor man kan følge tilblivelsen af den ny forretning ;o) Bare fyr løs med 2 råd. På forhånd tak for hjælpen :o) |
Hej
1. Hvis jeg var dig ville jeg overveje Adwords som et suplement til din seo. Det har vi selv stor succes med.
2. Hvis du ikke ligger højt på side 1 på de søge fraser som folk bruger, så vil der ikke komme megen organisk trafik. Du kan evt. selv undersøge hvad der bliver søgt på når folk er interesseret i produkter som dine og så arbejde på at komme op på side 1 på disse, eller du kan benytte firmaer som er eksperter i seo. Vælger du det sidste så kan jeg fortælle at vi er selv glade for Green Click Media.
Held og lykke med det hele.
Mvh Brian