tjomas : kort og godt : grunden til at jeg vil have et aps er at jeg ikke vil sætte hele min fremtid på spil.... og lige så snart man begynder at låne og hvad ved jeg og ikke har nogen klare bånd der kan "klippes" så begynder det at blive farligt....
jeg kan fortsætte som nu... hvilket jeg også gør.... men det andet er jo helt klart der jeg ender før eller siden.... så kan jeg jo lige så godt komme igang!
og husk på jeg er selv parat til at rykke ind med nogen penge.... men vil ikke selv stå med lorten med de drikker fløden!
Alene fordi dit hus har en vurdering på 2 mio. er ikke ensbetydende med at det kan sælges til den pris, det er måske dette banken har in mente, når de kræver at du selv kautionerer?
Husk også på at omkostningerne ved et salg, de kommer nemt op på 100.000, i øvrigt kan de risikere at huset ikke kan sælges med det samme.
Jeg forstår godt din frustration, og det er hæmmende for erhvervslivet og dermed udviklingen i landet, men det er måske disse ting banken ser som risikofaktor.
Renten virker derimod ikke overdrevet høj, når man sammeligner de forskellige banker, hvad forventer du selv af rente?
Og til sidst så sker der vel ikke noget ved at kautionere med 100.000kr og firmaet gør ned. så står du jo bare med en gæld i huset på 1.7mio i stedet for 1.6mio. det sælger de jo ikke huset for. du bliver bare nødtil at hæve noget af din friværdi i huset.
Øhhh er du sikker på det?
Man kan normalt maks belåne sin bolig med 80%, og den grænse er jo nået, så hvordan vil du bare hæve gælden til 1,7 mill, det giver ingen mening, med mindre der er noget jeg ikke ved.
Eftersom boligen allerede er belånt til 80% af værdien, vil de 100.000 umiddelbart kun kunne skaffes ved salg af huset.
Thomas... huset er købt for 1½ år siden og sidst vurderet der.... det er i danske bank vi har vores privat økonomi og igennem dem huset er købt osv.... vi lagde ud med et boliglån på 100.000 som vi betalte tilbage på 10 måneder....
og tro mig... huset er mere værd end 2.000.000 millioner! vi kunne helt sikkert have fået en højere vurdering men vi gad ikke bøvle med det for de 2 var rigeligt....
løsningen på at banken er nogen der bare vil have penge er at jeg tager fri fra arbejde fra nu af til januar så må vi se om jeg kan få det op og køre der inden der... min indtægt bliver 0 kr. pengene lader jeg blive i firmaet og bruger dem på flere varer og får det på den måde banket op. når det kommer så vidt at jeg har "nok" med penge finder jeg en anden bank i stedet for de tosser her!:)
Man kan normalt maks belåne sin bolig med 80%, og den grænse er jo nået, så hvordan vil du bare hæve gælden til 1,7 mill, det giver ingen mening, med mindre der er noget jeg ikke ved.
De sidste 20 % kan lånes i banken mod pantebrev, eller igennem finansieringsselskaber som GE money bank og lign.
De sidste 20 % kan lånes i banken mod pantebrev, eller igennem finansieringsselskaber som GE money bank og lign.
Ja når du køber huset, men jeg er ret sikker på du ikke løbende kan optage ekstralån op til 100% af værdien.
Ja når du køber huset, men jeg er ret sikker på du ikke løbende kan optage ekstralån op til 100% af værdien.
I stand corrected, jeg kan se GE i 2007 lancerede friværdilån op til 100 %.
Lidt offtopic, må den have bidt dem lidt i halen. Siden 2007 er priserne faldet 35 % mange steder og dvs. de kan stå helt uden dækning for deres udlån fra dengang.
ER DE KOMPLETTE IDIOTER? det er jo 100% risikofrit for dem på den her måde... men de tjener jo KASSEN på det!
Næ en bank er en forretning der vil tjene penge helt som dig, så hvis du vil betale den rente der er på bordet, så gør banken nok en god forretning.
Er du ikke tilfreds med din banks tilbud, ja så må du prøve et andet sted.
Det der med at kautionere privat for banklånet i et APS er helt almindeligt og den kommer du ikke udenom - hvorfor skulle banken løbe en risiko nå du ikke selv vil.
Så tag fat i en anden bank og se om de kan tilbyde dig en bedre rente.
k<ffa og co... læs nu lige hvad det her drejer sig om inden du spiller smart! indlæg som dit er himmelråbende dumme og ubrugelige! du havde bare så travlt med at spille smart i dit svar du ikke fik dig sat ind i hvad det her drejer sig om....!
Hvori ligger det risikofrie?? Hvis de låner dit ApS 500.000 og du går ned med det, så har de da tabt 500.000 kr Hvis DU er stensikker på det ikke sker, så kan du da helt risikofrit tage selvskyldnerkaution Renten skal jeg ikke udtale mig om, det kan måske forhandles
Selvom du ikke udnytter alle 500 t skal banken medregne alle 500 i belastning på kapitalberedskabet.,om det skal koste 2% kan du da også forhandle om, men kald ikke et lån, selv med selvskyldnerkaution risikofrit, virkligheden viser noget andet
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER