Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min bank... min bare RØV!

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

helt ærligt... synes godt nok banker er nogen griske røvhuller!

kort om mig :

har en netshop hvor salget er gået amok på det seneste : maj : 30.000, Juni : 35.000, juli : 52.000 og det ser ikke ud til at stoppe...

privat : kæreste med barn på vej bor i eget hus SAMLET gæld er kun kredit forening på 1.6000.000 på et hus der er vurderet til 2.000.000

fik så en kort snak med banken igår.... de ville have at hvis jeg lavede et aps så kunne jeg godt lave en KK på 50.000 måske 100.000 MEN jeg skulle kautionere for det privat... skidtet ville koste den nette sum af en rente på OVER 10% og 2% af kk maks om året.. jeg ville selv smide de 80.000 plus omkostningerne i det at lave et aps.. tilbød endda et smide endnu mere i....

ER DE KOMPLETTE IDIOTER? det er jo 100% risikofrit for dem på den her måde... men de tjener jo KASSEN på det!

og ham den nar jeg snakkede med kunne slet ikke forstå mig... sådan var det også i alle andre banker... sagde han.

først skulle jeg lige ud med det her:) og dernæst... er det sådan i alle andre banker?

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke uden grund, at Martin Thorborg har oprettet tjenesten "Amino Kapital"! Bankerne, der er ment til at skulle være et serviceorgan for resten af samfundet, har til en vis grad svigtet: Halen logrer med hunden, og ikke omvendt. 

Danske Bank er i øvrigt way back gået fallit. Måske de derfor har en lidt anderledes forståelse af begrebet sikkerhed.

Hvad med lige at tjekke op med 2 andre (netbaserede) banker, inden du beslutter dig. Måske Mybanker.dk kan bruges?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har slettet firmanavnet fra overskriften, da det naturligvis ikke er tilladt på Amino.

Så vidt jeg ved, så er det meget normalt at hvis man vil optage lån i et nyt ApS så skal man personligt kautionere.

Hvordan kan du mene at de er idioter fordi de ikke vil tage risikoen, når du heller ikke selv vil?

Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark : jamen jeg tager jo også en risiko... jeg smider selv penge.... det gør de IKKE!

de vil have renter og gebyrer... går det galt og firmaet går ned så sælger de mit hus..... og får pengene ind den vej...

hvad er deres risiko for den høje rente og gebyrer? jeg har virkeligt svært ved at se de har nogen som helst risiko her....!

Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

John : tak kigger jeg lige på.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Winther:
Hvordan kan du mene at de er idioter fordi de ikke vil tage risikoen, når du heller ikke selv vil?

Det er vel fordi de vil have både personlig sikkerhed og

kristian hansen:
skidtet ville koste den nette sum af en rente på OVER 10% og 2% af kk maks om året.

Mener du ikke det er helt i hampen ? Hvis man selv yder sikkerhed, så har de jo ikke noget at tabe med et hus der er vurderet til kr. 2.000.000,- med en gæld på kr. 1.600.000,- og dermed burde renten være >meget< mindre....

Jeg kan godt forstå at trådstarter er chokeret. I øvrigt nævnes det da heller ikke nogen steder at trådstarter ikke selv vil tage sikkerheden. Omvendt så vil banken ikke tage sikkerheden og samtidigt have en høj rente...

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår godt du er noget negativ over at banken vil have så høje renter når de ikke har den mindste risiko for at midste de penge, renten bør følge risikoen for pengene.

Men personligt ser jeg ikke problemet i at stille den kaution på pengene. du beder vel kun banken om en kassekredit på 100.000kr hvis du mener din virksomhed har brug for dem, og ikke går konkurs. og gør den ikke det er det jo ikke et problem.

Men ville du ikke lave firmaet om til et ASP? så skal du jo smide 80.000kr i det, disse penge må du jo godt bruge til varekøb som kan sælges videre. så hvad skal du dog med de 100.000kr ekstra? det forstår jeg ikke.

Og til sidst så sker der vel ikke noget ved at kautionere med 100.000kr og firmaet gør ned. så står du jo bare med en gæld i huset på 1.7mio i stedet for 1.6mio. det sælger de jo ikke huset for. du bliver bare nødtil at hæve noget af din friværdi i huset.

 

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Kan godt være jeg har misset noget, men hvad er årsagen til at du vil have et ApS?
Og hvis du selv har økonomien til at stifte det, så behøver du vel heller ikke bankens hjælp!
Jeg er med på at det er fornuftigt at have dem med på råd, men alt har en grænse.
Hvis du selv mener det kan bære, så er det det vel strengt taget ikke en nødvendighed med deres godkendelse. Men det er selvfølgelig altid nemt at sige hvis det går godt;-)

Kunne du ikke bare fortsætte med dit enkeltmands som det er?

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår det ret, men jeg forstår umiddelbart godt banken.

De fleste vurderinger er ALT for høje i forhold til realiserede handelspriser på boliger i Danmark. Alene i det sidste år er priserne faldet i snit ca 7%.

Hvis huset er vurderet bare 15-20% for højt i forhold til realiserede priser er der ingen friværdi og banken har derfor ingen sikkerhed, da bankens pant vil være yderste pant (sådan som jeg har forstået det, ret mig gerne hvis jeg tager fejl).

Så umiddelbart er det på ingen måde risikofrit for dem, hvilket de naturligvis skal have betaling for. Det skal lige siges at dem der kender mig kender også min generelle modstand overfor banker, men en kassekredit uden sikkerhed kan jeg ikke se hvorfor banken glædeligt skal springe med på. Nu kender jeg ikke vurderingen, men de offentlige vurderinger og mæglernes er ofte alt for høje i forhold til realiserede priser, så med mindre banken selv har været ude og sammenligne med handelspriser i området kan jeg godt forstår de ikke ser det som 100 % sikre penge, da sikkerheden i mange tilfælde vil være nul.

Hvem har lavet den vurdering?

Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael : der er heller ikke noget problem i at jeg selv stiller den kaution... slet ikke! men jeg kan bare ikke se hvorfor det skal være så dyrt for mig! jeg er med på at banken skal tjene penge... men det her er jo sindsygt!!!

jeg er helt med på at et aps "koster" 80.0000 men indenfor min branche rækker 80.000 ikke langt.... det gør de ekstra 100.000 heller ikke... men det var de første tal der kom på bordet og allerede der kunne jeg se at det var en modspiller og ikke en medspiller jeg havde med at gøre...

jeg har lige nu et varelager på 350.000 kr. i udsalgspriser inkl. moms og sætter yderligere varer til salg for en 50.000 indenfor den næste uges tid... det skylder jeg 0 kr. på! det startede med en dims til 50 kr. for 4 år siden og her er jeg nu... jeg har aldrig lånt penge til det eller noget... nu kommer jeg så og vil tage springet og så siger de "nej"....


der sker ikke noget evd at kautionere... men hvorfor skulle jeg?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)